• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

4E062E85-7FAE-4E25-A58A-EFADA6B5314C.jpeg
Förbi krons idag och provade PAM 574. Suget på en panerai har varit stort senaste tiden och tror denna passar handleden bäst. Någon med erfarenheter och tankar kring denna? Kanske någon som är redo att avyttra sin? ;)

Har haft en pam574 i ca 4 månader nu. Är en toppen klocka som passar många handleder. Fungerar mycket bra som vardagsklocka, dock skulle jag kunna klara mig utan sub-sekunder.

Har alltid varit skeptisk till hittepåmaterial.
Titan och stål vet vi funkar bra, resten sådäääär. Panerai har ju även haft problem med sina boetter som har keramisk coating. Har för mig de kallar dem ”Composite”.

Den är väl fixad nu? Har för mig att jag läste något om dem första batcherna som hade problem.

Titan och stål vet vi funkar bra, resten sådäääär. Panerai har ju även haft problem med sina boetter som har keramisk coating. Har för mig de kallar dem ”Composite”.
Det var bara 339 som hade lite problem, de tog in alla och fixade, och ja, det var composite, keramisk coating. Många av de andra som är "ceramic" är ju keramiska "rakt igenom", eller iallafall på en annan nivå än composite.

Jag gillar det, så länge det är testat hårt & dumt. Men, tyvärr blir det rätt illa när ett nytt material har samma problem rapporterat av fler.

Vi kör efter devisen ”studentsäker” på jobbet... Det brukar täcka det mesta.

”Studentsäker” är ett bra testscenario. :D

Jag gillar det, så länge det är testat hårt & dumt. Men, tyvärr blir det rätt illa när ett nytt material har samma problem rapporterat av fler.
:D
Problemet är ju att när det väl går illa med keramik, BGM, komposit-yta och kolfiber så går det ju käpprätt åt helvete och man måste skrota hela boetten. Hade de har livstids garanti mot sprickor så hade jag aldrig tvekat. Man blir ju lite tveksam när man läser att det kommer en servicenota på typ 30-40 papp.

Problemet är ju att när det väl går illa med keramik, BGM, komposit-yta och kolfiber så går det ju käpprätt åt helvete och man måste skrota hela boetten. Hade de har livstids garanti mot sprickor så hade jag aldrig tvekat. Man blir ju lite tveksam när man läser att det kommer en servicenota på typ 30-40 papp.

Jag håller med. Tyvärr kan man inte laser-svetsa ihop det som med stål. Jag gillar att de jobbar med nya material, men utan garanti eller annat som täcker känns det svårt att våga köpa en. Minns att jag såg en Omega Dark side of the moon där bandhornet var knäckt, kostade nästan lika mycket som klockan :(

Tillbaka
Topp