oystercase
Silver
En sån smäll som syns på bild 4 hade antagligen slått av bandhornen på keramen, flisat carbotechen och synts på dlc både som dent och släpp.Då får jag direkt kolla om kunskaperna sitter kvar i märgen
Är det samma problem med composite som DLC? Tanken är väll att aluminiumet ska reagera med övriga ämnen och därmed bli ett med boetten, eller? Antar att även det funkar bra på en plan yta men så snart det blir skarpa vinklar bör det även bli bekymmer här, eller?
Verkar även som att det Panerai kallar composite inte är lika reptåligt som DLC och keramik då jag sett flertalet klockor med tunna repor/hairlines. Så länge det håller sig till det är det ett litet bekymmer men blir det som bild 4 i min länk kan jag lika gärna ha en boett i keramik som crashar helt.
Aluminiumet I compositen omvandlas till aluminium oxid som är hårt men inte lika hårt som keramen. Keramen är i sin tur något mjukare än dlc.
Destu tunnare beläggning Destu mindre risk för kant chipping och även mindre chip. DLC ger nog fler små men composite klarar sig nog lite bättre men chippar större om det händer.
Går ej att I färga stål.