• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Välkomnar mig själv in i KS mysigaste tråd :) PAM560
15524105441074020920420503209574.jpg

Woho! Grattis, och välkommen

Alltså, är det någon i tråden som har en vit panna för tillfället? Det har ju florerat ett par tre, men jag sålde min nyligen och jag har inte sett någon annan posta något vitt sedan i somras. Är de i vintervila?

Panerai-Luminor-Base-8-Days-Acciaio-PAM561-P5000-aBlogtoWatch-2.jpg

Foto: aBlogToWatch.com Ref: 561

Expertisen här på forumet!

Överdriver jag om jag blir besviken när en klocka som lovats vara fullset, i toppskick samt med ett glas i nyskick helt utan märken levereras utan yttre box, med torrsprickor i armband samt med två märken/dings i glaset? (ett armband saknades med men det upptäckte jag innan avslut)
Jag nämner detta för säljaren som tycker att affären är stängd och att han anser glaset är i fint skick. Att han innan affären skriver citat: "Glaset är toppen. Inga trista märken utan som nytt." är enligt säljaren en tolkningsfråga.

Hade detta varit okej för er?

Jag har köpt och sålt många klockor här på forumet och faktiskt inte råkat ut för detta förr. Jag har inte avtalat om någon retur så jag får stå mitt kast men det känns lite tråkigt. Klockan i övrigt är som den ska efter några års användning och det känns fint med en Panerai igen.

Expertisen här på forumet!

Överdriver jag om jag blir besviken när en klocka som lovats vara fullset, i toppskick samt med ett glas i nyskick helt utan märken levereras utan yttre box, med torrsprickor i armband samt med två märken/dings i glaset? (ett armband saknades med men det upptäckte jag innan avslut)
Jag nämner detta för säljaren som tycker att affären är stängd och att han anser glaset är i fint skick. Att han innan affären skriver citat: "Glaset är toppen. Inga trista märken utan som nytt." är enligt säljaren en tolkningsfråga.

Hade detta varit okej för er?

Jag har köpt och sålt många klockor här på forumet och faktiskt inte råkat ut för detta förr. Jag har inte avtalat om någon retur så jag får stå mitt kast men det känns lite tråkigt. Klockan i övrigt är som den ska efter några års användning och det känns fint med en Panerai igen.

Det objektiva, som vi diskuterat här förut: Ytterbox eller inte ska inte avgöra. Fullset borde det heta även utan den gulbruna kartongen.

Det subjektiva, som jag bara kan säga något om baserat på din sida av saken: Jag tycker det låter som att säljaren inte är helt ärlig i sitt beteende. Men, om det är lite smågnejs på armband och glas ... äh, det kommer du få själv också.

Det objektiva, som vi diskuterat här förut: Ytterbox eller inte ska inte avgöra. Fullset borde det heta även utan den gulbruna kartongen.

Det subjektiva, som jag bara kan säga något om baserat på din sida av saken: Jag tycker det låter som att säljaren inte är helt ärlig i sitt beteende. Men, om det är lite smågnejs på armband och glas ... äh, det kommer du få själv också.

Gällande box och armband så gör det mig inte så mkt då det är att räkna med på en använd klocka.

Däremot glaset blir jag besviken gällande när det enligt säljarens utsago ska vara i absolut nyskick utan märken och det sedan visar sig att så ej är fallet.

Jag hade inte gjort så själv helt enkelt.

Robin

Tillbaka
Topp