• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Expertisen här på forumet!

Överdriver jag om jag blir besviken när en klocka som lovats vara fullset, i toppskick samt med ett glas i nyskick helt utan märken levereras utan yttre box, med torrsprickor i armband samt med två märken/dings i glaset? (ett armband saknades med men det upptäckte jag innan avslut)
Jag nämner detta för säljaren som tycker att affären är stängd och att han anser glaset är i fint skick. Att han innan affären skriver citat: "Glaset är toppen. Inga trista märken utan som nytt." är enligt säljaren en tolkningsfråga.

Hade detta varit okej för er?

Jag har köpt och sålt många klockor här på forumet och faktiskt inte råkat ut för detta förr. Jag har inte avtalat om någon retur så jag får stå mitt kast men det känns lite tråkigt. Klockan i övrigt är som den ska efter några års användning och det känns fint med en Panerai igen.

Det låter inte som toppskick direkt. Synd att det ”som nytt” ska behöva vara en tolkningsfråga.
Skriv en rad i säljarens goodguy tråd så att inte fler råkar köpa nytt.

Gällande box och armband så gör det mig inte så mkt då det är att räkna med på en använd klocka.

Däremot glaset blir jag besviken gällande när det enligt säljarens utsago ska vara i absolut nyskick utan märken och det sedan visar sig att så ej är fallet.

Jag hade inte gjort så själv helt enkelt.

Robin
Håller med dig i fallen dings och glas. Tycker att det är högst anmärkningsvärt att lämna felaktig information om uret. Dock tycker jag att man får godta att banden är slitna då de är använda.

Expertisen här på forumet!

Överdriver jag om jag blir besviken när en klocka som lovats vara fullset, i toppskick samt med ett glas i nyskick helt utan märken levereras utan yttre box, med torrsprickor i armband samt med två märken/dings i glaset? (ett armband saknades med men det upptäckte jag innan avslut)
Jag nämner detta för säljaren som tycker att affären är stängd och att han anser glaset är i fint skick. Att han innan affären skriver citat: "Glaset är toppen. Inga trista märken utan som nytt." är enligt säljaren en tolkningsfråga.

Hade detta varit okej för er?

Jag har köpt och sålt många klockor här på forumet och faktiskt inte råkat ut för detta förr. Jag har inte avtalat om någon retur så jag får stå mitt kast men det känns lite tråkigt. Klockan i övrigt är som den ska efter några års användning och det känns fint med en Panerai igen.
Inte OK. Ej som beskriven, jag hade gått bananas!

Välkomnar mig själv in i KS mysigaste tråd :) PAM560
15524105441074020920420503209574.jpg

Grattis!! :)

Det är ju inte en klocka för 1000kr direkt.
Därav bör man för allas skull alltid lämna möjlighet til retur vid köp, tycker jag. Och ordet nyskick är livsfarligt att använda i annonsering, likaså ordet fullset.

Det låter inte som toppskick direkt. Synd att det ”som nytt” ska behöva vara en tolkningsfråga.
Skriv en rad i säljarens goodguy tråd så att inte fler råkar köpa nytt.

Själv tkr jag det är svårt att misstolka att glaset är som nytt utan märken :)

Vad hade du gjort?
Jag föreslog att vi delade på kostnaden för ett nytt glas. Fick bara som svar att han tycker han beskrivit klockan bra och att affären är stängd. Jag avtalade inte om retur. Aldrig behövt det förr men erbjuder det själv.

Gällande box och armband så gör det mig inte så mkt då det är att räkna med på en använd klocka.

Däremot glaset blir jag besviken gällande när det enligt säljarens utsago ska vara i absolut nyskick utan märken och det sedan visar sig att så ej är fallet.

Jag hade inte gjort så själv helt enkelt.

Robin

Har du någon bild på glaset @Robin

Själv tkr jag det är svårt att misstolka att glaset är som nytt utan märken :)

Vad hade du gjort?
Jag föreslog att vi delade på kostnaden för ett nytt glas. Fick bara som svar att han tycker han beskrivit klockan bra och att affären är stängd. Jag avtalade inte om retur. Aldrig behövt det förr men erbjuder det själv.

Skriv i hans referenstråd. Jag hade inte gjort affär med denna personen även om ni inte avtalade retur. Hade jag vart säljare så hade jag inte tvekat på att ta tillbaka klockan oavsett om retur har diskuterats eller ej. Det hör till allmänt hyfs enligt mig.

Vad hade du gjort?
Får ju börja med att säga att jag bara har infon du skrivit att gå på och att KS aldrig tar parti i affärer.

Jag ser det som en självklarhet att en vara ska kunna gå i retur om varan inte är som beskriven, spelar ingen roll om det står ”ej retur” i beskrivningen. Om säljaren hade vägrat så hade jag outat personen och bett om andras perspektiv på situationen, det hade varit den snälla lösningen.

En för henne och en för honom? Gillar den mindre (vänster) mer, faktiskt. Även om bandet är för smalt i det här fallet.
DSC_0628.JPG

• Like
Reactions: kmg
En för henne och en för honom? Gillar den mindre (vänster) mer, faktiskt. Även om bandet är för smalt i det här fallet.
DSC_0628.JPG

Hmm... Efter att ha läst på lite så undrar jag om (åtminstone) den vänstra verkligen är äkta. Finns det verkligen Panerai med mörk tavla som har vitt datumhjul? Klockan ska vara ca 20 år gammal.

Tack för svaren. En kollegas klockor. Hon var väldigt stolt över dom och hade en fin historia till köpet. Nu kommer det delikata problemet, ska jag berätta eller inte? Hmm...

Hon kommer från Florens och har alltså (enligt henne) köpt den vänstra direkt från en i familjen Panerai och den högra ska vara köpt på Panerais verkstad i Florens. Med papper. Intressant.

DSC_0628.JPG

Hon kommer från Florens och har alltså (enligt henne) köpt den vänstra direkt från en i familjen Panerai och den högra ska vara köpt på Panerais verkstad i Florens. Med papper. Intressant.

Dubbelfalskt så det sjunger om det. Hoppas att hon på riktigt inte tror att de är värda något.

Jag råkade på en kvinna för några år sedan som fått en motsvarande av sin make i typ 50-årspresent, maken hade sagt att den var tokdyr. Jag hoppas mest att maken inte blivit blåst.

Dubbelfalskt så det sjunger om det. Hoppas att hon på riktigt inte tror att de är värda något.

Jag råkade på en kvinna för några år sedan som fått en motsvarande av sin make i typ 50-årspresent, maken hade sagt att den var tokdyr. Jag hoppas mest att maken inte blivit blåst.
Vissa tror ju på det där med ”äkta fejk” etc. jaja. Lite OT nu kanske.

Annars? Någon som har några planerade nyinköp?

Tillbaka
Topp