• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Härlig eftermiddag!

image.jpeg

För egen del börjar jag bli allt mer spretig när det gäller storlek på Panerai.. Är sugen på en 42mm 575 (absurt bra dressare) och funtar samtidigt på att byta ut min 44mm 590 mot en 422 på 47mm.. Efter att ha klämt ordentligt på Maziks 605 på gtg:n har jag landat i att 47mm Luminor funkar för mig.. Sen är ju 422 bara så jävla bra!

image.png
image.jpeg

Edit: haha, vi la upp detta samtidigt @MaziK , grym timing :D

Senast ändrad:
För egen del börjar jag bli allt mer spretig när det gäller storlek på Panerai.. Är sugen på en 42mm 575 (absurt bra dressare) och funtar samtidigt på att byta ut min 44mm 590 mot en 422 på 47mm.. Efter att ha klämt ordentligt på Maziks 605 på gtg:n har jag landat i att 47mm Luminor funkar för mig.. Sen är ju 422 bara så jävla bra!

image.png
image.jpeg

Edit: haha, vi la upp detta samtidigt @MaziK , grym timing :D
Great minds .... :D

575:an är riktigt trevlig vad går dem för?
Beror lite vad du vill ha för typ av klockan. Jag tycker 422 är bra till det mesta. Kanske inte om man skall på bröllop eller dylikt.

Som du säger själv så satt 47mm riktigt bra på dig, vad säger du @azcii

Senast ändrad:

Beror lite vad du vill ha för typ av klockan. Jag tycker 422 är bra till det mesta. Kanske inte om man skall på bröllop eller dylikt.

Som du säger själv så satt 47mm riktigt bra på dig, vad säger du @ascii

Haha nästan rätt, ska vara ett z istället för s :p

Jag tyckte inte det var några som helst problem, satt helt perfekt på honom. Roligt hur @Palenkovich tvekade hela kvällen på om han verkligen kunde bära upp din 605, hade jag haft hans handleder hade jag klippt en 372 för länge sen :p

Min nästa panna blir nog också en med 1950-caset, trots mina skumma handleder som blir mindre när jag vrider de mot mig själv.

Tror 575 listar ca 170-175.. Även om den går att klippa billigare än så är jag en bit ifrån just nu tyvärr.. En sak i taget; först invänta att jag får tillbaka min 590 (då bör urverket ta mig fan vara tiptop efter alla turer!) och sen kanske göra verklighet av bytet mot 422..

Jag kan tycka att min 424 ändrar karaktär. Alligatorband - brölopp. Ammoband- vardag och en pilsner på puben. Eller varför inte tvärtom. De är ombytliga:)

Tror 575 listar ca 170-175.. Även om den går att klippa billigare än så är jag en bit ifrån just nu tyvärr.. En sak i taget; först invänta att jag får tillbaka min 590 (då bör urverket ta mig fan vara tiptop efter alla turer!) och sen kanske göra verklighet av bytet mot 422..
Shit dem är så dyra!!!

Bara att ta en trip till Dubai och plocka 511:an. I mitt tycke den finaste pannan.
http://www.chrono24.com/en/panerai/...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Ja vi får hoppas att den funkar som den skall den här gången. Sen det där med att du kanske skall köpa en 422 ..... :p

Har länge varit sugen på en Panerai och begäret har bara ökat senaste tiden. Älskar utseendet och historiken i PAM372, men hela tiden trott den varit för stor för min handled och därför varit inställd på en PAM512. Testade dock en 372 på Heathrow förra veckan och tyckte den satt riktigt bra och har börjat fundera på om det är en sån jag ska ha ändå.

Nu till min fråga jag hoppas ni Paneristis kan svara på. 372an på Heathrow var en nyare med safirglas, och ska jag köpa en ska det vara med plexi. Noterade dock på C24 att R-serien verkar komma med safir monterat, men att det följer med ett plexi. Är detta korrekt? I så fall är det intressant med en R-serie då de bara görs i 400 ex och dessutom kommer på Assolutamente-bandet som standard. Vad kan det kosta att byta safirglaset mot plexit?

Har länge varit sugen på en Panerai och begäret har bara ökat senaste tiden. Älskar utseendet och historiken i PAM372, men hela tiden trott den varit för stor för min handled och därför varit inställd på en PAM512. Testade dock en 372 på Heathrow förra veckan och tyckte den satt riktigt bra och har börjat fundera på om det är en sån jag ska ha ändå.

Nu till min fråga jag hoppas ni Paneristis kan svara på. 372an på Heathrow var en nyare med safirglas, och ska jag köpa en ska det vara med plexi. Noterade dock på C24 att R-serien verkar komma med safir monterat, men att det följer med ett plexi. Är detta korrekt? I så fall är det intressant med en R-serie då de bara görs i 400 ex och dessutom kommer på Assolutamente-bandet som standard. Vad kan det kosta att byta safirglaset mot plexit?

Tror R-serien kommer på plexi. S-serien ska komma på safir, om jag förstått det rätt.

Var på Heathrow har de Panerai? Jag Passerar terminal 5 lite titt som tätt men inte sett några där :(

Tillbaka
Topp