Har du sett baksidan?Den är ju lite tuff. Men en så nischad logga på tavlan... jag vet inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du sett baksidan?Den är ju lite tuff. Men en så nischad logga på tavlan... jag vet inte
AC på tavlan hade vi nog klarat oss utan...Jag tänkte att det ofta pratas om 911 som lite one and only, och att enda alternativet om man vill ha 8-dagars och sandwich i en Bettariniboett är förra generationen av 560 eller go destro med 796. Eller ja, det är så jag har uppfattat det hela. Till min fråga då, är det någon som sneglat på 724 eller har den seglat under radarn.
![]()
AC på tavlan tycker jag är en så liten detalj i sammanhanget. Baksidan är däremot en fet dealbreaker för mig, men den ser man samtidigt inte så ofta, så om man verkligen vill ha 8-dagars sandwich så...AC på tavlan hade vi nog klarat oss utan...
Silverfärgade visare dessutom istället för svarta (som 510/560)Jag tänkte att det ofta pratas om 911 som lite one and only, och att enda alternativet om man vill ha 8-dagars och sandwich i en Bettariniboett är förra generationen av 560 eller go destro med 796. Eller ja, det är så jag har uppfattat det hela. Till min fråga då, är det någon som sneglat på 724 eller har den seglat under radarn.
![]()
Too much of the blue stuff....Jag tänkte att det ofta pratas om 911 som lite one and only, och att enda alternativet om man vill ha 8-dagars och sandwich i en Bettariniboett är förra generationen av 560 eller go destro med 796. Eller ja, det är så jag har uppfattat det hela. Till min fråga då, är det någon som sneglat på 724 eller har den seglat under radarn.
![]()
Wow, vilken elegans. Där fick du till det, hur den sjunker in så snyggt i färgernaTittut, pam779
![]()
Welcome to the future.Too much of the blue stuff....
Baksidans utformning eller inte bryr jag mig inte så mycket om, som du säger så ser man inte den så ofta ändå. Har nog mer, generellt sett, mer svårt för klockor som är avsedda för ett visst ändamål, iaf när det framgår så tydligt som i detta fall. Uppskattat annars blå detaljer på pannorna. Typ såhärAC på tavlan tycker jag är en så liten detalj i sammanhanget. Baksidan är däremot en fet dealbreaker för mig, men den ser man samtidigt inte så ofta, så om man verkligen vill ha 8-dagars sandwich så...
![]()
Snygg men väldigt grå.. Tror den riskerar att "försvinna" lite när den är på armen då det inte är några kontraster att tala om på den. Detaljbilder i all ära, du bär den inte 3 cm från ögonen (inte en vecka efter köpet iaf![]()
![]()
![]()
![]()
Från pressreleasen.
Kan för mitt liv inte förstå varför dom gör automatiska ur! Jag gillar dom mekaniska och skulle troligen nästan aldrig köpa en automatisk.![]()
![]()
![]()
![]()
Från pressreleasen.
Det är gigantiskt många personer som säger "argh, det måste vara modernt, automatiskt, med datum och sekundvisare"...Kan för mitt liv inte förstå varför dom gör automatiska ur! Jag gillar dom mekaniska och skulle troligen nästan aldrig köpa en automatisk.
Men den var ju trevlig på sitt sätt, eller.
Folk är så konstiga, att dom inte förstår att panerai ska vara mekaniskt och max ha två komplikation förutom timme och minut. Sekund och möjligen gångreserv det senare är även det en förutsättning av att det är mekaniskt och att pw sitter dolt på baksidanDet är gigantiskt många personer som säger "argh, det måste vara modernt, automatiskt, med datum och sekundvisare"...![]()
Kan för mitt liv inte förstå varför dom gör automatiska ur! Jag gillar dom mekaniska och skulle troligen nästan aldrig köpa en automatisk.
Men den var ju trevlig på sitt sätt, eller.
Makaniska är ju just det att du får dra upp dom och automatiska är ju dom med rotor, ellerBesserwisser kommenter - alla klockor panerai gör är mekaniska. Några är manuella och några är automatiska![]()
Så sade jag. Sen ändrade jag mig!Det är gigantiskt många personer som säger "argh, det måste vara modernt, automatiskt, med datum och sekundvisare"...![]()
Makaniska är ju just det att du får dra upp dom och automatiska är ju dom med rotor, eller![]()
Automatiskt urverkManuella = de du måste dra upp själv manuellt. Mekanisk = en klocka som drivs av ett mekaniskt urverk, dvs både automatiska och manuella![]()
Automatiskt urverk
Mekaniskt urverk där en rotor drar upp en drivfjäder med hjälp av armens rörelser. Uppfinnaren var Abraham-Lois Perrelet (1729-1826). Ett klockgeni som tillverkade sina sista klockor vid 96 års! ålder. Breguet, förfinade denna uppfinning med start ca. 1771
Mekanisk klocka
En mekanisk klocka dras upp för hand. Energin lagras med hjälp av en fjäder.
Fel fel fel
Klart att en mekanisk klocka kan vara både automatisk och manuell... Vad är det vi diskuterar ens![]()
Automatiskt urverk
Mekaniskt urverk där en rotor drar upp en drivfjäder med hjälp av armens rörelser. Uppfinnaren var Abraham-Lois Perrelet (1729-1826). Ett klockgeni som tillverkade sina sista klockor vid 96 års! ålder. Breguet, förfinade denna uppfinning med start ca. 1771
Mekanisk klocka
En mekanisk klocka dras upp för hand. Energin lagras med hjälp av en fjäder.
Fel fel fel
Hoppsan. Undervattensbubblorna visar hur värdet på @azcii s bronzo just sjönk.Whaaaat?
![]()
Whaaaat?
![]()
Enligt Raiola avses Brownzon.. Men märkligt att "släppa" en klocka när ett antal exemplar redan hunnit säljas och levereras..Hoppsan. Undervattensbubblorna visar hur värdet på @azcii s bronzo just sjönk.
Jag har inget emot att de gör fler <3 Mer bronzos till folketHoppsan. Undervattensbubblorna visar hur värdet på @azcii s bronzo just sjönk.