Va snygg du är i skägg.
682:an passar perfekt på västkusten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
682:an passar perfekt på västkusten.
¯\_(ツ)_/¯Det kanske har med tri som i trekantig geometrisk index att göra.
Jag är ändå relativt nyrakad efter ett år till havs.Va snygg du är i skägg.
Min magkänsla säger att vi ligger lite billigare i tråde än vad chrono gör
Det är KS i ett nötskal och inget paneraispecifikt tror jag. Ofta fyndläge här. Vissa försöker ju tom kastrera en om man inte ligger billigare än den billigaste säljaren på C24.Det gör vi
Det är KS i ett nötskal och inget paneraispecifikt tror jag. Ofta fyndläge här. Vissa försöker ju tom kastrera en om man inte ligger billigare än den billigaste säljaren på C24.
Kom å tjööp!Suget efter en 590 ökar...
Då kan man be de köpa från den billigaste säljaren på C24 någonstans på Kuba eller i Malaysia iställetDet är KS i ett nötskal och inget paneraispecifikt tror jag. Ofta fyndläge här. Vissa försöker ju tom kastrera en om man inte ligger billigare än den billigaste säljaren på C24.
OBS. Konversation endast för djupa Panerai-nördar:
Vi har tidigare noterat att 911 har platt glas (dvs. inte "dubbelkupat" som på många andra Luminor-modeller eller "enkelkupat" som på 1950-modellerna). Samma glas sitter på 590. Jag har även via youtube och instagram noterat att 796, 724 har det. Även "vanligare" modeller som 510 occh 560, inkl de vita 561 och 563, har det. Till och med den vita Daylight 796 (verifierat på Nymans tidigare idag ).
Gemensam faktor, you ask? Jo 8-dagars P.5000. Man kan också notera att Rehaut är lite tunnare på dessa modeller. Hypotes, you ask? Jo, att verket egentligen är liite för tjockt för Bettarini-caset och därmed behövs det ett annat glas för att urtavla och visare ska få plats.
Många av dessa modeller började tillverkas redan 2013, så det någon skrev om att det platta glaset kom med 911 stämmer alltså inte alls.
Jag konstaterar då också att vita Panerai:er med dubbelkupat glas, ex. 630, 660, 778 m.fl., får en mörkare känsla/urtavla jämfört med enkelkupat, ex. 499, 1499, 655 m.fl., och platt, ex. 796. De två senare varianterna ger såklart mer ljusinsläpp och framhäver då vitheten och för den delen färgerna i övrigt bättre. En sidohypotes är att det egentligen är samma lysmasse-färg på visarna på alla nämnda modeller fastän att färgen inte ser likadan ut (detta lämnar jag som google-övning för intresserade).
(Jag hoppas den här utredningen räcker för att jag ska få fortsätta vara med i nördklubben. )
Platt
Enkelkupat
Dubbelkupat
796 White daylight-tavla med platt glas vs. min 416 (beater) med dubbelkupat.
Vänta vänta vänta... Är det tvärtom????
Någon som minns gymnasie-/högstadiefysiken får gärna rita upp refraktioner genom kupat och dubbelkupat glas..
Nja, vet inte riktigt vad det är men den lockar tyvärr inte.
Den i mitten (796) går att få utan blå text och utan destro. Men du måste söka upp en äldre 510, nya 510 har målade index och inte sandwich. Om du vill ha en ny stålpanna 2019 med sandwich och 8 dagar är den i mitten ditt enda val. Annars har du ju 795 och 797 också.Var tvingen att pröva lite
Måste säga att det står mellan de två högra.. säljaren påstod att den högra inte går att få som destro men att den mittersta (796) går att få utan blå text. Stämmer detta?
Fan! Hur kan det skilja så lite men kännas som hur mycket som helst?
Tack! Sjukt vilken respons det är i denna tråd ändå.Den i mitten (796) går att få utan blå text och utan destro. Men du måste söka upp en äldre 510, nya 510 har målade index och inte sandwich. Om du vill ha en ny stålpanna 2019 med sandwich och 8 dagar är den i mitten ditt enda val. Annars har du ju 795 och 797 också.
Tack! Sjukt vilken respons det är i denna tråd ändå.
Håller er uppdaterade på hur detta fortlöper! Just nu ligger 796 bra till!
560 är grymt trevlig.Var tvingen att pröva lite
Måste säga att det står mellan de två högra.. säljaren påstod att den högra inte går att få som destro men att den mittersta (796) går att få utan blå text. Stämmer detta?
796 är riktigt bra. En av de prisvärdare pannorna i dagens sortiment Riktigt kul att P.5001 har PR-indikator ocskå, likt P.2002/9Tack! Sjukt vilken respons det är i denna tråd ändå.
Håller er uppdaterade på hur detta fortlöper! Just nu ligger 796 bra till!
Enda vägen ut ur ångesten är flykt eller ett beslut. Du verkar, om jag känner in rätt, dras mot en ren destro. Kanske blir det 219 till slut? Får jag ställa en fråga? Är det en rå klocka du är ute efter eller vill du att den ska vara mer både och, rå och dressig? Vill du ha en rå rejäl snygg, cool bruksklocka med ett urverk som går och går med egen själ så är det PAM219 som söker dig.Var tvingen att pröva lite
Kan inte förstå att Panerai gick över till målade tavlor från sandwitch.
Jupp. Tycker det är väldigt tydligt. Men sen insåg de att man nog ändå skulle slänga in lite sandwich på "vanliga" Luminor, och så gjorde man det.Känns som ett sätt att skilja på entry level modeller och de som kostar lite mer.
Jupp. Tycker det är väldigt tydligt. Men sen insåg de att man nog ändå skulle slänga in lite sandwich på "vanliga" Luminor, och så gjorde man det.
Det har väl alla tillverkare. Och när de går utanför begränsningarna så blir det ramaskri.Haha ja de har ju ”begränsat” med grejer de kan variera modellerna med så ibland får de väl slänga in en sandwich på entrymodeller
Riktigt fin!Enda vägen ut ur ångesten är flykt eller ett beslut. Du verkar, om jag känner in rätt, dras mot en ren destro. Kanske blir det 219 till slut? Får jag ställa en fråga? Är det en rå klocka du är ute efter eller vill du att den ska vara mer både och, rå och dressig? Vill du ha en rå rejäl snygg, cool bruksklocka med ett urverk som går och går med egen själ så är det PAM219 som söker dig.
Den har glas utan refraction i alla fall. Alltså platt.Har 911 double dome?
Det har väl alla tillverkare. Och när de går utanför begränsningarna så blir det ramaskri.