911 bredvid 382
![]()
Grymt, takk! Forsøker overtale en kompis om at en 47mm sub kanskje kan funka og at den ikke er såå mye større enn en 44
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
911 bredvid 382
![]()
Speciellt de nya subbarna.. 382 är en bulkig mögelkloss som bygger på höjden men exempelvis @Palenkovich s 671 är rätt slimmad ..Grymt, takk! Forsøker overtale en kompis om at en 47mm sub kanskje kan funka og at den ikke er såå mye større enn en 44![]()
47mm Sub är ju i titan, sitter riktigt bra på handleden.Grymt, takk! Forsøker overtale en kompis om at en 47mm sub kanskje kan funka og at den ikke er såå mye større enn en 44![]()
Var annars?![]()
Varit i kontakt med den säljaren innan jag köpte min Pre-A 001. Caset var rätt polerat och säljaren var lite allmänt skum.. Hans paneristikonto var dessutom kapat, så jag skippade den.vad tror ni om den här då?http://www.catawiki.com/kavels/24341133
http://www.catawiki.com/kavels/24341133
Ser inte lite polerat ut heller..Varit i kontakt med den säljaren innan jag köpte min Pre-A 001. Caset var rätt polerat och säljaren var lite allmänt skum.. Hans paneristikonto var dessutom kapat, så jag skippade den.
Bra fråga. Jag tror inte att jag personligen har något behov av någon vintage egentligen. Och de flesta nyare än 1992 går att få tag på för inte helt orimliga pengar vilket också ett par här har gjort. Bronzo är ju lite graalstatus på, men de är inte heller en dröm utan verklighet. Två modeller som dock har varit uppe på tal ofta och som ingen skaffat är 665 Ferretti och 360 BBQ Paneristi. Jag vet dock inte om det bara är min dröm.Vilken modell vore en dröm för er att få tag på?
Är det en fråga där alla svarar 3646 med någon tysk kampfsimmares initialer eller kanske en lim. forumsedition som knappt går att få tag på?
Tack för svaretBra fråga. Jag tror inte att jag personligen har något behov av någon vintage egentligen. Och de flesta nyare än 1992 går att få tag på för inte helt orimliga pengar vilket också ett par här har gjort. Bronzo är ju lite graalstatus på, men de är inte heller en dröm utan verklighet. Två modeller som dock har varit uppe på tal ofta och som ingen skaffat är 665 Ferretti och 360 BBQ Paneristi. Jag vet dock inte om det bara är min dröm.![]()
Den första bronzon var väldigt unik i sitt slag och en hit helt enkelt. Det hjälpte säkert att Expendables (rätta mig om jag har fel @azcii) gjorde reklam också. Klockorna är sedan väldigt väldigt bra, men man kan klart se en skillnad på populariteten hos Bronzo och Blonzo (blå tavla) jämfört med den lite lägre hos Pronzo (PR-indikator på urtavlan) och Brownzo (nya med keramisk ring och brun tavla). Så få komplikationer som möjligt är mer poppis hos paneristi än tvärtom.Tack för svaretVarför har bronspannorna den status de har idag? Är det pga av utbudet?
... det finns klockor som är bra mycket mer limiterade, men inte lika poppis.Tack för svaretVarför har bronspannorna den status de har idag? Är det pga av utbudet?
Antar att strapet är från AW?Äh, slänger upp här också.. PAM932.
![]()
Antar att strapet är från AW?
Första bronzon var i princip den klocka som drog igång hela bronstrenden i branchen.Tack för svaretVarför har bronspannorna den status de har idag? Är det pga av utbudet?
Låter som en vettig förklaring till den enorma efterfrågan. Personligen hade jag velat ha en PAM360 fast med namnet ingraverat som på PAM195.Första bronzon var i princip den klocka som drog igång hela bronstrenden i branchen.
Vilken modell vore en dröm för er att få tag på?
Är det en fråga där alla svarar 3646 med någon tysk kampfsimmares initialer eller kanske en lim. forumsedition som knappt går att få tag på?
En 6154 "Egiziano Piccolo"Vilken modell vore en dröm för er att få tag på?
Något som vore kul att lägga vantarna på är en Cazzomir. Självklart då någon av 44Vilken modell vore en dröm för er att få tag på?
Några frågor till den samlade expertisen. Jag har en 1312 med ett p.9010 verk. Är det vanligt att dessa verk "skramlar" vid hastiga rörelser med armen? Visst är det väl så att verket skall kunna vridas igång genom att bara släppa på kronskyddet och vrida kronan några gånger?
Mvh
En orolig
När man vrider upp den, skall man dra ut kronan och vrida eller räcker det att man bara släpper kronskyddet? Tack för snabbt svar förresten.Rotorn låter en del i p9010.
Edit: Ja man kan manuellt vrida upp också.
Du ska inte dra ut kronan, då ställer du tid/datum. Bara att börja snurra direkt efter du dragit ut låsarmenNär man vrider upp den, skall man dra ut kronan och vrida eller räcker det att man bara släpper kronskyddet? Tack för snabbt svar förresten.
Ok, en fråga till bara. Hur mycket ska jag behöva vrida?, min Padi drar igång efter bara två tre varv.Du ska inte dra ut kronan, då ställer du tid/datum. Bara att börja snurra direkt efter du dragit ut låsarmen
Ok, en fråga till bara. Hur mycket ska jag behöva vrida?, min Padi drar igång efter bara två tre varv.