Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
590an ser ju bra ut med... skiljer bara 2mm l2l mellan 42mm och 44mm som du har på bildskulle köpt @JensBP 's 682 för underpris!!!!
Det var ju det där med att luminoren i 44 mm kändes för stor...Du kan ju alltid ta @yonsson s dykare till underpris, den gillar jag
vill inte hjälpa han komma ännu längre ner i klockträsketDu kan ju alltid ta @yonsson s dykare till underpris, den gillar jag
visserligen så ligger betterini 44an lite annorlunda på handen för den sluter om handelden på nåt speciellt sätt men jag gillade både 1392 och 682 men den sistnämnda kändes lite väl hög bara!590an ser ju bra ut med... skiljer bara 2mm l2l mellan 42mm och 44mm som du har på bild![]()
Sjukt snyggt!!Ny vecka, nytt strap! Denna gång från ingen mindre än Kostas Veni (https://instagram.com/kostasveni).
Jag var sugen på ett vintage-tungt band, men de banden som var historiskt korrekta till 3436 fastnade jag inte för. De kommer oftast med minimalt med sömmar, vilket jag inte var så sugen på denna gång.
Exempel från Kostas:
![]()
3634 är orginalet som min 721 är baserad på - specifikt "type D" som var den sista kände versionen utav 3634 som också användes av nazisterna och fick namnet "Kampfschwimmer".
Jag fastnade för ett band som är gjort för 6152/1 (https://www.paneraicentral.com/panerai-61521-marina-militare-up-for-sale-at-christies/), fastän det inte var historiskt riktigt till min 721 så valde vi att slå till på det. Sen att jag är småsugen på en PAM 587 gör ju att jag kan berättiga ett inköp i framtiden.
Igenom hela processen var Kostas extremt tillmötesgående, vi pratade runt hur bandet skulle vara i allt från längder, til tjocklekar, till vilket spänne jag skulle ha. Jag var sugen på ett GPF spänne men tyckte att de var aningen obekväma, så Kostas böjde till ett GPF-Mod Dep spänne åt mig så jag fick det bästa av 2 världar.
När han postade paketet kom det på ett par dagar, fördelen med paketvägen mellan England och Sverige innan / om Brexit barkar av.
Lädret är mjukt, har fin patina, och sömmarna är fint gjorda. Det börja spännet blev jag kalasnöjd med. Jag tänker osökt lite på mitt Regina Marina 01 från Swordstraps när jag tittar på bandet, fast det från Kostas känns mycket lyxigare. Patinan som kommer växa fram kommer bli fantastisk tror jag.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sidenote: det är markant jobbigare att byta band på en Radiomir med Wirelugs än en Luminor, hur tänkte jag när jag gick på en strapköpar-bonanza? Får väl bli bättre på det och göra det till en terapeutisk sak.
någon som kan tipsa om en bra och billig gråhandlare när det kommer till panerai?
med betoning på bra!
gäller 1392!
den känns som den perfekta instegsmodellen till panerai
eller vad säger folket?
Snyggt! 424, been there, done that. Perfekt storlek!Då är den här!! Helt galet fin verkligen och perfekt storlek. Hade aldrig provat en enda panna tidigare men kände på mig att det skulle bli bra. Köptes osedd från Nymans
![]()
![]()
![]()
![]()
PAM 424
Själva öppningen tänkte jag posta i paketöppningstråden![]()
Då är den här!! Helt galet fin verkligen och perfekt storlek. Hade aldrig provat en enda panna tidigare men kände på mig att det skulle bli bra. Köptes osedd från Nymans
![]()
![]()
![]()
![]()
PAM 424
Nice!!!! Grattis och välkommenDå är den här!! Helt galet fin verkligen och perfekt storlek. Hade aldrig provat en enda panna tidigare men kände på mig att det skulle bli bra. Köptes osedd från Nymans
![]()
![]()
![]()
![]()
PAM 424
Låter fullständigt omöjligt.vill inte hjälpa han komma ännu längre ner i klockträsket![]()
Då är den här!! Helt galet fin verkligen och perfekt storlek. Hade aldrig provat en enda panna tidigare men kände på mig att det skulle bli bra. Köptes osedd från Nymans
![]()
![]()
![]()
![]()
PAM 424
Famous last words. Snart börjar du shoppa isade rollar.Låter fullständigt omöjligt.
tror inte någon hade orkat lyssna på en pod där en göteborgare pratar isade rollarFamous last words. Snart börjar du shoppa isade rollar.
Snyggt! 424, been there, done that. Perfekt storlek!
Är det min gamla förresten?!![]()
Ligger en 1392 på k&s till bra pris. Det är en väldigt fin klocka om du vill ha 42mm.
Skynda dig så har du god chans att vinna en fet klocka, dock ej en Panerai.tror inte någon hade orkat lyssna på en pod där en göteborgare pratar isade rollar
på tal om yonsson så måste jag lyssna in dom senaate avsnitten!
![]()
![]()
![]()
![]()
PAM 424
Woho! Grattis, fantastisk klocka
Hodinkee, även om det är lite smutsigt att de i princip bara gör betalda samarbetsartiklar nu för tiden så spottar de ut en hel del bra.
Håller med! Avslutas del 3 med en limiterad HODINKEE-panna månntro?Hodinkee, även om det är lite smutsigt att de i princip bara gör betalda samarbetsartiklar nu för tiden så spottar de ut en hel del bra.