• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny strap från martuleather.com anlände idag. Leverans tog 24 dagar. Att den har samma bredd, 24mm, hela vägen till spännet ger en skön känsla på armen tycker jag.
image.jpeg
image.jpeg
Rejält band! Riktigt snyggt!

Någon som vet vad man får betala för ett spänne? Köpte nyligen en 112a på nymans och skulle gärna ha ett extra originalspänne men tänkte inte på att fråga då

Är det inte för få workshops? Om man tar med en alligator hem i resväskan, skulle man kunna ses ett gäng en helg och flå, skära ut, färga, finputsa och polera. Tänk vad många nya färger man skulle få se om man hinner med 10 band var till en bråkdel av butikspris. Det är möjligt att det finns bättre sätt att få hem ett alligatorskinn.

Det ser ut som om du har det nya viklåset så tryck neråt med typ en tandpetare eller dylikt på mitten så kommer pinnen ut som håller banddelen.
Du kan behöva trycka lite i ena enden för att den ska släppa

Tack nu är viklåset monterat på gummit! Snyggt värre :) Det fanns en skruv men man behöver typ mikroskop för att det :)

At your service :cool:

3,000:- spänne i stål
3,900:- spänne i titan
4,900:- viklås i stål

För att gå lite överkurs så och svara på din fråga @Torsten ligger ett kronskydd på 2,000-3,000:- lite beroende på modell och om armen måste bytas eller inte.
Tackar! :)

Men ett litet spänne till armbandet kan väl omöjligt kosta 3.000 - 4.900:-? :eek:
En nolla för mycket?

Och här kommer 88:an! Igen :)
pam2.jpg

Fick tips om att sätta lite kontorstejp på banddelen som skall lirkas in spännet. Fungerar bra mycket lättare då.

Tackar! :)

Men ett litet spänne till armbandet kan väl omöjligt kosta 3.000 - 4.900:-? :eek:
En nolla för mycket?
Det är Panerai vi pratar om.. Skulle inte bli förvånad om det kostar så mycket. Otippat att kronskyddet "bara" kostar 2000-3000 dock.

Vad ska du med ett extra kronskydd till?

Det är Panerai vi pratar om.. Skulle inte bli förvånad om det kostar så mycket.

Vad ska du med ett extra kronskydd till?
Men vi pratar om ett litet litet spänne som kanske kostar ett par kronor att tillverka :confused:

Jag kör ofta med armband och är allergisk mot slitage så jag började fundera på om man kunde byta det men inser att en polering troligtvis är både bättre och billigare :)

Men vi pratar om ett litet litet spänne som kanske kostar ett par kronor att tillverka :confused:

Jag kör ofta med armband och är allergisk mot slitage så jag började fundera på om man kunde byta det men inser att en polering troligtvis är både bättre och billigare :)

Haha japp, precis som vänsterhänta får betala 4.000 mer för en PAM372 (PAM557...).. Men jag håller med dig till 100%

Nää där går gränsen! Byta lås pga repor....

Edit: Missuppfattade lite, men nästan lika illa! Kör polering

Only one thing that can help you:
7318690020912.jpg

Tillbaka
Topp