Har länge tittat på just 682 och haft rätt stora förväntningar....tyvärr så sitter den inte bekvämt på min handled så det blir nog en kort romans.
Håller med. Den sitter verkligen helt underbart. En av mina absoluta favoriter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har länge tittat på just 682 och haft rätt stora förväntningar....tyvärr så sitter den inte bekvämt på min handled så det blir nog en kort romans.
Håller med. Den sitter verkligen helt underbart. En av mina absoluta favoriter.
Jepp
Fan Bra initiativ! ..gillas av mej som jagar inspiration av bandDet pratas alltid mkt straps här i tråden så jag tycker det vore skoj om alla som sitter på en stor el liten bandsallad kunde ge sin egen top 3 lista...
"3 Strap jag inte vill vara utan lista..."
Jag börjar:
1. Toshi "Shooting Brake", fantastiskt bekvämt band som passa alla klockor enl mitt tycke.
![]()
2. Mays "Marea" kraftigt, mjukt och helt underbart...
![]()
3. OEM canvas, ljust typ offwhite. Så bekvämt, badvänligt och sommrigt.
![]()
Next Up...
Det pratas alltid mkt straps här i tråden så jag tycker det vore skoj om alla som sitter på en stor el liten bandsallad kunde ge sin egen top 3 lista...
"3 Strap jag inte vill vara utan lista..."
Jag börjar:
1. Toshi "Shooting Brake", fantastiskt bekvämt band som passa alla klockor enl mitt tycke.
![]()
2. Mays "Marea" kraftigt, mjukt och helt underbart...
![]()
3. OEM canvas, ljust typ offwhite. Så bekvämt, badvänligt och sommrigt.
![]()
Next Up...
Om klockan servades av Panerai borde det inte vara ett problem, men det var alltså en annan AD som servade? Då ligger det ju på dem. Hade ADn skickat klockan till Panerai för service så borde det ju rimligtvis gå att lämna in hos vilken AD som helst. Men, de har kanske spännande regler.Hej!
En nybliven Panerai-ägare (sedan några veckor) behöver lite hjälpJag köpte en PAM005 genom forumet nyligen men dessvärre är den lite "strulig" vid uppvridning, när den vrids upp så "hackar" den till många gånger innan den blir fullt uppvriden. Klockan servades av Panerai för precis under 1 år sedan, vad jag försökt läsa mig till så lämnas det då 1 års garanti? Gäller denna garanti hos samtliga ad? Jag har mailat den adressen som står på service-pappret ( går till London ) men ej fått svar.. Hade mail-konversation med Krons förra veckan (bifogade dokumentet över servicen) men fick svar att det endast hade gått på garanti om dem hade servat den eller om den fortfarande hade ny-garanti ( klockan är från 2013 ).
Någon här som känner till detta problemet med "hackningar" samt hur det funkar med garanti på klocka som servats av AD?
Tack på förhand!
Ja absolut. Tycker det är riktigt skönt och snygg vintagelook med de slitna partierna. Jag är riktigt sugen på en av hans bruna som modellar för bronzon. Kan leta upp bild senare@Videll är du nöjd med ditt strap från Iris Thomas ?
Nästan 2100 känns ju lite saftigt bara...men vore kul att testaJa absolut. Tycker det är riktigt skönt och snygg vintagelook med de slitna partierna. Jag är riktigt sugen på en av hans bruna som modellar för bronzon. Kan leta upp bild senare
Han har höjt sedan jag köpte. Jag tog utan spänne då de inte var några märkvärdiga spännen han hade för att kunna sy in heller. Men jag är lite sugen på dennaNästan 2100 känns ju lite saftigt bara...men vore kul att testa
DH01 ? Har kollat på just den jag med hahaHan har höjt sedan jag köpte. Jag tog utan spänne då de inte var några märkvärdiga spännen han hade för att kunna sy in heller. Men jag är lite sugen på denna
![]()
Men lika sugen på Mays eller Kyros MR 10 och dem är ju väldigt lika i färgerna med denna.
Precis den =) Jag har DH3 och är som sagt jättenöjd. Ska jag klaga på något så är den kanske något tjock för 22mm (till min 682).DH01 ? Har kollat på just den jag med haha
Får se vem av oss som köper först dåPrecis den =) Jag har DH3 och är som sagt jättenöjd. Ska jag klaga på något så är den kanske något tjock för 22mm (till min 682).
Både Montana och Vachetta från Bosphorus är jag riktigt sugen på...Några av mina favoritstraps jag haft genom åren
Arnold-strapet (OG Vintage Olive) från Hurricane 13 och Oleg Stepenko
![]()
Vintage sand från Hurricane13 och Oleg Stepenko
![]()
Grönt OEM-gummi
Grönt OEM accordion gummi
![]()
Ronconi Verde från Mays Berlin
![]()
"33" från Mays Berlin
![]()
Montana från @Bosphorus
![]()
Vachetta från Bosphorus
![]()
..och tror fan det nya från The Strap Tailor kvalar in på listan det med. Har inte jättemycket att jämföra med här när det kommer till textur/nyanser då jag (sjukt nog) aldrig tidigare köpt ett svart strap. Men genomgående bra kvalitet tycker jag om jag jämför med mina andra straps.
![]()
Hoppar den tillbaka? Det gör min motsvarande också. Det trodde jag var normalt för det verketTack för svar Mårt! Stämmer att den servats av annan ad, jag trodde garantin gällde worldwide men har sökt lite själv och förstår att så är nog inte fallet
Kolla denna videon gärna, om någon känner igen detta "problem"
Har DH3 på 22/22 125-75. Tänkte i så fall beställa DH1 till min 795, 24/24 125-75. Men som sagt MR10 från Kyros lockar mest nu och allra mest lockar dock ett bandfodral med plats för 12 band och en klocka med verktyg från någon ryss jag sett på nätetFår se vem av oss som köper först då
Vad är det för mått på bandet? Vilken panna hade du tänkt köra det till?
Har ni rutinerade några bra länkar för köp av nya band till pannor?