• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dessa jäkla cravings.. Ständigt sug efter ytterligare.. Spanar lite på PAM524, vad tycker ni?

PAM524 2.jpg
PAM524.jpg

PAM524 3.jpg
Har alltid varit sugen på en Oanerai Flyback. Trevliga :)

Sjukt grym! Hur känna avvägningen mellan storlek och tjocklek tycker du?
Riktigt bra!
Känslan är verkligen inte Panerai i hur den bär, rätt tunn och smidig boett.
Tavlan är i pricip lika stor som de större syskonen så den blir snarare det bästa av två världar än en kompromiss.
Jag har varit sugen i över ett halvår men insåg att jag behövde en med klassiskt Luminor-case... först:)
(nu är iofs mitt PAM024 liite högre än det klassiska caset till t.ex. 111,112 osv.)

De allra flesta Panerai har sandwich dial som ger den där 3D effekten, men finns även de med sausage dial, som t.ex. min PAM112.
Tack! Så sandwich dial betyder att den är "ihålig"?
Satt precis och titta på 112 :). Vad innebär sausage dial? Vad kostar en ny 112 hos svensk AD? (hittade den inte hos Nymans men de kanske kan ta in alla modeller?)

Tack! Så sandwich dial betyder att den är "ihålig"?
Satt precis och titta på 112 :). Vad innebär sausage dial? Vad kostar en ny 112 hos svensk AD?
På sandwich tavla har du ett helt lager av lume under tavlan, som sedan lyser upp genom hålen, därav 3D effekten. Här har du en PAM000 med sausage dial, där lumen är "målad" så den där 3D effekten finns ej, så ser min egen 112a ut. Jag gillar båda två, även om jag nog föredrar sandwich då det är mer "Panerai".
PAM00000_00013.jpg

Tror en ny 112a listar typ 55 tusen, så billiga är de inte. Tror det är bättre om du vänder dig till chrono24 eller inväntar en på forumets köp och sälj, de brukar dyka upp ibland.

På sandwich tavla har du ett helt lager av lume under tavlan, som sedan lyser upp genom hålen, därav 3D effekten. Här har du en PAM000 med sausage dial, där lumen är "målad" så den där 3D effekten finns ej, så ser min egen 112a ut. Jag gillar båda två, även om jag nog föredrar sandwich då det är mer "Panerai".

Tror en ny 112a listar typ 55 tusen, så billiga är de inte. Tror det är bättre om du vänder dig till chrono24 eller inväntar en på forumets köp och sälj, de brukar dyka upp ibland.
Tackar för informationen!
Har sandwich-modellerna i Luminor-serien någon speciell beteckning eller hur vet man vilka de är?
Är det bara Nymans som är AD i Sverige?

(Hoppas jag inte tröttar ut dig med min frågor :D)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp