https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190117/43bce41108d52514f09c02766d747ba6.jpg... uhm, den nya bronzon, med keramisk ring, var tog den vägen?
edit: hittade denna på rolexfourums.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190117/43bce41108d52514f09c02766d747ba6.jpg... uhm, den nya bronzon, med keramisk ring, var tog den vägen?
Och jag hittade att någon trodde den officiella introduktionen är idag, kl 9.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190117/43bce41108d52514f09c02766d747ba6.jpg
edit: hittade denna på rolexfourums.com
Kärat ner mig i pam270, men den verkar inte höra till de vanligaste. En bekant som hade den och den gjorde sig extremt bra på. Främst 1950 caset: välvda glaset, lugsen och alla nördiga detaljer. Tips på snarlika?
Ofc! Tack. Svårt det där med sifferstorlek, men på en hyfsat busy panna så tror jag att jag föredrar små. Någon måste sticka ut ju.![]()
Så grymma släpp från Panerai. Min 512 könns rätt simpel. Men jag är nöjd ändå
![]()
Fan vad kul! Grattis![]()
Stort grattis! Nu är jag lagd åt dragspelsgummit alt ett canvas på submersibles. Men fint blev det med asso!
Nice, grattis! Det är en grym Submersible.![]()
Grymt, grattis!!
Grymt köp!! Klämde på den för några veckor sen och den är riktigt go! Kör på detta AW-strap så har du en homerun på 682!
![]()
Grattis![]()
Grattis!
Riktigt snygg, grattis!
Asgrymt![]()
Grattis till ett bra val!
Snygg uppgradering, den där kommer du gilla!
Om det ska bli en sub så blir det den där och 42 mm är perfekt. Snyggt!
Så grymma släpp från Panerai. Min 512 könns rätt simpel. Men jag är nöjd ändå
![]()
Nr2! Rysligt ful ju!Från Paneristi....
![]()
En prototyp av mike horn klockan tydligen ... Fick sen vit text istället för svartNr2! Rysligt ful ju!
Är tavlan brun?Jahapp, då var (den redan kända) Bronzon out there också..
Here we go..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jahapp, då var (den redan kända) Bronzon out there också..
Here we go..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Yes.Är tavlan brun?
Vad är det som har förändrats? Ser ingen skillnad.682 i lite ny tappning.
![]()
Ljusblå text på tavlan? eller?Vad är det som har förändrats? Ser ingen skillnad.
Bra där! Missade.Ljusblå text på tavlan? eller?
Tjusigt! Någon ref på den?Jahapp, då var (den redan kända) Bronzon out there också..
En estetiskt tilltalande pjäs i mitt tycke. Har dock lite mentalt svårt att få ihop brons med keramisk bezel. För mig är en Bronzo en lite rough och rugged klocka där patineringen/åldrandet är en väldigt viktig del. Här kommer en del av klockan åldras medan den rejält breda keramiska ringen alltid kommer att se som ny ut.. Gör de dessutom verklighet av planen att producera 1000 st årligen, förvisso som BE, men ändå... Är glad att jag lyckades knipa 671..
Here we go..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack ska du haEnkelhet är ofta estetiskt. Vacker klocka![]()
682 i lite ny tappning.
![]()
Jag (tror) att jag gillar kontrasten som uppstår mellan den keramiska "nya" bezeln och den härligt patinerade boetten. Tror det kan bli riktigt bra!Jahapp, då var (den redan kända) Bronzon out there också..
En estetiskt tilltalande pjäs i mitt tycke. Har dock lite mentalt svårt att få ihop brons med keramisk bezel. För mig är en Bronzo en lite rough och rugged klocka där patineringen/åldrandet är en väldigt viktig del. Här kommer en del av klockan åldras medan den rejält breda keramiska ringen alltid kommer att se som ny ut.. Gör de dessutom verklighet av planen att producera 1000 st årligen, förvisso som BE, men ändå... Är glad att jag lyckades knipa 671..
Here we go..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
512 är en mycket vacker klocka. Den blir aldrig simpel, inte ens om hundra år. Årets paneraisläpp speglar vår tid. Den tror att en framgångsrik försäljning finns i målgruppen kapitalstarka grupper med militär lustkänsla. Kanske har panerais marknadsavdelning gjort en korrekt bedömning? Det visar sig. I det perspektivet blir 512 ännu finare. Den sänder ut ett annat budskap. Ett mildare formspråk som visar andra mänskliga egenskaper, som jag håller högre. Du bär på en vacker klocka med en ren tavla. 512 blir aldrig simpel.Så grymma släpp från Panerai. Min 512 könns rätt simpel. Men jag är nöjd ändå
![]()
Mycket väl rutet!!512 är en mycket vacker klocka. Den blir aldrig simpel, inte ens om hundra år. Årets paneraisläpp speglar vår tid. Den tror att en framgångsrik försäljning finns i målgruppen kapitalstarka grupper med militär lustkänsla. Kanske har panerais marknadsavdelning gjort en korrekt bedömning? Det visar sig. I det perspektivet blir 512 ännu finare. Den sänder ut ett annat budskap. Ett mildare formspråk som visar andra mänskliga egenskaper, som jag håller högre. Du bär på en vacker klocka med en ren tavla. 512 blir aldrig simpel.
Jag håller helt med i hur du tänker. De bästa släppen är din blå och azciis gröna.Jahapp, då var (den redan kända) Bronzon out there också..
Here we go..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mycket bra inlägg. Jag kan gilla när man använder sig av en militär historia i sin produkt. Men när det istället syftar på en militär framtid så tycker jag att det tappar charmen. Vem vill ha krig?512 är en mycket vacker klocka. Den blir aldrig simpel, inte ens om hundra år. Årets paneraisläpp speglar vår tid. Den tror att en framgångsrik försäljning finns i målgruppen kapitalstarka grupper med militär lustkänsla. Kanske har panerais marknadsavdelning gjort en korrekt bedömning? Det visar sig. I det perspektivet blir 512 ännu finare. Den sänder ut ett annat budskap. Ett mildare formspråk som visar andra mänskliga egenskaper, som jag håller högre. Du bär på en vacker klocka med en ren tavla. 512 blir aldrig simpel.
Det är många nyheter från Panerai som jag tycker inte hör hemma i deras katalog. För mig är Panerai klassisk stil, smak och design. Ett less is more-tänk som jag verkligen uppskattar. Enkelt och rent, vackra linjer. (Detta tycker jag att de delar med en flera andra italienare, tex Ducati)Bra där! Missade.
Fattar helt ärligt inte vad Panerai håller på med vad gäller färger, ser ju fan inte klokt ut med blåmålade visare, blå lyspasta och alla andra märkliga färger. Det känns ju inte direkt tidslöst och premium, känns snarare billigt.
PAM968Tjusigt! Någon ref på den?
Tack Palle