• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har också köpt av Peter. Har nog köpt av de flesta bättre artisanerna. Peter är jäkligt bra iaf.

Hmmm nu tror jag jag hittat den ultimata pannan ... Trots avsaknaden av kronskyddet.

Denna pam512 är 42mm och handjagat verk.
Vill man i stället ha 45mm och automatiskt så finns pam572 med microrotor.

Priserna är ca 50' för 512an och ca 80-85 för 572an. Priserna gäller ej modellerna i ädelmetall.

image.jpg
image.jpg

Hmmm nu tror jag jag hittat den ultimata pannan ... Trots avsaknaden av kronskyddet.

Priserna är ca 50' för 512an och ca 80-85 för 572an. Priserna gäller ej modellerna i ädelmetall.

image.jpg
image.jpg

Yup jag är också lite sugen på 512. Den är lagom stor och ganska tunn. Att den saknar kronskydd gör mig inget, originalen hade ju inte det :)

image.jpg
image.jpg

Micro-rotorer är sjukt häftiga och jag har länge velat ha en - men inte från Panerai... det känns väldigt långt ifrån deras ursprung. Jag tar nog hellre en från Chopard LUC eller liknande :)

Jag har köpt alligator från Peter Watchacc ([email protected]). Gör dem made to order.
Betalade ca 1100kr och det tog ca fyra veckor mellan beställning och leverans. Betalar 50% vid order och resten då den är redo att skickas.
Helt OK kvalitet, se bilden.
219e2051fe09baad3f5945bca85aed28.jpg
Ser snyggt ut. Har du lust att lägga upp mer bilder på det?

Har tillverkaren någon sida eller mailar man sitt önskemål?

Gillar den!
Den har en såkallat pig dial, vet du vad det innebär?

PIG dial brukar om jag inte missminner mig vara Boutique Edition dvs säjs bara i deras egna affärer...tror det även blev lite kalabalik med dom där Paneristi Editions, dom på Paneristi.com tyckte dom skulle haft förtur eller att Panerai 'snodde' deras term, dvs Paneristi men kommer inte ihåg alla turer...

Här är den 'riktiga' Paneristiklockan - PAM360 som är framtagen av Panerai åt Paneristi.com's tioårsjubileum, den är gjord enligt specarna som moderatorerna på Paneristi.com ville ha den i 300ex och det blev kaos utan dess like när den släpptes...

Endast 300 gjordes, det var lotteri om ett vissta antal och mycket bråk om vilka som fick chansen om att köpa den, vissa tyckte Mods'en favoriserade vissa medlemmar med lågt antal poster som dom kände och andra högpostare fick inte köpa den, tror att priset var lågt typ som en vanlig PAM000 på den tiden typ 30k och såldes senare för 150k och över....

Kommer som sagt inte här heller ihåg alla turer men snygg är den iallafall....

http://blog.perpetuelle.com/watches/panerai-pam-360-paneristi-edition/

panerai_paneristi_pam360-620x426.jpg

Här är den 'riktiga' Paneristiklockan - PAM360 som är framtagen av Panerai åt Paneristi.com's tioårsjubileum, den är gjord enligt specarna som moderatorerna på Paneristi.com ville ha den i 300ex och det blev kaos utan dess like när den släpptes...

Endast 300 gjordes, det var lotteri om ett vissta antal och mycket bråk om vilka som fick chansen om att köpa den, vissa tyckte Mods'en favoriserade vissa medlemmar med lågt antal poster som dom kände och andra högpostare fick inte köpa den, tror att priset var lågt typ som en vanlig PAM000 på den tiden typ 30k och såldes senare för 150k och över....

Kommer som sagt inte här heller ihåg alla turer men snygg är den iallafall....

http://blog.perpetuelle.com/watches/panerai-pam-360-paneristi-edition/

panerai_paneristi_pam360-620x426.jpg
Tungt.:cigar:

Har nu haft min pam005a några veckor. Efter köpet la jag påsen med låda och klocka på en hylla i klädkammaren och där fick den ligga 5 dagar innan jag tog fram den. Nästa steg var att klockan låg framme någon vecka och jag gick och tittade på den och detta var alltså en process för att sedan sätta besten på handleden:).
Haft klockan varje dag i snart två veckor och tycker den fortfarande är stor. Hoppas att vänja mig..

Nu till dilemmat...
Vet inte om jag skall sitta lugnt i båten och vara toknöjd över min underbara klocka, eller sälja för att köpa en 512 som jag tycker är ännu fränare, eller gooooo crazy och ta en 572a.

Priset för 572 är rätt högt, ca 85' och det är lite svårmotiverat för en klocka man tycker är frän;)
512 är inte billig heller men landar på ca 50'.

Jag tycker som sagt att dessa klockor är helt underbart snygga men inte riktigt lika sköna....är det då helt korkat att göra byte, eller skall jag chilla och se hur jag känner om några månader?

Har nu haft min pam005a några veckor. Efter köpet la jag påsen med låda och klocka på en hylla i klädkammaren och där fick den ligga 5 dagar innan jag tog fram den. Nästa steg var att klockan låg framme någon vecka och jag gick och tittade på den och detta var alltså en process för att sedan sätta besten på handleden:).
Haft klockan varje dag i snart två veckor och tycker den fortfarande är stor. Hoppas att vänja mig..

Nu till dilemmat...
Vet inte om jag skall sitta lugnt i båten och vara toknöjd över min underbara klocka, eller sälja för att köpa en 512 som jag tycker är ännu fränare, eller gooooo crazy och ta en 572a.

Priset för 572 är rätt högt, ca 85' och det är lite svårmotiverat för en klocka man tycker är frän;)

Jag tycker som sagt att dessa klockor är helt underbart snygga men inte riktigt lika sköna....är det då helt korkat att göra byte, eller skall jag chilla och se hur jag känner om några månader?

Efter två veckor så borde du har vant dig tycker jag :) jag tycker även att 512:an är läcker ^^ hint hint

Nu till dilemmat...

005 är ju kanon, behåll den och köp en till. [emoji13]

Nu till dilemmat...

Tycker du ska gå på en 47mm, typ 422 alt en radomir. Jag har en 305 och en 424 som sitter som en smäck på mina kycklingarmar. 005:an kommer att kännas som den ska när den får lite sällskap [emoji3]

Jag såg en snygg jämförelse från en användare på tidssonen.no om Panerai 372:
"Panerai 372. It is like a big oversized desert - it is too much, might not be good for you and people might look strange at you. But it is so delicious!"

jag är fan sugen på att prova en 372:a men vet inte om jag vågar :nailbiting: man får väl sten kastad på sig om man beställer en 47:a marina militare för att prova... det var iofs en 44mm marina militare som fick mig att köpa två riktiga Panerai :p

EDIT:
Jag bifogar lite 372-eyecandy!
tumblr_mre1xqodKj1s24zpuo1_500.jpg

tumblr_ng663aABab1tqz0xzo1_1280.jpg

Jag såg en snygg jämförelse från en användare på tidssonen.no om Panerai 372:
"Panerai 372. It is like a big oversized desert - it is too much, might not be good for you and people might look strange at you. But it is so delicious!"

jag är fan sugen på att prova en 372:a men vet inte om jag vågar :nailbiting: man får väl sten kastad på sig om man beställer en 47:a marina militare för att prova... det var iofs en 44mm marina militare som fick mig att köpa två riktiga Panerai :p

Köp den beggad, så testar du the real deal utan att loosa deg... Kör, kör, bara kör

Tillbaka
Topp