• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
För att kunna svara på sådan frågor måste vi ett par bilder med alla klockorna på - hur ska man annars kunna guida dig rätt?? :happyhappy:
Nu då :)
20191025_140901-COLLAGE.jpg
 

Rulle

Audemars
Listar väl runt 100k så låter väl inte så dåligt?
Det låter som ett bra pris. Den verkar ligga runt 87k på C24 (vettiga handlare inom EU alltså), och dra av lite på det så har du väl en peng på vad den borde kosta i Sverige.
Jag har också tittat på den modellen men tyckt att det är lite för mycket pengar, men 76 börjar ju bli humant!
Var hittar du den för de pengarna? Nej - jag ska inte sno den framför näsan på dig! :stop:
har sett att gråisarna i tokyo tar mellan 76-80 för den!
kommer till japan på onsdag så det kommer bli mycket klockspaning!
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Suget efter en svart panna är stort. Antingen en Luminor 44 mm eller kanske en Radiomor. Har aldrig ens provat en sådan. Vad har jag för alternativ runt 50-60k?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Ok jag hade köpt 673 (finns en till salu på KS) eftersom du gillade 372 men har haft en redan. istället för den nere till vänster.
och en bronzo istället för den uppe till vänster.
:cigar::happyhappy:
Jag håller med om att en "bronzo" skulle sitta som en smäck, å dom är både lätta att få tag på och billiga. Not...
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Veckorapport, vecka 1:
Har inte tröttnat, inte alls. Storleken är snarare en tillgång än en nackdel.
Den har.. Substans.
Jag är väl mest bekymrad över att den skall tappa sin dragningskraft om den blir repig samt att trilla ner i bandträsket.. Men det är väl själva poängen å andra sidan ;)
Edit: detta är alltså en PAM372
IMG_20191025_154843.jpg
 
Senast ändrad:

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Veckorapport, vecka 1:
Har inte tröttnat, inte alls. Storleken är snarare en tillgång än en nackdel.
Den har.. Substans.
Jag är väl mest bekymrad över att den skall tappa sin dragningskraft om den blir repig samt att trilla ner i bandträsket.. Men det är väl själva poängen å andra sidan ;)

IMG_20191025_154843.jpg
Sååå snygg, finns massor av bra band till den ;)
 
Topp