• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har alltid levt i tron att det är same same som deras vanliga guld...
De kallar ju sitt guld orro rosso, dvs rödguld. Det är rödare än gulguld men inte jätteblekrosa som visst roseguld kan vara. Man kan säga att panerais guld blivit rödare med åren. Tidigare var det gulare.
Tycker t.ex. 684 har mycket kopparton i sig, men goldtech verkar vara gulare?
Såg lite bilder på 984 imorse och blev nyfiken

Här kommer nya Due, tjolahej tjolahopp...
https://www.tapatalk.com/groups/lux...2H7N1yLP-UGLUU3ZOuGAGCNZt3jm2YB7lF5XiVHorqV1o
upload_2019-8-26_19-11-42.jpeg

upload_2019-8-26_19-12-17.jpeg

upload_2019-8-26_19-12-49.jpeg

upload_2019-8-26_19-13-23.jpeg

upload_2019-8-26_19-13-56.jpeg

upload_2019-8-26_19-14-23.jpeg

Senast ändrad:
Känns som man gör ett seriöst försök att attrahera det kvinnliga könet med utökat antal 38mm, fast vi var ju ganska överens igår att det är jävligt snyggt även med 47mm...
Tror dock marknaden är enorm för mindre pannor. Kolla bara denna tråden, hur många skriver inte att de är intresserade av Panerai men avskräcks av storleken? Jättemånga! Sååå vad gör Panerai... ;)

Tror dock marknaden är enorm för mindre pannor. Kolla bara denna tråden, hur många skriver inte att de är intresserade av Panerai men avskräcks av storleken? Jättemånga! Sååå vad gör Panerai... ;)
Dom ser nog en öppning på marknaden som dom vill testa, och jag tror faktiskt det kan slå ganska väl ut. 44mm+ finns ju en hel del av ändå med mkt DNA osv så det ena behöver absolut inte utesluta det andra.

Och den är ju inte helt olik den jag frågade om så då antar jag att båda är 682?
Är det förresten nån som vet hur mkt ett nytt gummi kostar till en dylik pjäs? Det ligger ju en ute här men där är gummit massakrerat med nya ”hål”, och det vill man ju inte ha om man nu skulle få för sig att slå till...

Och den är ju inte helt olik den jag frågade om så då antar jag att båda är 682?
Är det förresten nån som vet hur mkt ett nytt gummi kostar till en dylik pjäs? Det ligger ju en ute här men där är gummit massakrerat med nya ”hål”, och det vill man ju inte ha om man nu skulle få för sig att slå till...

Typ 1900

Ingen här som kör 683 eller? Jag tycker den ser snyggare ut på bild (jämfört med 682 då) med den svarta ringen.

Dom ser nog en öppning på marknaden som dom vill testa, och jag tror faktiskt det kan slå ganska väl ut. 44mm+ finns ju en hel del av ändå med mkt DNA osv så det ena behöver absolut inte utesluta det andra.
Det finns några spännande fanatiker-trådar på paneristi.com där folk verkligen tycker att det ska uteslutas. Jag tycker de är fåniga och håller med dig. :D

Har inte du haft en 024? Eller är jag fel ute... Hur var den isf?
Stämmer. Gillade 024 också men i jämförelse med 682 så vinner 682 lätt. 682 sitter helt perfekt på mig och gummit är ett av de bästa jag testat.
Har haft 682an på min arm varje dag sedan jag köpte den för snart 8 veckor sedan och inte ens funderat på att byta klocka och jag byter normalt klocka i stort sett varje dag

Tillbaka
Topp