Sorry, fick för mig att heads up var ok men tar bort inlägget då.Nu kommer partypoopern här och meddelar er att ni bryter mot reglerna. Inga annonser i diskussionstrådar, PMa varandra går ju däremot bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sorry, fick för mig att heads up var ok men tar bort inlägget då.Nu kommer partypoopern här och meddelar er att ni bryter mot reglerna. Inga annonser i diskussionstrådar, PMa varandra går ju däremot bra.
Jag kan uttryckte mig otydligt men det som stred mot reglerna är redan raderat. Carry on.Sorry, fick för mig att heads up var ok men tar bort inlägget då.
Coolt...
Klocksnack anda när den är som bäst..Glad över att göra dig glad!![]()
Whao! Starkt jobbat! Då är du verkligen värd något extra(har dock ingen erfarenhet av dessa reffar)
Vi är flera som har haft de halvnya luminor-referenserna, men bara ett par som har just 1000. Jag har haft en 630 exempelvis, samma nya case och lite annorlunda glas, samma nya bakboettlösning, samma fjäderbandstift istället för skruv. Det låter som att du vill att vi ska säga något om klockan ändå är värt det? Jag tycker att det fortfarande är en väldigt bra klocka, men om någon feature är extra mysig (som exempelvis det gamla dubbeldomade glaset), så rekommenderar jag att köpa de gamla referenserna.Nä och det verkar vara ännu färre som har det av 0100:an.
Jag vet inte alltså. Man har ju gjort onekligen ett par förändringar på klockan och snålat in på extra gummiband i lådan förstod jag.
Nytt på lådan idag! En liten chansning från min sida, är lite kär i den blå logon så fick bli ett svart Accordion med blå logga trots avsaknad av blåa detaljer på klockan. Mitt första Accordion, sjukt skönt gummi, dock samma grej som originalet - jag behöver en keeper till
Tack till @Floduttern som tog sig tiden att plocka ett åt mig när han var i London! Trevligt med KS-andan när AD är långt bort och man är otålig
![]()
![]()
![]()
1000st tillverkade i den serien, alltså det året.Tjena ni mer kunniga än mig, jag undrar om någon vet vad numreringen betyder, på baksidan av min Carbotech finns numreringen xxxx/1000 och mig veterligen är inte denna modell uttalat limiterad iaf
Ah! Tack!1000st tillverkade i den serien, alltså det året.
Var gör man sitt inlägg nummer 4000? I Panerai-tråden såklart!
Inget pannasug för tillfället men det kanske kommer tillbaka!
Väl till inlägg 5000 så bör det vara tillbaka![]()
Det är samma som vanlig Luminor, dvs 53mm.Är det någon vänlig paneristi här i tråden som skulle kunna mäta lug to lug måttet på sin 44mm submersible så är jag evigt tacksam![]()
Man tackar!Det är samma som vanlig Luminor, dvs 53mm.
44mm sub = 24 eller 25 samt 731, väl?Man tackar!Förhoppnings blir man ägare till en panna inom en snar framtid, en djungel av modeller dock
![]()
Mest kikat på 24, då det är eta/unitas? Rätta mig om jag har fel44mm sub = 24 eller 25 samt 731, väl?
Eller ja, det finns några specialmodeller också. Vad har du på g?
Den kan servas lokalt ja.Mest kikat på 24, då det är eta/unitas? Rätta mig om jag har felPå grund av att jag då kan serva lokalt ifall det går sönder osv, såvida det inte sitter någon mega modifierad brygga eller liknande i dom?
![]()
Info som är guld värt, tack så mycket!Den kan servas lokalt ja.
Nu har jag smugit in i panna tråden igen..... Lurkar... Är detta en sausage dial @Palenkovich?Pre-A PAM001
![]()
Bra där grabben; ett köp börjat ofta med lurkande..Nu har jag smugit in i panna tråden igen..... Lurkar... Är detta en sausage dial @Palenkovich?
Porrigt! Grym bild @azcii !!Bra där grabben; ett köp börjat ofta med lurkande..
Jupp. Det kan du se ännu bättre på denna eminenta bild @azcii tagit:
![]()
Now we talking! Det blev bara....... så bra.Nytt på lådan idag! En liten chansning från min sida, är lite kär i den blå logon så fick bli ett svart Accordion med blå logga trots avsaknad av blåa detaljer på klockan. Mitt första Accordion, sjukt skönt gummi, dock samma grej som originalet - jag behöver en keeper till
Tack till @Floduttern som tog sig tiden att plocka ett åt mig när han var i London! Trevligt med KS-andan när AD är långt bort och man är otålig
![]()
![]()
![]()