• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dom två banden till vänster är OEM Panerai tillverkade av Hirsch.
Bandet längst till höger är det som Hirsch sålde själva och fanns inte för viklås utan bara till vanligt spänne medans från Panerai fanns bara för viklås man ser tydligt skillnaden på bilden.

Riva_Hirsch_3_resize.jpg

Skulle mestadels sportat min framtida Panerai på gummit, och med läder/annat för lite mer dressade tillfällen. Men det jag undrar över är vad ni föredrar, viklås eller vanligt V-Buckle?

Någon som kört med båda och kan dela med sig? Verkar som att de flesta har vanligt buckle men jag blir nyfiken på viklåset.

Bumpar min egna fråga och undrar om de flesta kör buckle eller har vi någon som kör viklåset? :pompus:

Nån som sitter på en 372 och kunde bjuda på lite handledsbilder?
Vore tacksam för lite bilder som visar hur klockan sitter från lite avstånd.

Tjena

MJ24 ahh då är jag med! Du skulle behållt 233an :p

Jag har lite drygt 18cm handleder och kör med 422 tycker det funkar bra i mina ögon. Men andra kanske tycker annorlunda!
Kan försöka ta lite "rena" handledsbilder så kan du se hur det ser ut på mig :)

Tjena

MJ24 ahh då är jag med! Du skulle behållt 233an :p

Jag har lite drygt 18cm handleder och kör med 422 tycker det funkar bra i mina ögon. Men andra kanske tycker annorlunda!
Kan försöka ta lite "rena" handledsbilder så kan du se hur det ser ut på mig :)

Hej, ja tack, gör gärna det. :)
Svårt att hitta bilder där man ser hur klockan faktiskt sitter, och som inte bara visar en stor klocka!

Hittade lite info om kommande modeller! http://www.hodinkee.com/blog/introducing-the-panerai-luminor-1950-3-days-chrono-flyback-ceramica ser riktigt lovande ut

Pam580
1416580233912

PAM 580

MOVEMENT: Automatic mechanical, P.9100 calibre, xecuted entirely by Panerai.
FUNCTIONS: Hours, minutes, small seconds, date, flyback chronograph, seconds reset.
CASE: 44 mm, black ceramic.
DIAL: Black with luminous Arabic numerals and hour markers. Date at 3 o’clock, seconds at 9 o’clock, central chronograph seconds and minutes hands.
POWER RESERVE: 72H.
WATER-RESISTANCE: 10 bar (~ 100 metres).

• Like
Reactions: Wii
Jag har sett en del bilder på Stålpannor med guldvisare och blir grymt sugen på att byta på min 183 till guld med. Nymans? Nån som har koll på vad det kan gå på?

hej vad tycker ni om pam 171
är det nån som har en ,som kan göra en resume samt en bild
vad är ett rimlig pris ,för en fullset eller en helt ny:)

Orginalband är rätt dyra. Alligatorband kostar runt 3000:- och finns hos Nymans.

Annars kolla in www.paneristi.com/ tillbehörshörna.

Sedan kan du leta här. www.paneraisource.com/aftermarket_straps.shtml

Lycka till....är en djungel [emoji2]

Jag har köpt alligator från Peter Watchacc ([email protected]). Gör dem made to order.
Betalade ca 1100kr och det tog ca fyra veckor mellan beställning och leverans. Betalar 50% vid order och resten då den är redo att skickas.
Helt OK kvalitet, se bilden.
219e2051fe09baad3f5945bca85aed28.jpg

Tillbaka
Topp