• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sålde ju som bekant min 422:a i veckan. Lite sorgset, men den gick vidare inom KS Panerai familjen iallafall. :)

När det kommer till givna tävlande i 47 mm klassen är det ju 422 & 372. Och 422 har jag nu haft ett par gånger, så nu är det dags för något med plexi. En 372:a. :)

91D265DF-55A5-4A98-AEB5-D6366F085934.jpeg

Pillipillar gärna på den på GTGn. Grattis dude!

6C268EE2-B774-4E6A-8DE9-78ABD7AC07A4.jpeg
1AAEC903-883F-49BC-A0A7-1ACEEAB467E0.jpeg

(PAM372). Det verkar ju stört omöjligt att hitta en vettig 305 så jag får väl bada med min 372 under svennesemestern om några veckor. Frågan är om man ska offra ett läder eller bada med gummi, vad säger ni? Man vill ju inte sabba denna goa patinan med vatten så det får bli med ett annat band i så fall.

(PAM372). Det verkar ju stört omöjligt att hitta en vettig 305 så jag får väl bada med min 372 under svennesemestern om några veckor. Frågan är om man ska offra ett läder eller bada med gummi, vad säger ni? Man vill ju inte sabba denna goa patinan med vatten så det får bli med ett annat band i så fall.
Beror väl på bandet. @Hoffa har ju gjort allt möjligt med sitt asso och det ser bra ut än.

Du har väl ett accordion gummi? Givet tycker jag :) känns ovärt att chansa på lädret.

Gummi funkar självklart finfint. Jag själv badade ivrigt med mitt canvas från Bosphourus på Bronzon i somras (till största delen i syfte att patinera det, vilket gick prima). Läder vette dock tusan om jag hade badat med.. Det är som du skriver om man är lite redo att "offra" berört band..

Beror väl på bandet. @Hoffa har ju gjort allt möjligt med sitt asso och det ser bra ut än.
Assot är bra att bada med, vill ha patina på min men den är som ny hela tiden, tyvärr.
Enda jobbiga är att den torkar lite sakta på handleden, men på bordet så torkar den på 2-3 tim.
Men är man i värmen så svettas man ändå, då spelar det mindre roll, men simhallen hemma på vintern är inte rolig, blir lite kallt på handleden vid promenad hem.

Senast ändrad:
Assot bra att bada med, vill ha patina på min men den är som ny hela tiden, tyvärr.
Enda jobbiga är att den torkar lite sakta på handleden, men på bordet så torkar den på 2-3 tim.
Men är man i värmen så svettas man ändå, då spelar det mindre roll, men simhallen hemma på vintern är inte rolig, blir lite kallt på handleden vid promenad hem.
Hehe. Du är för skön.

På med gummit bara.

Tack! :)

Tack hörru!

Tackar!

Härligt!!! Grattis och kul att du håller dig kvar ;)

Hehe, jag hade inte tänkt att lämna. Bara byta upp mig. Om man lämnar kommar man tillbaka lika fort som solot på hotel california. :D

Pillipillar gärna på den på GTGn. Grattis dude!

Det får du så gärna göra! ;)

Beroende på preferens. :D

Snyggt, undrade vad det skulle bli:)

Hehe, det har ju varit en intern strid mellan dem länge. Så lika bra, får jämföra när vi ses ;)

Tjusigt och stort grattis!

Tack! Kul med så många nya pannor i tråden. :D

Tillbaka
Topp