Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är så bra..., Har tittat mkt på 305 men börjar väga åt13
Fin den där!
Fin den där!
Vad lockas du av hos Panerai (vilka attribut) och vad vågar du ha för storlek på klockan?För en som aldrig hajat grejen med Panerai, vad är en bra instegsmodell att prova på?
Lockas väl mest av att prova. Nyfiken på vad så många fastnat för som inte jag har. Funderar på att fega med 42mm utan kapsylöppnare. Pam 512 säger bild GoogleVad lockas du av hos Panerai (vilka attribut) och vad vågar du ha för storlek på klockan?Vi kommer troligast rekommendera en 44mm.
Grattis!Då hälsar vi nyförvärvet Pam933 välkommenmin i mitt tycke redan starka trippel blev nu en riktigt trevlig kvartett!
![]()
Underbar!Då hälsar vi nyförvärvet Pam933 välkommenmin i mitt tycke redan starka trippel blev nu en riktigt trevlig kvartett!
[/QUOTE![]()
Låter som ett mycket bra val.Lockas väl mest av att prova. Nyfiken på vad så många fastnat för som inte jag har. Funderar på att fega med 42mm utan kapsylöppnare. Pam 512 säger bild Google![]()
Risken med att börja med en 42a är ju att man rätt snabbt inser att paneraier är bättre större, och då är hjulen i rullning! 44a är en riktigt bra storlek för insteg, jag håller 510 som min favorit bland instegsmodellerna.Lockas väl mest av att prova. Nyfiken på vad så många fastnat för som inte jag har. Funderar på att fega med 42mm utan kapsylöppnare. Pam 512 säger bild Google![]()
Jag håller egentligen med, men 512 är frikkin awesome.Risken med att börja med en 42a är ju att man rätt snabbt inser att paneraier är bättre större, och då är hjulen i rullning! 44a är en riktigt bra storlek för insteg, jag håller 510 som min favorit bland instegsmodellerna.
Risken med att börja med en 42a är ju att man rätt snabbt inser att paneraier är bättre större, och då är hjulen i rullning! 44a är en riktigt bra storlek för insteg, jag håller 510 som min favorit bland instegsmodellerna.
För en som aldrig hajat grejen med Panerai, vad är en bra instegsmodell att prova på?
Lysande!Då hälsar vi nyförvärvet Pam933 välkommenmin i mitt tycke redan starka trippel blev nu en riktigt trevlig kvartett!
![]()
Håller också med, men just 512:an är riktigt fin och en klocka som växte på mig efter jag ägt en 112:a (44mm Luminor)Jag håller egentligen med, men 512 är frikkin awesome.
510an är ju ingen instegspanna juRisken med att börja med en 42a är ju att man rätt snabbt inser att paneraier är bättre större, och då är hjulen i rullning! 44a är en riktigt bra storlek för insteg, jag håller 510 som min favorit bland instegsmodellerna.
Du kan lätt kräma på med lite större om du skulle vilja. Bilder på nära håll luras alltid så den klockan ör absolut inte för stor. Köp det du gillar och gå din egen väg om du vågar (som ex.vis @mårt gjort).Prövade en PAM 682 igår, blev väldigt positivt överraskad.
Lider av att jag är finlemmad (16,5-17), men tycker nog att det funkade halvt ok att bära upp 42 mm, åtminstone om man tänker att den "ska" vara stor..
![]()
Vad säger expertisen? Go big, or go home?
Den där satt väl bra. Saken är den att en 44mm sannolikt inte kommer att sitta sämre!Prövade en PAM 682 igår, blev väldigt positivt överraskad.
Lider av att jag är finlemmad (16,5-17), men tycker nog att det funkade halvt ok att bära upp 42 mm, åtminstone om man tänker att den "ska" vara stor..
![]()
Det ser bra ut. Att den har vridring gör ju dessutom tavlan mindre och då upplever iaf jag att klockan ser mindre ut.Prövade en PAM 682 igår, blev väldigt positivt överraskad.
![]()
Du kan lätt kräma på med lite större om du skulle vilja. Bilder på nära håll luras alltid så den klockan ör absolut inte för stor. Köp det du gillar och gå din egen väg om du vågar (som ex.vis @mårt gjort).
Då tycker jag att du skall skaffa en 42mmJa, men jag har nog hamnat någonstans där nu.. Tidigare stirrade jag mig ganska blind på wrist shots, vilket kan bli lite av en sjuka. Sålde av en Heuer Autavia (vars mått är snarlika 682s) av den enkla anledningen att det inte såg 100% ut på wrist shots.. Blir lätt (tyvärr) flockbeteende även beträffande sånt, och ibland inser man först efteråt att man hamnade i det..
Prövade 44 mm också (tog dessvärre inget foto dock), och även om jag fattar att Pannor ska vara stora upplevde jag att 42 var det case som satt klart bäst.
Det finns inga egentliga instegspannor i 42mm, men 1392, 512, 620, 676, 904 och 682 kan då vara av intresse.Ja, men jag har nog hamnat någonstans där nu.. Tidigare stirrade jag mig ganska blind på wrist shots, vilket kan bli lite av en sjuka. Sålde av en Heuer Autavia (vars mått är snarlika 682s) av den enkla anledningen att det inte såg 100% ut på wrist shots.. Blir lätt (tyvärr) flockbeteende även beträffande sånt, och ibland inser man först efteråt att man hamnade i det..
Prövade 44 mm också (tog dessvärre inget foto dock), och även om jag fattar att Pannor ska vara stora upplevde jag att 42 var det case som satt klart bäst.
Gillart! Antar att det är canvas kläder388:an i sin hemmiljö. Inte lätt att få en bra skärpa för en amatördykare på några meters djup
![]()
Det finns inga egentliga instegspannor i 42mm, men 1392, 512, 620, 676, 904 och 682 kan då vara av intresse.