• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Den här är på väg till min Panna. Kommer att bli grym!
image.jpeg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Svårt att säga men New York modellen kan ju vara ett tips att hålla sig undan, eller kanske blir kult nån dag.
Totalfiasko när den kom med odekorerat verk.
Läst om den. Men tror du inte att den blir eftertraktad om några år. För Panerai gick väl med på att byta ut urverken för dom som ville det? Fanns väl några som ville ha kvar original verket.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
ah okej då hänger jag med:) men vilka BE modeller ska man kolla på om man har en budget på ca 80tusen kan även vara begagnad. Kanske inte finns någon i den prisklassen?
Alla dessa modeller är svåra att få tag på i första ledet dom har alltid gigantiska väntelistor och vad gäller begagnat så får du i stort sett alltid betala ett premium pris vilket inte så sällan kan vara en bra affär då vissa modeller ökar i pris under en ganska lång tid ta PAM382 som exempel idag kostar galet mycket mot listpriset men det finns köpare som inte bryr sig man vill ha dom här unika modellerna som inte alla har.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Svårt att säga men New York modellen kan ju vara ett tips att hålla sig undan, eller kanske blir kult nån dag.
Totalfiasko när den kom med odekorerat verk.
Det rättade Panerai till när det uppdagades.
Verken byttes på dom som såg ut såhär :)
PAM318 Brooklyn Bridge

318%20Brookling%20bridge_1.jpeg
:p
 

Gnudi

Omega
Den här är på väg till min Panna. Kommer att bli grym!
Mycket trevlig! De senaste dagarna har spenderats med att försöka hitta en första-strap jag skulle vara nöjd med, men det finns ju en hel uppsjö av tillverkare och modeller. Har tidigare fokuserat på Di Stefano, Corrigia, Gunny och Zergun för att namedroppa några, jag antar att jag måste börja nånstans.
Använder ditt exempel som utgångspunkt, vad är det för tillverkare?
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Mycket trevlig! De senaste dagarna har spenderats med att försöka hitta en första-strap jag skulle vara nöjd med, men det finns ju en hel uppsjö av tillverkare och modeller. Har tidigare fokuserat på Di Stefano, Corrigia, Gunny och Zergun för att namedroppa några, jag antar att jag måste börja nånstans.
Använder ditt exempel som utgångspunkt, vad är det för tillverkare?
Kolla här!
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7193588&rid=0

Sedan maila Peter.watchacc(at)gmail.com och säg vad du vill ha. Han gör även de mått och material du önskar.
 

_jonte

Patek
Gummi vet jag inte om dom skickar med men jag vet att dom bytt ut Ranger bandet mot Asso jag tror att det finns en som har R serien här som kan fylla i ang. gummibandet.
Jag har en R-serie och det stämmer. Klockan kom monterad på asso och gummit låg med bredvid. Asso är självklart bäst, men gillar verkligen gummit med. Känns ju annars som gummi är helt fel på den modellen, men riktigt bra.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Någon här inne som har 40mm:s? Skulle vara kul att se lite wristshots och få ref.nr. Den på bilden med blå tavla och länk är ju grym!

IMG_8946ss.jpg
 
Topp