• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

upload_2019-8-27_17-3-21.jpeg

Min kvartett från Mays Berlin. De två 74 banden är löjligt mjuka och klara favoriter
Älskar mjuka band!

Några av mina favoritstraps jag haft genom åren

Arnold-strapet (OG Vintage Olive) från Hurricane 13 och Oleg Stepenko
_motorway_️.jpg

Vintage sand från Hurricane13 och Oleg Stepenko
T-_ch_-T - PAM001.jpg

Grönt OEM-gummi

Grönt OEM accordion gummi
During my manufacture visit I picked up a souvenir for my - PAM382 - a military g.jpg

Ronconi Verde från Mays Berlin
The one _green_heart__third_place_medal_ - PAM382 on @maysberlin.jpg

"33" från Mays Berlin
Screenshot_20190827-105404.png

Montana från @Bosphorus
azcii_30_1_2018_11_44_53_613.jpg

Vachetta från Bosphorus
_flashlight__christmas_tree_ - PAM911.jpg

..och tror fan det nya från The Strap Tailor kvalar in på listan det med. Har inte jättemycket att jämföra med här när det kommer till textur/nyanser då jag (sjukt nog) aldrig tidigare köpt ett svart strap. Men genomgående bra kvalitet tycker jag om jag jämför med mina andra straps.
IMG_20190820_142844_407.jpg
De där Arnoldbandet vill jag ha! Hittar det dock inte på hans sida. :hungry:

Varje gång jag tar en bild med klockan på handleden förundras jag över hur missvisande det blir. Klockan ser alltid mycket större ut. Har aldrig lyckats återge hur det ser ut ”i verkligheten”. Min handled är ca 60 mm tvärs över som referens.
Tror detta kan vara en bidragande orsak till att många tycker att pannor ser stora ut.
CA08E585-A951-407F-864C-B4B263EAF064.jpeg

(Pam00610, pam610)

Varje gång jag tar en bild med klockan på handleden förundras jag över hur missvisande det blir. Klockan ser alltid mycket större ut. Har aldrig lyckats återge hur det ser ut ”i verkligheten”. Min handled är ca 60 mm tvärs över som referens.
Tror detta kan vara en bidragande orsak till att många tycker att pannor ser stora ut.
CA08E585-A951-407F-864C-B4B263EAF064.jpeg

(Pam00610, pam610)
Så blir det alltid. Min 47mm 422:a ser inte klok ut på bild ibland. man får ta från längre avstånd eller i spegel. Ju mindre vidvinkel desto bättre.

Tillbaka
Topp