• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20190311_142451.jpg
20190311_142404.jpg
20190311_142336.jpg
20190311_141522.jpg
20190311_141607.jpg

överlag bra utbud tycker jag!

1392 är riktigt fin men det var 682 också!
dock pröva jag nån betterini med men den kändes rent för stor!

tjejen som jobbade där sa att kvinnor brukar alltid ta 42an och att jag borde gå större:eek:o_Oo_O:drowning:

590an ser ju bra ut med... skiljer bara 2mm l2l mellan 42mm och 44mm som du har på bild :)
visserligen så ligger betterini 44an lite annorlunda på handen för den sluter om handelden på nåt speciellt sätt men jag gillade både 1392 och 682 men den sistnämnda kändes lite väl hög bara!

kan förövrigt rekomendera den kvinnliga urmakaren hos klarlunds nya butik mittemot ingången till tivoli!
riktigt trevlig och var bra på att gå in på.detaljer även om.dom var på danska:nailbiting::bookworm:

Ny vecka, nytt strap! Denna gång från ingen mindre än Kostas Veni (https://instagram.com/kostasveni).

Jag var sugen på ett vintage-tungt band, men de banden som var historiskt korrekta till 3436 fastnade jag inte för. De kommer oftast med minimalt med sömmar, vilket jag inte var så sugen på denna gång.

Exempel från Kostas:

31F0ACB1-311A-4C07-9B49-CCF4A16E1F68.jpg

3436 är orginalet som min 721 är baserad på - specifikt "type D" som var den sista kände versionen utav 3436 som också användes av nazisterna och fick namnet "Kampfschwimmer".

Jag fastnade för ett band som är gjort för 6152/1 (https://www.paneraicentral.com/panerai-61521-marina-militare-up-for-sale-at-christies/), fastän det inte var historiskt riktigt till min 721 så valde vi att slå till på det. Sen att jag är småsugen på en PAM 587 gör ju att jag kan berättiga ett inköp i framtiden.

Igenom hela processen var Kostas extremt tillmötesgående, vi pratade runt hur bandet skulle vara i allt från längder, til tjocklekar, till vilket spänne jag skulle ha. Jag var sugen på ett GPF spänne men tyckte att de var aningen obekväma, så Kostas böjde till ett GPF-Mod Dep spänne åt mig så jag fick det bästa av 2 världar.
När han postade paketet kom det på ett par dagar, fördelen med paketvägen mellan England och Sverige innan / om Brexit barkar av.

Lädret är mjukt, har fin patina, och sömmarna är fint gjorda. Det börja spännet blev jag kalasnöjd med. Jag tänker osökt lite på mitt Regina Marina 01 från Swordstraps när jag tittar på bandet, fast det från Kostas känns mycket lyxigare. Patinan som kommer växa fram kommer bli fantastisk tror jag.

IMG_1331.jpg

IMG_1333.jpg

IMG_1334.jpg
IMG_1335.jpg

IMG_1341.jpg

Sidenote: det är markant jobbigare att byta band på en Radiomir med Wirelugs än en Luminor, hur tänkte jag när jag gick på en strapköpar-bonanza? Får väl bli bättre på det och göra det till en terapeutisk sak.

Senast ändrad:
Ny vecka, nytt strap! Denna gång från ingen mindre än Kostas Veni (https://instagram.com/kostasveni).

Jag var sugen på ett vintage-tungt band, men de banden som var historiskt korrekta till 3436 fastnade jag inte för. De kommer oftast med minimalt med sömmar, vilket jag inte var så sugen på denna gång.

Exempel från Kostas:

31F0ACB1-311A-4C07-9B49-CCF4A16E1F68.jpg

3634 är orginalet som min 721 är baserad på - specifikt "type D" som var den sista kände versionen utav 3634 som också användes av nazisterna och fick namnet "Kampfschwimmer".

Jag fastnade för ett band som är gjort för 6152/1 (https://www.paneraicentral.com/panerai-61521-marina-militare-up-for-sale-at-christies/), fastän det inte var historiskt riktigt till min 721 så valde vi att slå till på det. Sen att jag är småsugen på en PAM 587 gör ju att jag kan berättiga ett inköp i framtiden.

Igenom hela processen var Kostas extremt tillmötesgående, vi pratade runt hur bandet skulle vara i allt från längder, til tjocklekar, till vilket spänne jag skulle ha. Jag var sugen på ett GPF spänne men tyckte att de var aningen obekväma, så Kostas böjde till ett GPF-Mod Dep spänne åt mig så jag fick det bästa av 2 världar.
När han postade paketet kom det på ett par dagar, fördelen med paketvägen mellan England och Sverige innan / om Brexit barkar av.

Lädret är mjukt, har fin patina, och sömmarna är fint gjorda. Det börja spännet blev jag kalasnöjd med. Jag tänker osökt lite på mitt Regina Marina 01 från Swordstraps när jag tittar på bandet, fast det från Kostas känns mycket lyxigare. Patinan som kommer växa fram kommer bli fantastisk tror jag.

IMG_1331.jpg

IMG_1333.jpg

IMG_1334.jpg
IMG_1335.jpg

IMG_1341.jpg

Sidenote: det är markant jobbigare att byta band på en Radiomir med Wirelugs än en Luminor, hur tänkte jag när jag gick på en strapköpar-bonanza? Får väl bli bättre på det och göra det till en terapeutisk sak.
Sjukt snyggt!!

någon som kan tipsa om en bra och billig gråhandlare när det kommer till panerai?

med betoning på bra!

gäller 1392!

den känns som den perfekta instegsmodellen till panerai
eller vad säger folket?

Då är den här!! Helt galet fin verkligen och perfekt storlek. Hade aldrig provat en enda panna tidigare men kände på mig att det skulle bli bra. Köptes osedd från Nymans:)

upload_2019-3-11_17-29-34.jpeg

upload_2019-3-11_17-30-31.jpeg

upload_2019-3-11_17-31-6.jpeg

upload_2019-3-11_17-31-25.jpeg

PAM 424

Själva öppningen tänkte jag posta i paketöppningstråden :)
Snyggt! 424, been there, done that. Perfekt storlek!

Är det min gamla förresten?! :D

Då är den här!! Helt galet fin verkligen och perfekt storlek. Hade aldrig provat en enda panna tidigare men kände på mig att det skulle bli bra. Köptes osedd från Nymans:)

upload_2019-3-11_17-29-34.jpeg

upload_2019-3-11_17-30-31.jpeg

upload_2019-3-11_17-31-6.jpeg

upload_2019-3-11_17-31-25.jpeg

PAM 424

Själva öppningen tänkte jag posta i paketöppningstråden :)

Grattis!! Den är riktigt smutt, den har absolut fladdrat på radarn för ev framtida köp! Njut och posta gärna fler bilder framöver :)

Tillbaka
Topp