• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fergi

Rolex
2-Faktor
Vad är egentligen frågan?
Om man vill ha tag på en 024 med tritium är de inkl. F serien? årtal? Har lite dragningskraft till en sån :)finns ju några 024 på nätet dock är några utan original box men med orginalhandlingar mm. Vad är rimligt att betala för en fullset resp. Inte fullset?

om nån är sugen på att flippa så hör gärna av er :)

liiite skeptisk till datumbubbla men tror man kanske kan lära sig gilla den
 

azcii

Patek
2-Faktor
Om man vill ha tag på en 024 med tritium är de inkl. F serien? årtal? Har lite dragningskraft till en sån :) finns ju några 024 på nätet dock är några utan original box men med orginalhandlingar mm. Vad är rimligt att betala för en fullset resp. Inte fullset?

liiite skeptisk till datumbubbla men tror man kanske kan lära sig gilla den
Svårt att säga, beror på mycket (skick, senaste service, tillbehör, serie)... Tidigare serier är generellt lite dyrare än senare. 024 brukar ligga liiite högre än 025 .. själv skulle jag nog ge runt 40 för en 024 med tritiumtavla utan box och papper. Sen om det är en tidigare modell med blankpolerad ring och kronskydd skulle jag eventuellt ge några tusenlappar mer, förutsatt att klockan är i bra skick.

Skicka någon specifik du är intresserad av så kan vi nog hjälpa dig här i tråden :)
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Svårt att säga, beror på mycket (skick, senaste service, tillbehör, serie)... Tidigare serier är generellt lite dyrare än senare. 024 brukar ligga liiite högre än 025 .. själv skulle jag nog ge runt 40 för en 024 med tritiumtavla utan box och papper. Sen om det är en tidigare modell med blankpolerad ring och kronskydd skulle jag eventuellt ge några tusenlappar mer, förutsatt att klockan är i bra skick.

Skicka någon specifik du är intresserad av så kan vi nog hjälpa dig här i tråden :)
Tack för info :) Ska länka in några intressanta objekt under kvällen.
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Panerai Luminor Submersible 01305
IMG_20191022_123220_728.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Lite osäker på just vilken serie Panerai gick till Luminova, 2003 känns sent? det är dock många som varit inne på service sedan dess och har fått tavlan bytt till Luminova så håll koll på om det är T eller L i botten av tavlan.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Helst tritium men gärna en äldre men är priset rätt satt så kan jag även tänka mig en L men tritium är ju snyggt enligt mig :)

Jag skulle leta efter en med originaltavla gammal med tritium eller nyare med luminova. Jag skulle inte köpa en gammal med utbytestavla. Kan inte riktigt förklara varför men tror den uppfattningen delas av filera.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Jag skulle leta efter en med originaltavla gammal med tritium eller nyare med luminova. Jag skulle inte köpa en gammal med utbytestavla. Kan inte riktigt förklara varför men tror den uppfattningen delas av filera.
En gammal med utbytestavla? Är de att dom bytt till en tavla med luminova då?
 
Topp