• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pam000 (modifierad)

DSC_0231.JPG
... till det bättre, tror jag faktiskt att jag vill säga. :)

Då är det ändå lite spännande hur polariserat du uttrycker dig exempelvis i meningen "Due är en skam för Panerai, förstår inte hur det kunde förvåna dig." ;)
Var den meningen jag reagerade på, därför jag var tvungen att lägga mig i diskussionen.

Är trots allt bara klockor vi pratar om och inget blodigt allvarligt ämne. Men visst, diskussionen om Panerai (och andra märken för den delen) säljer ut sig är inte helt obefogad.

Sant ju. Till och med värre än snapback-Luminor.
Jag har full förståelse för mindre och dressigare modeller men att göra Panerais trademark till en ren designgrej är att pissa på historiken och märket.

Jag förstår due för den principen den är byggd för, som namnet antyder någons andra klocka. Och en dressare på det - absolut. Betyder det att den passar alla helatiden? Nä. Är det okej? Ja

God morgon! Förklara gärna uttrycket DNA i detta sammanhang för en novis. :)
När man pratar om DNA i panerai menar man att det finns starka likheter till pjäser som redan gjorts. I mina 3 fall kan du googla referensnummerna jag skrev och jämföra
Jag brukar oftast syfta på likheter med pjäser som tillverkades innan Richemont (både Pre-V och Vintage)

Om massa år lär vi väl även jämföra med många moderna pjäser

Tillbaka
Topp