Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hälsning tillbakaBlinka lilla stjärna där...
Jag skulle valt Pam372 utan o blinka@stoffe56 PAM372 vs PAM390, vilken hade du föredragit?
Samma här, den växer enormt ju mer man tittar/läser om den. Två saker gör mig dock fundersam: baksida boett genomskinligt (glas) och 47mm.Jag skulle valt Pam372 utan o blinka
390 är i mina ögon ett plåster på såren till dom som inte blev utvalda till att få en 360 även fast 390 är en BE.
Den sitter så fint på armen du kommer inte uppleva den som stor o klumpig.Samma här, den växer enormt ju mer man tittar/läser om den. Två saker gör mig dock fundersam: baksida boett genomskinligt (glas) och 47mm.
Har haft en 000 tidigare och den var riktigt härlig med perfekt storlek. Kan 3mm rubba balansen eller märker man det knappt?
Wire och 27-22 mm band är da shit om du ska satsa på Radiomir och givetvis lök-krona!Gillar ju wire, men 512 är nog bäst för mig i längden. Äh, vi får se vad det blir! Kommer ändå ha hunnit ändra mig och en Cartier passar egentligen bättre i jobbet
Och mina handleder är manliga. Jättemanliga.
Har du inget lyse i bilenJävla mörker, tur att man har luuuume.
Saknade gula inslag bara sen hade de varit komplett! mycket snygg
512
572
I helgen blev det en tripp till Milano och självklart ett besök i Paneraibutiken. Tänkte att jag skulle testa Radiomir 1940 modeller så jag dom plocka fram 512 och 572. Måste säga att det kändes väldigt konstigt att gå från 47mm 372 till 42mm 512 som dessutom var tunn för att vara en panna. Jag personligen föredrog 572 då jag tyckte att den satt bättre.
512
572
I helgen blev det en tripp till Milano och självklart ett besök i Paneraibutiken. Tänkte att jag skulle testa Radiomir 1940 modeller så jag dom plocka fram 512 och 572. Måste säga att det kändes väldigt konstigt att gå från 47mm 372 till 42mm 512 som dessutom var tunn för att vara en panna. Jag personligen föredrog 572 då jag tyckte att den satt bättre.
Ja båda är sjukt snygga! Känns som en måste-ha-klocka!FAN va fin den är!
Kan tycka att det blir mer cleant när de skippar nian och bara kör sekundvisaren som på 512:an. Men båda är ypperliga referenser!
512
572
Börjar bli sugen på att testa en annan Panerai, men behöver då sälja min 005a.
Vad är rimligt att begära idag för en fullset från 2006?
Passar också på att fråga proffsen om tips på referenser. Jag är ute efter en Luminor Marina med högglanspolerad 44mm boett (både bettarini och 1950 funkar) och sandwich-tavla. Helst inga komplikationer bortsett från subsek dåra
Låter som att du ska ha en hederlig 111:a eller en 510:a. Den sistnämnda har 8-dagars inhouse.
PAM111
PAM510
Tror inte det finns 1950 44mm med bara subsekund, och dessutom helpolerat.Förstod nästan att dessa två referenser skulle vara de första som någon tipsade om
111an är fantastisk men anser att den är för dyr i jämförelse med 510an. Kommer förmodligen köpa beggat och då pröjsar jag nog hellre ett par lappar till för en 510a.
Kommer du på några andra referenser som passar in på "kravspecen". Kanske någon med 1950 boetten?
Jag tror att 111:an blir lite för lik den du har faktiskt... Sandwich tavlan är ju i mina ögon inte ett mastodontkliv från den du har.. Skulle testa en 1950 variant. Blir iofs svårare att få in under skjortan. Men det går..Förstod nästan att dessa två referenser skulle vara de första som någon tipsade om
111an är fantastisk men anser att den är för dyr i jämförelse med 510an. Kommer förmodligen köpa beggat och då pröjsar jag nog hellre ett par lappar till för en 510a.
Kommer du på några andra referenser som passar in på "kravspecen". Kanske någon med 1950 boetten?
Börjar bli sugen på att testa en annan Panerai, men behöver då sälja min 005a.
Vad är rimligt att begära idag för en fullset från 2006?
Passar också på att fråga proffsen om tips på referenser. Jag är ute efter en Luminor Marina med högglanspolerad 44mm boett (både bettarini och 1950 funkar) och sandwich-tavla. Helst inga komplikationer bortsett från subsek dåra
Ja båda är sjukt snygga! Känns som en måste-ha-klocka!
Det tror jag absolut, trots att den är 42mm. Jag har min 372 på mig hela tiden och jag jobbar i kostym varje dag så 512 eller 513 bör funka som dressur.Jag har ju bestämt mig för en Lange som nästa klocka, men den där får mig att omvärdera det beslutet. Fan också. 513 kanske? Kompromiss av guld och stil?
Funkar den som dressur?