Jaha, missuppfattade totalt. Trodde det var en vanlig snapback.Det är ju näst sista paneristi edition. Därav priset.
Edit: med det sagt den enda paneristi edition som säljs ”billigt”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jaha, missuppfattade totalt. Trodde det var en vanlig snapback.Det är ju näst sista paneristi edition. Därav priset.
Edit: med det sagt den enda paneristi edition som säljs ”billigt”
En tell som man inte ser på bilderna ör att kronskyddet har gravyr på sidan. Det heter f.ö. luminorJaha, missuppfattade totalt. Trodde det var en vanlig snapback.
Läs annonsenJaha, missuppfattade totalt. Trodde det var en vanlig snapback.
Hej,
jag har ett p.5000 verk i min nya 510 och undrar om verket/sekundvisaren inte ska stanna när man ställer klockan? Har nu googlat en bra stund utan resultat.
+ @kmg m.fl. inblandade.Bara 20 papp för dyr.
Jag hade kontakt med en tysk handlare för ett år sen drygt. Vi diskuterade då runt 45. Tror jag... men det kan ju hända lite med priser över tid.+ @kmg m.fl. inblandade.
I Europa (dvs. utan att fuska med moms och tull) så har jag inte sett en 634 för under 55 på det senaste året. Jag har kollat, för 634 ligger högt upp på min önskelista. Och om det har varit i närheten av 55 så har det varit typ forna öststatsländer och säljare som är klart skumma. Dvs. den här klockan är nog minst 2 papp för billig.
+ @kmg m.fl. inblandade.
I Europa (dvs. utan att fuska med moms och tull) så har jag inte sett en 634 för under 55 på det senaste året. Jag har kollat, för 634 ligger högt upp på min önskelista. Och om det har varit i närheten av 55 så har det varit typ forna öststatsländer och säljare som är klart skumma. Dvs. den här klockan är nog minst 2 papp för billig.
Det finns inte bara handlare på C24, där finns även privatpersoner. Men visst, jag kan såklart jämföra med exempelvis paneristi.com (där det mest är privatpersoner/amerikaner som säljer, och då lägga på 25% moms och 6% tull eller vad det nu är) och då hamnar vi på samma summor. Vad gäller din andra fråga om diff mellan AD och gråhandlare så vet jag inget mer än att Panerai höjde sina priser nyligen, men jag tycker att priserna på C24 också gick upp då.Väldigt fin och förstår att du är intresserad av den
Om det är på Chrono24 du jämför med så tycker jag att det inte blir riktigt rätt jämförelse. Att som privatperson tro att man kan få ut samma pris som en handlare är nog mycket optimistiskt.
Detta känns nog extra jobbigt för oss som köpt sin klocka av svensk AD då diffen mellan gråhandlare och AD är väldigt stor just nu. Har det med att Panerai skruvat upp tillverkningen ordentligt de senaste åren? Eller finns det andra orsaker? Jag upplever att Tag Heuer har samma problem. Gäller säkert andra märken också men jag tycker att diffen är extra stor på just Panerai och Tag Heuer.
Med allt det där sagt förresten, @Tigerrrr, så att jämföra Klocksnack med resten av världen är mindre rättvist tycker jag än att kika på C24 generellt. Vi är en liten skara Paneristis. Folk här säger att det bara är Rolex som gäller vilket gör att alla andra märken blir billigare att köpa/svårare att sälja. Den sämsta affären rent monetärt som säljare gör man på detta forumet, men det finns ju andra skäl till att sälja så här lokalt som ibland överväger. Jag har sålt (som privatperson) på C24 också, och det är klart krångligare, klart läskigare, klart skummare, men jag fick mer pengar.Det finns inte bara handlare på C24, där finns även privatpersoner. Men visst, jag kan såklart jämföra med exempelvis paneristi.com (där det mest är privatpersoner/amerikaner som säljer, och då lägga på 25% moms och 6% tull eller vad det nu är) och då hamnar vi på samma summor. Vad gäller din andra fråga om diff mellan AD och gråhandlare så vet jag inget mer än att Panerai höjde sina priser nyligen, men jag tycker att priserna på C24 också gick upp då.
Det finns inte bara handlare på C24, där finns även privatpersoner. Men visst, jag kan såklart jämföra med exempelvis paneristi.com (där det mest är privatpersoner/amerikaner som säljer, och då lägga på 25% moms och 6% tull eller vad det nu är) och då hamnar vi på samma summor. Vad gäller din andra fråga om diff mellan AD och gråhandlare så vet jag inget mer än att Panerai höjde sina priser nyligen, men jag tycker att priserna på C24 också gick upp då.
Och då tänker du att du ska sälja din 682 på C24? För det är den jämförelsen du måste göra. Du kan inte lägga ut den här och tro att du kan få samma.Det kanske är så att handlare hade redan inköpta klockor innan prishöjningen. När jag jämför nu (på nya populära modeller) så är skillnaden mindre. Men att man kan få ut samma pris på begagnat som en etablerad handlare i EU tror jag fortfarande inte på. Detta gäller såväl Panerai som Rolex. Men jag ska snart lägga ut min 682 till försäljning och kan då testa att ta samma som handlarna i EU(om det finns några beggade 682 ute till försäljning då, för just nu hittar jag bara en i Litauen med skadad box)
Och då tänker du att du ska sälja din 682 på C24? För det är den jämförelsen du måste göra. Du kan inte lägga ut den här och tro att du kan få samma.
Använder du ens alla du köper? Eller tapetserar du väggarna med dem?Jag behöver inte fler straps, jag behöver inte fler straps, jag behöver inte fler straps...
![]()
Jahaaa. Ja, vi missförstod varandra.Jo, här och på Blocket. Det var den jämförelsen du gjorde i början med 634:an som var "2 papp för billig" jämfört med C24. Det var iaf det inlägget av dig jag svarade på men kanske missförstod jag dig och ber om ursäkt i så fall.
azcii by dayAnvänder du ens alla du köper? Eller tapetserar du väggarna med dem?
Jahaaa. Ja, vi missförstod varandra.Yonsson hade skrivit att den var 20 papp för dyr tidigare, så jag raljerade över den biten, inget annat.
Nu måste lathunden uppdateras med ytterligare en indexterm![]()
Synpunkter? Annorlunda! Bra tavla enl. Mig![]()
Klassiska stavindex. TypNu måste lathunden uppdateras med ytterligare en indexterm![]()
De bilder jag sett, där såg tavlan mer ut som Purdey-pannorna.![]()
Synpunkter? Annorlunda! Bra tavla enl. Mig![]()
Är det kupat glas på 390?
Jag tänkte att det ofta pratas om 911 som lite one and only, och att enda alternativet om man vill ha 8-dagars och sandwich i en Bettariniboett är förra generationen av 560 eller go destro med 796. Eller ja, det är så jag har uppfattat det hela. Till min fråga då, är det någon som sneglat på 724 eller har den seglat under radarn.
![]()
Man vill ju framstå som någon typ av orakel när man berättar om klockor som ingen sett, dessutom."seglat under radarn" med en American cup klocka. Well played
Den är ju lite tuff. Men en så nischad logga på tavlan... jag vet inteJag tänkte att det ofta pratas om 911 som lite one and only, och att enda alternativet om man vill ha 8-dagars och sandwich i en Bettariniboett är förra generationen av 560 eller go destro med 796. Eller ja, det är så jag har uppfattat det hela. Till min fråga då, är det någon som sneglat på 724 eller har den seglat under radarn.
![]()