• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

VAD VAR DET JAG SA!!!!!

C8E3711A-BE6E-4938-973C-5B4066B1DC68.jpeg

Och de här med.
0149629C-8185-44FF-8696-2242E7B49E56.jpeg
920F1A27-A9D6-4192-99CB-1EADEB5E0827.jpeg

Den längst ner är MYS!!

Jag tycker de nya tavlorna på subbarna är helt okej, gillar inte alla färgkombinationer men tycker å andra sidan att de tidigare känts ganska ”platta”. Linoliummattan ger lite struktur och karaktär.

Jag tycker de nya tavlorna på subbarna är helt okej, gillar inte alla färgkombinationer men tycker å andra sidan att de tidigare känts ganska ”platta”. Linoliummattan ger lite struktur och karaktär.
De ser ju för jävliga ut! Clownfärger och pressad kolfiber känns jävligt icke 2019. De ligger efter något kopiöst. De skulle gjort om 1305 och 1389 till sandwich-tavlor och tagit bort det blåa, det hade räckt.

När jag haft 682:an på handleden tycker jag tavlan saknat något, tavlan blir lite platt och lite intetsägande. Självfallet subjektivt men iaf det jag reagerat på. Som jag skrev gillar jag inte alla färgkombinationer men såg någon modell med svart tavla med viss struktur förutom i subdialen, den gillade jag mer än den nuvarande på samma sätt som jag gillar tavlan på 025 bättre än på 024. Den blå texten är ingen dealbreaker för mig, för mycket text däremot.

Minutvisaren är ingen höjdare utöver det såg den helt okej ut tycker jag. Hoppas på mer wirelugs kommande dagarna, är verkligen sugen på en Panerai med wirelugs :)
Kronan är framträdande på en Radiomir och skapar vertikal balans och symmetri med subsekunden. Därför blir den assymerisk och rörig med den tryckta ringen, men jag vet, smaken är som baken. Hur man än vänder sig är ändan bak. Du kanske ska satsa på en Radiomir med wirelugs i 47 mm med ren tavla? De är de snyggaste, om man har tillräckligt stora handleder.

Tillbaka
Topp