• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Testar Asso, asså! Göööööööterbooooorg!
Vet inte vad jag tycker... Ska köra med det ett par dagar och se vad hjärnan och hjärtat säger. Fint armband men frågan är om det har på en submersible att göra? Någon allmän opinion?
8618A5DD-D6DE-4B8F-9593-ED5680DFE874.jpeg

Vet inte vad jag tycker... Ska köra med det ett par dagar och se vad hjärnan och hjärtat säger. Fint armband men frågan är om det har på en submersible att göra? Någon allmän opinion?
Jag är inne på samma spår, älskar asso på de andra pannorna men på sub, nja

Senast ändrad:
Läder är i alla fall riktigt mycket snyggare på 1305 & 682 än på 1389 och 683. Snyggast läder på de där tycker jag däremot läder med råa kanter är (rimmar).

7E13D78A-9EE1-4A49-82E2-CD440C8C28F7.jpeg

Typ ett sånt här.

Btw, klockan som jag väntar på är visst ett Fedexpaket (jag låg med fel fraktbolag). De har åkt från Lichtenstein till Stuttgart, till Köln, till Paris, till Helsingfors (dit det ankom imorse). Det är ganska nära i alla fall. Det kan bli bra det här. :D

Btw, klockan som jag väntar på är visst ett Fedexpaket (jag låg med fel fraktbolag). De har åkt från Lichtenstein till Stuttgart, till Köln, till Paris, till Helsingfors (dit det ankom imorse). Det är ganska nära i alla fall. Det kan bli bra det här. :D
Sen när skickar FedEx den vägen? Att det ens är möjligt. Tycker saker brukar landa i typ Frankfurt och sen Arlanda efter det?

FedEx är döden att hantera när paketet väl är i Sverige men de kan vara ruggigt snabba.
Sen när skickar FedEx den vägen? Att det ens är möjligt. Tycker saker brukar landa i typ Frankfurt och sen Arlanda efter det?
Beror väl på om det är ”priority” eller inte samt vad paketet innehåller. Vissa saker undviker de luftvägen för.

CCAA49B1-184F-4731-BB5E-666E7F690DA2.jpeg
C2E7851A-3A59-4E3C-8020-98B69E01F62A.jpeg
46E212F9-FCEE-4478-847F-93049A0D5A26.jpeg
Sjukt bra. Klockkatalogen jag nyss nallade visade sig inte bara ha info om de nyare modellerna utan också innehålla en komplett förteckning över alla referenser som idag säljs med lite basfakta. Perfekt att ha på jobbet när man exempelvis akut måste ta reda på vad PAM00526 kommer på för band (alligator).

Ni som varit i Panerai-träsket (eller den evigt gröna ängen) ett tag; brukar de band som släpps med nya modeller även bli tillgängliga att köpa lösa? Så att säga.

CCAA49B1-184F-4731-BB5E-666E7F690DA2.jpeg
C2E7851A-3A59-4E3C-8020-98B69E01F62A.jpeg
46E212F9-FCEE-4478-847F-93049A0D5A26.jpeg
Sjukt bra. Klockkatalogen jag nyss nallade visade sig inte bara ha info om de nyare modellerna utan också innehålla en komplett förteckning över alla referenser som idag säljs med lite basfakta. Perfekt att ha på jobbet när man exempelvis akut måste ta reda på vad PAM00526 kommer på för band (alligator).
Scanna och dela! :)

Kan någon förklara logiken bakom pannornas WR? Vilka modeller/serier har vilken WR? Tycker man ser väldigt många med 100m. Hade uppfattningen att standarden hos Panerai var 300?

Kan någon förklara logiken bakom pannornas WR? Vilka modeller/serier har vilken WR? Tycker man ser väldigt många med 100m. Hade uppfattningen att standarden hos Panerai var 300?

Vissa serier, som t.ex Due har lägre, det är nere på 30M. Samt andra mer "instegs" modeller har snapback baklock. Dvs inte skruvade, det påverkar WR också. Men de är i samma serie "Luminor" som en med skruvat backlock. Enklast är att kolla Panerais hemsida efter modellen du söker för en bättre överblick. :)

Tillbaka
Topp