Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
721 är utan text. 721 är med text.![]()
7210 till högervänster.![]()
Band på G från Oleg och så har jag ett nytt liggande hos @oddface.... Kan man säga att jag är en riktigt Paneristi nu?
![]()
Tack för denna brilljanta meme! Den kommer jag ha stor nytta av i andra trådar!
Skönt att höra att jag inte är den enda som gjorde det vansinniga att skaffa band före klocka!riktig paneristi är man när man köper man bandet före klockan
Den andra gamla oliven? Ett måste i PaneraisammanhangBand på G från Oleg och så har jag ett nytt liggande hos @oddface.... Kan man säga att jag är en riktigt Paneristi nu?
![]()
Dags att stämpla ut.
![]()
183 på Oleg Vintage Sand
Här har ni något man inte ser varje dag, en Bronzo (eller öht en Panna) på tillhörande OEM-läder
Tycker det är en jäkligt trevlig match.
![]()
Ja men titta, grattis!!Sådärja! Får jag vara med och leka här nu?
![]()
Grymt! GrattisSådärja! Får jag vara med och leka här nu?
![]()
Sådärja! Får jag vara med och leka här nu?
![]()
Snyyyyyyyggt, grattis!!Sådärja! Får jag vara med och leka här nu?
![]()
Sådärja! Får jag vara med och leka här nu?
![]()
Vad tycker ni om polering? Gjorde min PAM 104 hos Torneau i New York för fyra år sen och var otroligt nöjd men tänker sälja och funderar på om folk vill ha i ”använt” skick eller bara polerat?
Så är det, så jävla skönt när en klocka fått spår av användning men ändå inte har skadorAtt boetten har swirls på sig gör mig på något sätt...lycklig
Skitsnyggt...Här har ni något man inte ser varje dag, en Bronzo (eller öht en Panna) på tillhörande OEM-läder
Tycker det är en jäkligt trevlig match.
![]()
Grattulerar!Sådärja! Får jag vara med och leka här nu?
![]()
Opolerat!Vad tycker ni om polering? Gjorde min PAM 104 hos Torneau i New York för fyra år sen och var otroligt nöjd men tänker sälja och funderar på om folk vill ha i ”använt” skick eller bara polerat?
Om jag skulle få fatt i en Panerai som jag vill ha till bra pris och den råkar vara nypolerad nyligen, då blir det bra. Om den är opolerad så kollar jag mer noga efter eventuella djupa sår i boetten som skulle göra den svårsåld framöver (Lex Sabrerad 590, Lex Maskintvättad 359, m.fl.), men ser det okej ut, då blir det också bra. Så, för min del spelar det alltså inte sådär jättemycket roll.Vad tycker ni om polering? Gjorde min PAM 104 hos Torneau i New York för fyra år sen och var otroligt nöjd men tänker sälja och funderar på om folk vill ha i ”använt” skick eller bara polerat?
Köper resonemanget till 100%Om jag skulle få fatt i en Panerai som jag vill ha till bra pris och den råkar vara nypolerad nyligen, då blir det bra. Om den är opolerad så kollar jag mer noga efter eventuella djupa sår i boetten som skulle göra den svårsåld framöver (Lex Sabrerad 590, Lex Maskintvättad 359, m.fl.), men ser det okej ut, då blir det också bra. Så, för min del spelar det alltså inte sådär jättemycket roll.
Men, min gissning är att du får bra mycket mer för din klocka hos gemene man, trots vad paneristisarna säger ovan, om du säljer den servad och tillfixad.
Eftersom den är mer eller mindre Panerais mest sålda modell (1312) fast liiite bättre med den blåa sunbursten, så tror jag inte att den är svårsåld. Men, du lär ju inte få vad du gav för den. Jag är lite osäker på hur många här som är inne på länk på en panna också. Men i övrigt är det ju en sketabra klocka. Hade jag varit helt ny och fräsch i Paneraiträsket med pengar på fickan så hade det definitivt kunnat bli en 1058.Någon som hunnit äga en 1058 än?
Vad tycktes isåfall?
Diggar den när jag testar den, men inte blivit helt övertygad ennu.
Jag har varit nära på att köpa en ny vid 2 tillfällen men alltid velat lite..
Hur tror ni den står sig beggad ifall man efter några månader inser att det är ett felköp? Standard att förlora en del pengar på en ny panna så det är inget konstigt, men den är ju lite udda så gissar den kan va svårflippad om det vill sig så..
Bara lite tankar jag ville lufta, visar det sig att suget inte lägger sig så får det bli som det blir.![]()
Ja ok, nej förväntar mig en förlust vid eventuell försäljning självklart.Eftersom den är mer eller mindre Panerais mest sålda modell (1312) fast liiite bättre med den blåa sunbursten, så tror jag inte att den är svårsåld. Men, du lär ju inte få vad du gav för den. Jag är lite osäker på hur många här som är inne på länk på en panna också. Men i övrigt är det ju en sketabra klocka. Hade jag varit helt ny och fräsch i Paneraiträsket med pengar på fickan så hade det definitivt kunnat bli en 1058.