MickeJ
Silver
Kul att du gillar dom!
Sjuuukt bra bilder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att du gillar dom!
NusåRadiomir 1940 3 days accioio med gröna index/visare. Jag gillar att klockan är smidig och nu utrustad med automatiskt urverk.
Får sommarvibbar.
Nuså
Är inte supertänd på bandet...men det går alltid att byta. Väldigt lik min 512, min är dock manuel.
Klockan kommer på svart läder med vita sömmar. Dock så använder jag till 98% andra färger än svart som band.Vad tycker du är snyggast?
Svart eller ljusare läder?
Klockan kommer på svart läder med vita sömmar. Dock så använder jag till 98% andra färger än svart som band.
Blir mer liv i tavlan med ljusa toner på banden.
Hur mäter Panerai storleken på sina ur? Är 44 mm inklusive skyddet över kronan?
http://www.panerai.com/en/collectio...inor-base-8-days-acciaio---44mm_pam00560.html
En fråga till: Hur uttalas Panerai? Pann E Raj?
Band för viklås är annorlunda, de är smalare vid infästningen mot spännet har jag för mig.Har precis blivit med Panna 112.
Vill ha ett viklås (original), den ska vara 22mm vid låset.
Finns olika modeller, nya/gamla modeller?
Är det så att även bandet är olika till viklås kontra vänligt spänne?
Är helt lost när det kommer till Panerai.(Än så länge)
Hjälp mig att komma in i matchen.
Henrik.
Har precis blivit med Panna 112.
Vill ha ett viklås (original), den ska vara 22mm vid låset.
Finns olika modeller, nya/gamla modeller?
Är det så att även bandet är olika till viklås kontra vänligt spänne?
Är helt lost när det kommer till Panerai.(Än så länge)
Hjälp mig att komma in i matchen.
Henrik.
Visste väl att du med dina labbar skulle fastna för Panerai, var bara en tidsfrågaTack för svaren.
@stoffe56 är det ok att ta mer frågor via PM? Antar att du har hyffsat koll pga att MickeJ:s kommentar.
Vill inte tråka alla här med nybörjar Panerai frågor.
PM blir bra.Tack för svaren.
@stoffe56 är det ok att ta mer frågor via PM? Antar att du har hyffsat koll pga att MickeJ:s kommentar.
Vill inte tråka alla här med nybörjar Panerai frågor.
Lite lunch läsning
Ett mycket trevligt reportage från Ferretti's boutique klart värt ett besök om man har vägarna förbi och vill se lite Panerai DNA.
http://horobox.com/en/news-detail/?...nd-with-Francesco-Ferretti-and-Mustafa-Sandal
Haha, snabba svängar i denna nörderi.Visste väl att du med dina labbar skulle fastna för Panerai, var bara en tidsfråga
Sånt här kan ju nästan få en att börja gå på fotboll i Sötälje igen...
Om den nu är legit vill säga.. För grynig bild för att mina gamla ögon kan se exakt vad det är..
Lite lunch läsning
Ett mycket trevligt reportage från Ferretti's boutique klart värt ett besök om man har vägarna förbi och vill se lite Panerai DNA.
http://horobox.com/en/news-detail/?...nd-with-Francesco-Ferretti-and-Mustafa-Sandal
Verkar som om verket i min 590 har samma problem som swedesoc hade med sin 510:a (P5000 i bägge).. Vid maxuppdrag skenar klockan på rejält särskilt första dygnet. Ställde in tiden exakt igår eftermiddag; i morse hade den sprungit iväg fem minuter. Verket låter helt fel efter maxuppdrag också.
Skitkul; nu måste den lämnas in för åtgärd hos Nymans som kommer skicka vidare till Panerai..
Kan bara hoppas att Panerai nu när problemet sedan tidigare är känt hos dem (bl.a. p.g.a. Swedesocs 510:a) kan hantera det hyggligt fort..