• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Johan_C

Panerai
:)TGIF
D2D48B0D-AC3C-481D-9EC1-4BFC8D4EE084.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Fan, jag tror jag behöver en 000. Det är något som bara känns 100%. Men lovat mig själv att det är en in en ut som gäller så frågan är vad som ska ut i så fall... 183, 995, 001Q el 024. HJÄLP!

PAM000
20191025_110254.jpg
Svårt.. De du har är ju jäkligt bra och kompletterar varandra väldigt väl. Å ena sidan är jag benägen att fråga varför du vill ha en 000 när du har en 001Q, vilken ju är en underbar pjäs och ändå så pass "lik" 000:an, men samtidigt hade jag själv inte haft något emot en beater-Bettarini som komplement till 911:an..
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
Fan, jag tror jag behöver en 000. Det är något som bara känns 100%. Men lovat mig själv att det är en in en ut som gäller så frågan är vad som ska ut i så fall... 183, 995, 001Q el 024. HJÄLP!

PAM000
20191025_110254.jpg
I ditt fall skulle jag nog inte sålt någon.. Kan du inte spara några månader och klippa en 000 ?

Mvh "MrIHave75%BettariniInMyCollection"-zcii
 
Senast ändrad:

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Fan, jag tror jag behöver en 000. Det är något som bara känns 100%. Men lovat mig själv att det är en in en ut som gäller så frågan är vad som ska ut i så fall... 183, 995, 001Q el 024. HJÄLP!

PAM000
20191025_110254.jpg
För att kunna svara på sådan frågor måste vi ett par bilder med alla klockorna på - hur ska man annars kunna guida dig rätt?? :happyhappy:
 

Rulle

Audemars
är det någon här på forunet som har en 683?
alltså submersible i 42 med svart ring

är 76 ett bra pris för en ny sådan?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
upload_2019-10-25_12-59-47.jpeg

Ny Panerai - Bucherer BLUE edition.

Någon som vet något mer? Typ ni som får deras pressmeddelanden eller vad det nu är?
https://monochrome-watches.com/pane...dlc-bucherer-blue-pam01021-introducing-price/

Edit: Hoppsan, @azcii lade till länken.. Oh well..

Håller med tidigare talare om att den är riktigt cool. Titan/DLC-kombon och inte minst i kombination med den blå tavlan som ju dessutom har en riktigt skön och unik karaktär... Syns inte riktigt i bilderna Mårtan delade, men syns väl på några av fotona i artikeln..
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
är det någon här på forunet som har en 683?
alltså submersible i 42 med svart ring

är 76 ett bra pris för en ny sådan?
Det låter som ett bra pris. Den verkar ligga runt 87k på C24 (vettiga handlare inom EU alltså), och dra av lite på det så har du väl en peng på vad den borde kosta i Sverige.
Jag har också tittat på den modellen men tyckt att det är lite för mycket pengar, men 76 börjar ju bli humant!
Var hittar du den för de pengarna? Nej - jag ska inte sno den framför näsan på dig! :stop:
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Svårt.. De du har är ju jäkligt bra och kompletterar varandra väldigt väl. Å ena sidan är jag benägen att fråga varför du vill ha en 000 när du har en 001Q, vilken ju är en underbar pjäs och ändå så pass "lik" 001:an, men samtidigt hade jag själv inte haft något emot en beater-Bettarini som komplement till 911:an..
Det är en väldigt enkel ren 44mm Bettarini som jag vill ha, tycker 000 likt 183 är så bra för att dom är så enkla och "neutrala", riktiga beaters helt enkelt.
001 och 995 vill man vara lite mer försiktig med. Men kanske tänker tokigt där...
 
Topp