• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Vad gjorde de för uppdatering? Generellt eller la de till nya modeller? Den jag har ser ut att ha samma pris som när jag köpte innan jul.
Sidan har vart nere ett tag så jag misstänkte att priserna uppdaterades men det kan vara så att det är samma som tidigare om din ref ligger på samma som när du köpte den är det nog så att priserna har inte höjts ännu.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Plötsligt händer det !

IMG_8846.JPG
IMG_8847.JPG
IMG_8848.JPG
IMG_8849.JPG
IMG_8850.JPG
IMG_8851.JPG
IMG_8852.JPG


Sjukt nöjd grym klocka !
Grattis!:)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Varför listar de inte samtliga modeller från Panerai? Tex 111/112 och 005. Jag trodde först modellerna hade utgått men var inne så sa de "nejdå de finns fortfarande".
För jobbigt att lägga upp säkert. Nymans är ju ingen e-handlare direkt (även om de driver e-handel under annat namn).

Var inne hos dem i dag och testade en 557. Ville bara prova en 47 mm så modell spelade ingen roll. Kändes gigantiskt stor :eek:
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Hur är det med vatten och original band ?
Går det att bada med dom ? är inte så förtjust i gummiband !
Om du kör ett asso-band så skulle jag gissa att det aldrig blir sig likt. Har dock inte vågat pröva med mitt, utan tänker att gummit (vilket inte jag heller är så förtjust i) får åka fram till sommaren.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Om du kör ett asso-band så skulle jag gissa att det aldrig blir sig likt. Har dock inte vågat pröva med mitt, utan tänker att gummit (vilket inte jag heller är så förtjust i) får åka fram till sommaren.
Ett Rubber B kanske. Efter nytt läder som jag beställde från watchacc så blir det nog ett sådant.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Hur håller sig en panerai i värdet? känns som om dom tappar 10-15 tusen i värde ganska snabbt iaf dom nya klockorna. Känns som om rolex håller sitt värde mycket mer.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Hur håller sig en panerai i värdet? känns som om dom tappar 10-15 tusen i värde ganska snabbt iaf dom nya klockorna. Känns som om rolex håller sitt värde mycket mer.

Gör inte en rolex det när man tar ut den ny?
Jag menar, är det bara 5k som skiljer mellan en beggad och en ny så är det ju en no-brainer och gå in å plocka ut en ny utan ett enda märke i och fulla garantier.
Sen beror det väl lite på vilken ref du köper, prova hitta en 605 eller en bronzo under listpris..
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Sedan kan man ju se lite till de äldre basmodellerna, dom 111,005 osv. dom brukar gå för 30-35k beggade och då 7-8 år gamla. Hur mycket listade dom för 7-8 år sedan?
Tror nog Panerai står sig rätt ok i slutändan men som med allt annat så gäller det ju att hitta köpare.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Du har säkert rätt att dom står sig rätt så bra. Jag som tänker nog lite kortsiktigt. Priserna för 005/111 verkar stå stilla :)
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Hur håller sig en panerai i värdet? känns som om dom tappar 10-15 tusen i värde ganska snabbt iaf dom nya klockorna. Känns som om rolex håller sitt värde mycket mer.
Om du ska köpa något som håller sig och över tid stiger i pris och inte tappar ska du hålla dig till SE modeller och även LE och BE modeller är ett bra köp även dessa stiger i dom flesta fall i pris över tid.
 
Topp