• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Så var det då ett faktum.. Var förbi Nymans för någon timme sedan. Mycket riktigt är det rejält knas på urverket. Klockan skenar så mycket vid fullt uppdrag att timegraphern inte ens kunde visa något värde (samma historia som @swedesoc drabbades av med sin 510:a).. Lämnades således in för vidarebefordran till Panerai. 8-12 veckor för att fastställa om/att det är ett garantiärende (vilket det självklart är), och sedan själva servicetiden på det. Bittert värre, men ett trevligt bemötande på Nymans underlättade!
Lycka till i lotteriet ni som köper Panna med P5000 i; de allra flesta går givetvis som de ska, men ett inte oansenligt antal verkar ha drabbats av detta knas..

Edit: avser alltså min 590 för den som inte visste
Det är fan inte klokt vad illa detta är!! Jag lider med dig och er andra som råkar ut för detta!! Själv har jag bara haft/har Pannor med inköpta verk och tur är väl det.......

Trist! :(

Synd att jag inte visste att du skulle dit för då hade du gärna fått fråga om det är Q eller R-serien de säljer och om de har några 510/560 hemma.
Såg både 510 och 560 (eller möjligen 562) i montern! Borde vara R-serie på så populära modeller så sent på året som det är..

Fan vad drygt, lider med dig @Palenkovich Hoppas dom snabbar sig lite iallafall så du får hem den snart! :D
Och fuck.. Får hålla ett öga på min 590:a framöver helt enkelt och se om jag vilken lott jag har..
Trist, men skönt att du har garanti iaf.
Det är fan inte klokt vad illa detta är!! Jag lider med dig och er andra som råkar ut för detta!! Själv har jag bara haft/har Pannor med inköpta verk och tur är väl det.......

Mm, givetvis alltid skönt att garanti finns. Men det är verkligen uselt, precis som Anders säger. Hur fan kan man släppa ett verk där så stor andel av klockorna har detta problem? Borde ha omhändertagits i samband med teststadiet långt innan verket nådde marknaden..

En hyfsat lik är PAM422, dock inte plexi. Har sekundvisare och PR-indikator på baksidan, samt texten Panerai på tavlan. Slänger in en bild på min
image.jpeg
Har de tagit bort den från sin hemsida? Får bara upp att bilden saknas och klickar man på länken visar de upp en tom sida o_O

Såg både 510 och 560 (eller möjligen 562) i montern! Borde vara R-serie på så populära modeller så sent på året som det är..
Synd! Vill ju ha en sandwich.

Nu blir jag dock lite tveksam när jag läste ditt inlägg om P5000. Kanske ska kolla på en PAM112 istället?
Man blir inte mobbad här för att det är ett ETA-urverk? :D

Synd! Vill ju ha en sandwich.

Nu blir jag dock lite tveksam när jag läste ditt inlägg om P5000. Kanske ska kolla på en PAM112 istället?
Man blir inte mobbad här för att det är ett ETA-urverk? :D
PAM112 kommer du inte bli missnöjd med, jag har en och är supernöjd. Kör du på PAM111 istället för PAM112 får du förutom en sekundvisare även en COSC klocka, vilket är trevligt för vissa. Jag ser inte ner på någon klocka med ETA-urverk, de fickursurverken som sitter i PAM111 och PAM112 är riktiga workhorses, det är väldigt sällan de strular. Anledningen till att jag ens funderar på att byta är för att PAM372 är för läcker helt enkelt.

Det är ju bra men då kommer det bara att dröja en vecka innan jag börjar fundera på om det inte ska bytas :D

Har som sagt ställt in siktet på en 112 för att slippa problem med P.5000.

Men det ju sitter ett P3000 i PAM372 :p jaja ska sluta försöka övertala dig, PAM112 är fet, du kommer som sagt inte bli missnöjd.

Har dom verkligen ändrat till aplicerade indexar på 510?
Kollade på Panerais hemsida och där var det fortfarande sandwich.

Det är ju bra men då kommer det bara att dröja en vecka innan jag börjar fundera på om det inte ska bytas :D

Har som sagt ställt in siktet på en 112 för att slippa problem med P.5000.

Tips är att kolla in modellerna först om du ska köpa nytt, 510 har annan kristall och är lite tunnare.
Personligen gillar jag det nya glaset bättre.

Har dom verkligen ändrat till aplicerade indexar på 510?
Kollade på Panerais hemsida och där var det fortfarande sandwich.
Jag har haft svårt att hitta någon riktig info om det på nätet, men har frågat hos Nymans och i flaggskeppsbutiken i Florens. På båda ställena sa de att det var omgjorda tavlor på den senaste utgåvan av 510 (R). I Florens var det dock Q-serien jag fick titta på och den hade fortfarande sandwich. Det är synd att Panerai inte är tydligare med just tavlan på hemsidan. :(

Senast ändrad:
Jag har haft svårt att hitta någon riktig info om det på nätet, men har frågat hos Nymans och i flaggskeppsbutiken i Florens. På båda ställena sa de att det var omgjorda tavlor på den senaste utgåvan av 510 (R). I Florens var det dock Q-serien jag fick titta på och den hade fortfarande sandwich. Det är synd att Panerai inte är tidigare med just tavlan på hemsidan. :(
But, but Why!?

Men jag har inte ett märke på mitt 372 plexi, säkert haft på mig klockan totalt 40 dagar sedan jag köpte den! Så inte är det något stort problem med repigt plexi? Och som sagt, går ju utmärkt att putsa upp!

Niclas L

Tillbaka
Topp