• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ja jäklar vad trevlig! 🤩😍🤩
IMG_6813.jpeg
IMG_6829.jpeg
IMG_6840.jpeg
 
Hej på er! Har under en ganska lång period gått och blivit sugen på en Panerai, gärna någon enklare Luminor. Såg att Care of Carl har lagt upp en PAM111 för 36k, känns rätt billigt för att vara dom, så tänkte kolla här vad experterna säger.
  • Det ser ut att vara märken under sekundvisaren, har den släpat eller är det en illusion?
  • Vad anser ni om boettens skick? Tycker det är svårt att se om modell man inte är så insatt i är polerad eller inte, men tycker ljuset reflekteras lite konstigt på vissa av bilderna
 
Hej på er! Har under en ganska lång period gått och blivit sugen på en Panerai, gärna någon enklare Luminor. Såg att Care of Carl har lagt upp en PAM111 för 36k, känns rätt billigt för att vara dom, så tänkte kolla här vad experterna säger.
  • Det ser ut att vara märken under sekundvisaren, har den släpat eller är det en illusion?
  • Vad anser ni om boettens skick? Tycker det är svårt att se om modell man inte är så insatt i är polerad eller inte, men tycker ljuset reflekteras lite konstigt på vissa av bilderna
Ser lite ut som du säger men kan lika gärna vara ljuset, be om ngr fler bilder. Har bra erfarenhet av dom som säljare, lämnar 14 dagar öppet köp om jag minns rätt. Ser bra ut för övrigt och priset är definitivt riktigt bra.
 
Hej på er! Har under en ganska lång period gått och blivit sugen på en Panerai, gärna någon enklare Luminor. Såg att Care of Carl har lagt upp en PAM111 för 36k, känns rätt billigt för att vara dom, så tänkte kolla här vad experterna säger.
  • Det ser ut att vara märken under sekundvisaren, har den släpat eller är det en illusion?
  • Vad anser ni om boettens skick? Tycker det är svårt att se om modell man inte är så insatt i är polerad eller inte, men tycker ljuset reflekteras lite konstigt på vissa av bilderna
Skulle det kunna vara denna? Ser ut att ha samma märken vid sekundvisaren.

 
Skulle det kunna vara denna? Ser ut att ha samma märken vid sekundvisaren.

Det har du nog rätt i! Och det svarar ju även på frågan om den är polerad eller inte. Tack!
 
Verkligen. Läst flera ggr inför mitt köp av en 422. Stort tack till er som tar er tid.
 
Dum som man va gick man in här och kollade, så nu blev Panna suget stort igen. Fan :).
Är det en synvilla från min sida eller ser inte "Bettarini:n" mindre och smäckrare ut?
Någon som burit båda och kan beskriva om det är någon större skillnad.

Bild stulen direkt från nätet.
Panerai_Luminor_5D3_2614-Edit-1.jpg
 
Dum som man va gick man in här och kollade, så nu blev Panna suget stort igen. Fan :).
Är det en synvilla från min sida eller ser inte "Bettarini:n" mindre och smäckrare ut?
Någon som burit båda och kan beskriva om det är någon större skillnad.

Bild stulen direkt från nätet.
Panerai_Luminor_5D3_2614-Edit-1.jpg
Alltså, jag tror att 1950-modellen där är en 312 och den är tokmycket tjockare än bettarini i allmänhet så ja den bärs mycket annorlunda. De nyare 1312-varianterna, som jag tror det alltid står automatic på är mycket tunnare och sitter ganska nära bettarini i känsla. Bredd och längd är typ samma.
 
Hjälper en kamrat som blev sugen på en Pam382 Bronzo att hitta en.

Denna dök upp på C24.

Panerai
213 075 kr

Jag tycker priset känns väldigt lockande, vad har ni för tankar om det hela?
Jag brukar undvika att köpa från privat säljare på c24, fast det är ju samtidigt hyckleri eftersom jag själv sålt som privat säljare där.

Annars har jag inte expertkoll på modellen, och kan tyvärr inte säga så mycket mer än "den ser nog bra ut."
 
Tillbaka
Topp