• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Behøver noen spännen og såg at @mårt rekommenderade watchgecko, men dom har bare 22 og 24mm.. behøver et som er 20mm..

Noen som har tips på andre steder de selger noen i okej kvalitet?
Eller kanskje noen som har et ekstra de vil selge? Både AM og OEM funker.

Helst et av denne typen, men ikke et krav.
https://www.watchgecko.com/panerai-22mm-24mm-thumbnail-buckle-brushed.php
På eBay finns hur mycket som helst. Studera bilderna noga först bara så du får skruvat och skarp finish.

Jag håller med. Tyvärr kan man inte laser-svetsa ihop det som med stål. Jag gillar att de jobbar med nya material, men utan garanti eller annat som täcker känns det svårt att våga köpa en. Minns att jag såg en Omega Dark side of the moon där bandhornet var knäckt, kostade nästan lika mycket som klockan :(
Stål är ju segt. Ska mycket till innan man behöver skrota en stålboett.

Stål är ju segt. Ska mycket till innan man behöver skrota en stålboett.

Precis, så jag vill ha något nytt material, som är som stål. men är inte stål. :D

Mysigt med nytt band till 779!

2919196C-4276-43B0-B71E-8A7611142346.jpeg

Brunt band, särskilt precis den här modellen verkar vara GTG favoriten. :)
Jäklar vad jag blev imponerad av 779:an, och den kombon är magiskt bra!

På eBay finns hur mycket som helst. Studera bilderna noga först bara så du får skruvat och skarp finish.
Takk for tipset. Noen som sa tidligere at jeg ikke burde kjøpe spänne fra ebay, men värdt å teste.

Noen som vet om det går å kjøpe stangen/skruven til orginalspännet löst og hva det eventuellt koster? Sliter jo ganske mye når det flyttes mellom band og rett dyrt om man behøver kjøpe hele spännet om den pajer.

Finns det nån uppföljning på hur Panerai har hanterat det hela? Jag är tydligen för dålig på att googla för att hitta nåt om det hela, eller så skrivs det bara om på slutna Facebook-grupper.

Ingen uppgörelse än, vad jag kan läsa på det (i skrivande stund 94 kommentarerna) i Facebook-gruppen.

Men, läste detta:

They didn’t tell you that before. Now they have also include a line on the website not to expose a Panerai in activities were movement is involved like tennnis, golf, etc.

Men hittar inget om detta när jag läser om exempelvis: https://www.panerai.com/en/collecti...ble/pam00799-submersible-bmg-tech---47mm.html

Tillbaka
Topp