• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

INTE BEHÅLLA??!!?? Va FAAN!!!!!
Varför i hela friden inte?!
image.jpg
image.jpg

image.jpg

mycket snygg på brunt!
Fick dock med gummi i paketet, men inte provat.
/j

Lutar mest åt 243 nu, den är stenhård och ett bra kompliment men jag är också förtjust i Panerais manuella inhouseverk och det talar mot....hmm

Har alltid tyckt att submersible-modellerna är fula...men sen jag skaffade min 005a har jag börjat gilla de mer och mer..
Märker hur jag faller djupare in i panerai-träsket..Har lite stålar på klockkontot och började fundera idag på att kanske skaffa en radiomir..

edit.
slänger in en bild på min 005a, för bilder är kul.
2014-11-23 13.04.44.jpg

Har alltid tyckt att submersible-modellerna är fula...men sen jag skaffade min 005a har jag börjat gilla de mer och mer..
Märker hur jag faller djupare in i panerai-träsket..Har lite stålar på klockkontot och började fundera idag på att kanske skaffa en radiomir..

edit.
2014-11-23 13.04.44.jpg
Har hugg på en sprillans 424 för 5' € skeppat. Sugen?

Skulle vilja ha ett sandfärgat och ett olivgrönt canvas..De jag har hittat går på runt 1000 spänn/st vilket är ett jävla överpris enligt mig..

Är ute efter ett slitet, mjukt och skönt läderband som på nedan bild. Någon som vet hur/var man kan få tag i ett?
För övrigt en sjukt snygg klocka!

image.jpg

Jag har fått ett våldsamt sug efter någon av de enklare Pannorna, kanske en PAM111 (har en hel del efterforskning kvar att göra...). Var inne och provade ett gäng 44mm-pannor under en semester tidigare i höst, och slogs av hur mycket smidigare de ändå känns "in the flesh", men är fortfarande skraj att en 44mm:are skall bli en clownklocka på min 17 cm handled...

Har forumet några Paneraiägare med lite smalare handleder som vill dela med sig av sina erfarenheter? Finns det något gyllene gräns där 44mm Panerai helt enkelt blir för stort? :stop:

Har ingen ännu men varit sugen på en 392a (42mm) länge. Efter att jag provat en 535a, också 42mm är jag övertygad om att det funkar till min 16,5cm handled. 44mm känns lite stort för mig.

image.jpg

Lånad bild.

edit.
2014-11-23 13.04.44.jpg

Byt till dig min PAM388 vetja! Jag är sugen på att testa kron-guard nu :)

Tillbaka
Topp