Mitt slutmål är inte Rom
Men det finns säkert bra butiker där.
Lyckades du hamna först i kön?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mitt slutmål är inte Rom
Men det finns säkert bra butiker där.
Har alltid varit sugen på en Oanerai Flyback. TrevligaDessa jäkla cravings.. Ständigt sug efter ytterligare.. Spanar lite på PAM524, vad tycker ni?
Sjukt fina. PAM024 och PAM512?
Den där är go
Stämmer fintSjukt fina. PAM024 och PAM512?
Tackar!Den där är go
Glassens 112a?Hämtar en panna ikväll
näääGlassens 112a?
Nej jag var lite dum där. Skulle såklart ha plockat den. Det blir en likadan fast i titan, dags att prova liksom...Glassens 112a?
Den där är go
Bra fråga...Va? Och vad gör du här?
Drägglar över 512; det gör herrn alldeles rätt i dessutom!Va? Och vad gör du här?
Ja den var bra pris på, men någon annan blev nog gladNej jag var lite dum där. Skulle såklart ha plockat den. Det blir en likadan fast i titan, dags att prova liksom...
Får återkomma senare ikvällJa den var bra pris på, men någon annan blev nog glad
Ser fram emot titanpannan!
Sjukt grym! Hur känna avvägningen mellan storlek och tjocklek tycker du?
Riktigt bra!Sjukt grym! Hur känna avvägningen mellan storlek och tjocklek tycker du?
Vet inte hur länge jag kommer kunna hålla mig från att avfyra pistolen...
De allra flesta Panerai har sandwich dial som ger den där 3D effekten, men finns även de med sausage dial, som t.ex. min PAM112.På den där bilden ser siffrorna ut att vara stansade ur urtavlan.
Är det så på alla Panerai eller bara vissa modeller?
Snyggt är det!
Tack! Så sandwich dial betyder att den är "ihålig"?De allra flesta Panerai har sandwich dial som ger den där 3D effekten, men finns även de med sausage dial, som t.ex. min PAM112.
På sandwich tavla har du ett helt lager av lume under tavlan, som sedan lyser upp genom hålen, därav 3D effekten. Här har du en PAM000 med sausage dial, där lumen är "målad" så den där 3D effekten finns ej, så ser min egen 112a ut. Jag gillar båda två, även om jag nog föredrar sandwich då det är mer "Panerai".Tack! Så sandwich dial betyder att den är "ihålig"?
Satt precis och titta på 112 . Vad innebär sausage dial? Vad kostar en ny 112 hos svensk AD?
Tackar för informationen!På sandwich tavla har du ett helt lager av lume under tavlan, som sedan lyser upp genom hålen, därav 3D effekten. Här har du en PAM000 med sausage dial, där lumen är "målad" så den där 3D effekten finns ej, så ser min egen 112a ut. Jag gillar båda två, även om jag nog föredrar sandwich då det är mer "Panerai".
Tror en ny 112a listar typ 55 tusen, så billiga är de inte. Tror det är bättre om du vänder dig till chrono24 eller inväntar en på forumets köp och sälj, de brukar dyka upp ibland.