Spugan
Basic
Tack! Känns riktigt bra med 8 dagars reserven då jag egentligen är mycket för automatare.Asbra val.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Känns riktigt bra med 8 dagars reserven då jag egentligen är mycket för automatare.Asbra val.
Välkomnar mig själv in i KS mysigaste trådPAM560
![]()
1359 säger hej! (och tillökning är på väg)
![]()
Tack tack! Lumen är även det något utöver det vanliga! Vilken klocka!Woho! Grattis, och välkommen
Jag blir knäsvag av Panerai. Synd bara att dom börjar göra fler och fler ltd's![]()
StunningDå är den här!! Helt galet fin verkligen och perfekt storlek. Hade aldrig provat en enda panna tidigare men kände på mig att det skulle bli bra. Köptes osedd från Nymans
![]()
![]()
![]()
![]()
PAM 424
Själva öppningen tänkte jag posta i paketöppningstråden![]()
Det sitter väldigt bra den där. Stort grattis igen.Guldvisare!
PAM422
![]()
Huh. Spelar väl absolut ingen roll. Du köper det du gillar och sen njuter du av det. Om du njuter av klockor bara för att de är superunika, designa och bygg en själv, det gjorde jag för att stilla det behovetJag blir knäsvag av Panerai. Synd bara att dom börjar göra fler och fler ltd's![]()
Huh. Spelar väl absolut ingen roll. Du köper det du gillar och sen njuter du av det. Om du njuter av klockor bara för att de är superunika, designa och bygg en själv, det gjorde jag för att stilla det behovet![]()
Står faktiskt i ett evetuellt val.Äh, hitta en du gillar och kör!
Står faktiskt i ett evetuellt val.
Radiomir Black Seal PAM388
Radiomir PAM512
Gillar datumet och urverket på 388:anStår faktiskt i ett evetuellt val.
Radiomir Black Seal PAM388
Radiomir PAM512
Om du vill ha panerainördstips, så är det 512 du ska gå på.Gillar datumet och urverket på 388:an
Men samtidigt det elgeanta och mindre caset på 512:an
SnyggtGår igenom bandsalladan här hemma, börjar bli en del. 11 band för 2 klockor...och 3 till band kommer nästa vecka.
Jag känner att den enda lösningen är att köpa fler klockor för att balansera ut ration. Hejudamig
![]()
![]()
SnyggtHellre för många band än för många klockor, eller?
Frugan säger så i alla fall....
Alltså, är det någon i tråden som har en vit panna för tillfället? Det har ju florerat ett par tre, men jag sålde min nyligen och jag har inte sett någon annan posta något vitt sedan i somras. Är de i vintervila?
![]()
Foto: aBlogToWatch.com Ref: 561
Jag velar mellan massa olika Panerai. Har kikat en del på just 388, brukar vara bra pris på dom beggade. Finns det några uppenbara nackdelar med 388 jämfört med andra wirelug referenser som jag missat ?Om du vill ha panerainördstips, så är det 512 du ska gå på.![]()
Den är ju inte ens i fokus!Fantastiskt. Bild från Paneristi
![]()
Ja, 388:ans urverk är P.1000, 72h om jag inte mins fel. Vilket är exremt bra för den prisklassen?Jag velar mellan massa olika Panerai. Har kikat en del på just 388, brukar vara bra pris på dom beggade. Finns det några uppenbara nackdelar med 388 jämfört med andra wirelug referenser som jag missat ?![]()
P.9000*Ja, 388:ans urverk är P.1000, 72h om jag inte mins fel. Vilket är exremt bra för den prisklassen?
Tjockleken.Jag velar mellan massa olika Panerai. Har kikat en del på just 388, brukar vara bra pris på dom beggade. Finns det några uppenbara nackdelar med 388 jämfört med andra wirelug referenser som jag missat ?![]()
Samt att referensen inte står med, skandal.Den är ju inte ens i fokus!
Expertisen här på forumet!
Överdriver jag om jag blir besviken när en klocka som lovats vara fullset, i toppskick samt med ett glas i nyskick helt utan märken levereras utan yttre box, med torrsprickor i armband samt med två märken/dings i glaset? (ett armband saknades med men det upptäckte jag innan avslut)
Jag nämner detta för säljaren som tycker att affären är stängd och att han anser glaset är i fint skick. Att han innan affären skriver citat: "Glaset är toppen. Inga trista märken utan som nytt." är enligt säljaren en tolkningsfråga.
Hade detta varit okej för er?
Jag har köpt och sålt många klockor här på forumet och faktiskt inte råkat ut för detta förr. Jag har inte avtalat om någon retur så jag får stå mitt kast men det känns lite tråkigt. Klockan i övrigt är som den ska efter några års användning och det känns fint med en Panerai igen.
Det objektiva, som vi diskuterat här förut: Ytterbox eller inte ska inte avgöra. Fullset borde det heta även utan den gulbruna kartongen.
Det subjektiva, som jag bara kan säga något om baserat på din sida av saken: Jag tycker det låter som att säljaren inte är helt ärlig i sitt beteende. Men, om det är lite smågnejs på armband och glas ... äh, det kommer du få själv också.