• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu till dilemmat...
Vet inte om jag skall sitta lugnt i båten och vara toknöjd över min underbara klocka, eller sälja för att köpa en 512 som jag tycker är ännu fränare, eller gooooo crazy och ta en 572a.

Priset för 572 är rätt högt, ca 85' och det är lite svårmotiverat för en klocka man tycker är frän;)
512 är inte billig heller men landar på ca 50'.

Jag tycker som sagt att dessa klockor är helt underbart snygga men inte riktigt lika sköna....är det då helt korkat att göra byte, eller skall jag chilla och se hur jag känner om några månader?

Bara hur jag brukar tänka....Sitter den inte bra/det känns fel från början kommer den känslan alltid finnas kvar. Har du testat en 512 på handleden? Var lite i samma sits som dig. Provade ett antal Panerai innan polletten föll ner, allt var perfekt med 512an.
c05d815cf720216073fda6059876e781.jpg

ba6be831088e78fca33066cb1cdf2904.jpg

Bara hur jag brukar tänka....Sitter den inte bra/det känns fel från början kommer den känslan alltid finnas kvar. Har du testat en 512 på handleden? Var lite i samma sits som dig. Provade ett antal Panerai innan polletten föll ner, allt var perfekt med 512an.
c05d815cf720216073fda6059876e781.jpg

ba6be831088e78fca33066cb1cdf2904.jpg
Har provat den, dock i rosé men storleken är ju samma och den sitter som gjuten:)

514 alt 424 är vad jag skulle gå för... Jag är sjukt nöjd med min 424:a och använder den som sportig halv dress
Har just nu en Milgauss som everyday wearer och en Omega i guld som dress. Och ett gäng andra som i princip aldrig används. Jag har iofs aldrig haft en rad så det skulle vara kul att testa och efter en lång rad luminorer kanske det är läge för det men jag är också ofantligt sugen på en sub med 1950.... Tricky one

Har just nu en Milgauss som everyday wearer och en Omega i guld som dress. Och ett gäng andra som i princip aldrig används. Jag har iofs aldrig haft en rad så det skulle vara kul att testa och efter en lång rad luminorer kanske det är läge för det men jag är också ofantligt sugen på en sub med 1950.... Tricky one

Såg ovan att du inte ville ha titan men tänk över det en gång till... Min 305:a är nog den pannan jag har som får mest handledstid. Sitter skönt, väger in på knappa 160 gr. som en stål 44. Just vikten och materialet, tror jag är anledningen att den är så skön och mjuk.

Lycka till

Jag har fått ett våldsamt sug efter någon av de enklare Pannorna, kanske en PAM111 (har en hel del efterforskning kvar att göra...). Var inne och provade ett gäng 44mm-pannor under en semester tidigare i höst, och slogs av hur mycket smidigare de ändå känns "in the flesh", men är fortfarande skraj att en 44mm:are skall bli en clownklocka på min 17 cm handled...

Har forumet några Paneraiägare med lite smalare handleder som vill dela med sig av sina erfarenheter? Finns det något gyllene gräns där 44mm Panerai helt enkelt blir för stort? :stop:

Jag har fått ett våldsamt sug efter någon av de enklare Pannorna, kanske en PAM111 (har en hel del efterforskning kvar att göra...). Var inne och provade ett gäng 44mm-pannor under en semester tidigare i höst, och slogs av hur mycket smidigare de ändå känns "in the flesh", men är fortfarande skraj att en 44mm:are skall bli en clownklocka på min 17 cm handled...

Har forumet några Paneraiägare med lite smalare handleder som vill dela med sig av sina erfarenheter? Finns det något gyllene gräns där 44mm Panerai helt enkelt blir för stort? :stop:

Mina handleder är 17cm och jag tycker inte att det ser för stort ut.
Den är sjukt skön och jag tycker den har relativt låg profil för sin storlek, vilket gör att det inte känns som att man går runt med en tegelsten på handleden.(Som min Breitling Avenger Seawolf 45mm gjorde)

Manliga klockor som ser jävligt coola ut! :)

Mina handleder är 17cm och jag tycker inte att det ser för stort ut.
Den är sjukt skön och jag tycker den har relativt låg profil för sin storlek, vilket gör att det inte känns som att man går runt med en tegelsten på handleden.(Som min Breitling Avenger Seawolf 45mm gjorde)

Manliga klockor som ser jävligt coola ut! :)
Låter ju onekligen nice... Har du lust att slänga upp lite bilder när tillfälle ges? :)

Har en bild i från förra veckan, kan ladda upp fler lite senare.
Måste bara säga att hur det ser ut på bild speglar verkligen inte hur bra det ser ut och hur nice den sitter i verkligheten.
Tack! Det där såg ju ändå bra ut, men kan tänka mig att det är en annan grej i verkligheten, tyckte iaf jag de gånger jag prövat. Formen på klockan ser ju så extremt mycket smidigare ut irl jämfört med på bild.

Tillbaka
Topp