• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blinka lilla stjärna där...:)
image.jpeg

Jag skulle valt Pam372 utan o blinka
390 är i mina ögon ett plåster på såren till dom som inte blev utvalda till att få en 360 även fast 390 är en BE.
Samma här, den växer enormt ju mer man tittar/läser om den. Två saker gör mig dock fundersam: baksida boett genomskinligt (glas) och 47mm.

Har haft en 000 tidigare och den var riktigt härlig med perfekt storlek. Kan 3mm rubba balansen eller märker man det knappt?

Samma här, den växer enormt ju mer man tittar/läser om den. Två saker gör mig dock fundersam: baksida boett genomskinligt (glas) och 47mm.

Har haft en 000 tidigare och den var riktigt härlig med perfekt storlek. Kan 3mm rubba balansen eller märker man det knappt?
Den sitter så fint på armen du kommer inte uppleva den som stor o klumpig.
Om du mot förmodan skulle tycka att den känns stor så kommer du efter några dar bara känna wow varje gång du kollar på den och drar du på en 44 mm sen så känns den liten. Så det är bara köra på.

Hur mycket skulle ni säga att andrahandsvärdet faller på base modellerna typ 000,111,112 osv om dom saknar cert? boxar finns.

image.jpeg

512
image.jpeg

572
I helgen blev det en tripp till Milano och självklart ett besök i Paneraibutiken. Tänkte att jag skulle testa Radiomir 1940 modeller så jag dom plocka fram 512 och 572. Måste säga att det kändes väldigt konstigt att gå från 47mm 372 till 42mm 512 som dessutom var tunn för att vara en panna. Jag personligen föredrog 572 då jag tyckte att den satt bättre.

image.jpeg

512
image.jpeg

572
I helgen blev det en tripp till Milano och självklart ett besök i Paneraibutiken. Tänkte att jag skulle testa Radiomir 1940 modeller så jag dom plocka fram 512 och 572. Måste säga att det kändes väldigt konstigt att gå från 47mm 372 till 42mm 512 som dessutom var tunn för att vara en panna. Jag personligen föredrog 572 då jag tyckte att den satt bättre.
Saknade gula inslag bara sen hade de varit komplett! ;) mycket snygg

image.jpeg

512
image.jpeg

572

FAN va fin den är!

image.jpeg

512
image.jpeg

572
Kan tycka att det blir mer cleant när de skippar nian och bara kör sekundvisaren som på 512:an. Men båda är ypperliga referenser! :woot:

Börjar bli sugen på att testa en annan Panerai, men behöver då sälja min 005a.
Vad är rimligt att begära idag för en fullset från 2006?

Passar också på att fråga proffsen om tips på referenser. Jag är ute efter en Luminor Marina med högglanspolerad 44mm boett (både bettarini och 1950 funkar) och sandwich-tavla. Helst inga komplikationer bortsett från subsek dåra

Passar också på att fråga proffsen om tips på referenser. Jag är ute efter en Luminor Marina med högglanspolerad 44mm boett (både bettarini och 1950 funkar) och sandwich-tavla. Helst inga komplikationer bortsett från subsek dåra

Låter som att du ska ha en hederlig 111:a eller en 510:a. Den sistnämnda har 8-dagars inhouse.

PAM111
image.jpeg

PAM510
image.jpeg

Låter som att du ska ha en hederlig 111:a eller en 510:a. Den sistnämnda har 8-dagars inhouse.

PAM111
image.jpeg

PAM510
image.jpeg

Förstod nästan att dessa två referenser skulle vara de första som någon tipsade om :)
111an är fantastisk men anser att den är för dyr i jämförelse med 510an. Kommer förmodligen köpa beggat och då pröjsar jag nog hellre ett par lappar till för en 510a.

Kommer du på några andra referenser som passar in på "kravspecen". Kanske någon med 1950 boetten?

Följdfråga..
Finns det någon referens som har högglanspolerad 1940 eller 1950 boett i 44mm och med doomat glas?

1940-boetten kanske bara görs i 47mm?

Förstod nästan att dessa två referenser skulle vara de första som någon tipsade om :)
111an är fantastisk men anser att den är för dyr i jämförelse med 510an. Kommer förmodligen köpa beggat och då pröjsar jag nog hellre ett par lappar till för en 510a.

Kommer du på några andra referenser som passar in på "kravspecen". Kanske någon med 1950 boetten?
Tror inte det finns 1950 44mm med bara subsekund, och dessutom helpolerat.

Edit: håller för övrigt med om att den mycket blygsamma prisskillnaden mellan 111 och 510 gör att 510 känns som rätt val.

• Like
Reactions: Wi

Jag tror att 111:an blir lite för lik den du har faktiskt... Sandwich tavlan är ju i mina ögon inte ett mastodontkliv från den du har.. Skulle testa en 1950 variant. Blir iofs svårare att få in under skjortan. Men det går..:)

Antingen köper du en Radiomir 45mm eller en PAM372, blir det inget ingen av dom kan du lika gärna behålla den du har! mina2c ;-)

Tillbaka
Topp