• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi funderade kring om det dubbelvikta assot som du har är av samma sort som jag själv har eller om det är ett ljusare. Vidare funderingar kring hur många olika OEM band det finns med präglad logotyp :) hoppas det förtydligade lite ;)
Alright mitt är ganska ljust. Uppdaterar med bild snart
20181111_114620.jpg

Senast ändrad:
Jag tror ditt är ljusare än mitt. Vad tror du?

D977A5C0-709D-47E3-9D1B-1E33DF56C203.jpeg
8B6A1213-2AAD-455A-9408-D5E164086CDB.jpeg
Men okej, det där är ett Ponte Vecchio och ett dubbelvikt vintage tan asso. De har båda präglad logotyp. Sedan har jag sett bandet med Fleur de lis (den Florentinska liljan) som kommer exempelvis till 672. Men ni sa 4 stycken?

Men okej, det där är ett Ponte Vecchio och ett dubbelvikt vintage tan asso. De har båda präglad logotyp. Sedan har jag sett bandet med Fleur de lis (den Florentinska liljan) som kommer exempelvis till 672. Men ni sa 4 stycken?

Finns ett svart PV också. Så min fråga var egentligen om det är samma band som jag och @MaziK har eller om hans de fakto är ett annat ljusare dubbelvikt asso. Om de är olika så finns det isåfall Svart PV, Mörkbrunt PV, dubbelvikt vintage tan asso och ljusare dubbelvikt asso.

Du kanske har koll på vilka som finns? :)

Finns ett svart PV också. Så min fråga var egentligen om det är samma band som jag och @MaziK har eller om hans de fakto är ett annat ljusare dubbelvikt asso. Om de är olika så finns det isåfall Svart PV, Mörkbrunt PV, dubbelvikt vintage tan asso och ljusare dubbelvikt asso.

Du kanske har koll på vilka som finns? :)
Nej, det finns inte två olika dubbelvikta asson, bara ett, men den blir snabbt patinerad.

Kan man förresten återställa PVD, eller vad händer vid en eventuell service? (Frågan är inte bara till dig @Wi utan till resten av tråden också, @yonsson och @Ernesto är jag mest nyfiken på vad de svarar.)
Det mest troliga är att Panerai inte skulle röra den där, om det är det du menar. PVD går att polera bort men det är ju meckigt skulle skava på boetten.
Men man skaffar ju inte en fru full med tatueringar om man ogillar tatueringar. ;)

Återställa tror jag inte är möjligt. Varför skulle inte AD serva?
Btw, eftersom verket i en Zero är ett lätt modifierat standardverk (och att aftermarket-packningar går att få tag på enkelt) så borde ju då ganska många urmakare kunna serva den där. Så, en PVD:ad Zero är nog den bästa idén om man vill modda. Men, om man tänker sig att man vill ha en PVD:ad Panerai med ett inhouse-verk så skiter man troligen hårt i det blå skåpet. Här är en fin annars.

16Z043-W_01.jpg

Kan man förresten återställa PVD, eller vad händer vid en eventuell service? (Frågan är inte bara till dig @Wi utan till resten av tråden också, @yonsson och @Ernesto är jag mest nyfiken på vad de svarar.)

Inte varit med om det tidigare. Gissar däremot att de vill återställa som alla andra = dyrt.

Är väl bra om man känner någon som kan/vill serva en moddad klocka.

Tillbaka
Topp