• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag måste låsa in den i bankfacket - annars tar den över samlingen :)

_A253750.JPG

Jävlar vilken krispig bild :facepalm:

Noen her som har en 1535 eller 1537? Noen anledning til at man aldri ser dom? Det er jo en del 42mm pannor her og både 1535 og 1537 virker jo som en riktigt grymme modeller om man vil ha 42mm.

Noen her som har en 1535 eller 1537? Noen anledning til at man aldri ser dom? Det er jo en del 42mm pannor her og både 1535 og 1537 virker jo som en riktigt grymme modeller om man vil ha 42mm.
Jag tror det största skälet till att man inte ser dem eller liknande modeller så ofta i den här tråden är att vi är Base-junkies.

Vad lärde vi oss av diskussionen ikväll?
Alla urverk som satt i Panerai innan Richemont köpte Panerai 1997 satt det 8-dagars verk i.
Det första inhouse-verket kom 2005 och var ett 8-dagars. Det heter P2002.
De första urverken var Rolex Cortebert caliber 618. De var 2-dagars 36-40h beroende på modell.
Ett tag satt det Angelus 240 SF 8-dagarsverk, men de gick inte att köpa på Krons ur i PK-huset.
8-dagarsverk är mer Panerai
2-dagarsverk är mer Panerai
3-dagarsverk är mer Panerai

Jag letar nog efter en med sandwich tavla, utan datum. Helst 3, 6, 9, 12. Är inte sugen på Radomir, vill nog ha kronskyddet :)

Kör en 44mm istället. Din handled räcker för det, jag lovar. Jag har typ samma storlek också, jag tycker jag är på gränsen för Luminor 1950 47mm, men att Radiomir 47mm sitter bra. Så, hugg en 112:a.

Det är jättesvårt att få fatt i det du vill ha i 40-42mm, ändå. :D

Kör en 44mm istället. Din handled räcker för det, jag lovar. Jag har typ samma storlek också, jag tycker jag är på gränsen för Luminor 1950 47mm, men att Radiomir 47mm sitter bra. Så, hugg en 112:a.

Det är jättesvårt att få fatt i det du vill ha i 40-42mm, ändå. :D
De flesta är ju manuella verk, finns det någon som motsvarar 112 till utseende fast automatiskt verk? (har redan 2st manuella - speedmaster & chronolink)'
Tack för snabba svar!

Tillbaka
Topp