Rejält band! Riktigt snyggt!Ny strap från martuleather.com anlände idag. Leverans tog 24 dagar. Att den har samma bredd, 24mm, hela vägen till spännet ger en skön känsla på armen tycker jag.![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rejält band! Riktigt snyggt!Ny strap från martuleather.com anlände idag. Leverans tog 24 dagar. Att den har samma bredd, 24mm, hela vägen till spännet ger en skön känsla på armen tycker jag.![]()
![]()
Snyggt!Ny strap från martuleather.com anlände idag. Leverans tog 24 dagar. Att den har samma bredd, 24mm, hela vägen till spännet ger en skön känsla på armen tycker jag.![]()
![]()
Nytt band på dot dial:n. OEM alligator.
Snyggt, men fan så stela dom är i starten.
![]()
![]()
3k, inte billigt inte gris dyrtVad gick ett sådant på? Sugen på ett sådant till min 320. Mycket snyggt.
En kanske dum fråga, men ingår det spänne då eller är det bara bandet?3k, inte billigt inte gris dyrt
Ordern nr
![]()
En kanske dum fråga, men ingår det spänne då eller är det bara bandet?
En kanske dum fråga, men ingår det spänne då eller är det bara bandet?
@Ekstrand kanske vet?Någon som vet vad man får betala för ett spänne? Köpte nyligen en 112a på nymans och skulle gärna ha ett extra originalspänne men tänkte inte på att fråga då
Tackar!3k, inte billigt inte gris dyrt
Ordern nr
![]()
Det ser ut som om du har det nya viklåset så tryck neråt med typ en tandpetare eller dylikt på mitten så kommer pinnen ut som håller banddelen.
Du kan behöva trycka lite i ena enden för att den ska släppa
Tackar!At your service
3,000:- spänne i stål
3,900:- spänne i titan
4,900:- viklås i stål
För att gå lite överkurs så och svara på din fråga @Torsten ligger ett kronskydd på 2,000-3,000:- lite beroende på modell och om armen måste bytas eller inte.
Det är Panerai vi pratar om.. Skulle inte bli förvånad om det kostar så mycket. Otippat att kronskyddet "bara" kostar 2000-3000 dock.Tackar!
Men ett litet spänne till armbandet kan väl omöjligt kosta 3.000 - 4.900:-?
En nolla för mycket?
Tackar!
Men ett litet spänne till armbandet kan väl omöjligt kosta 3.000 - 4.900:-?
En nolla för mycket?
Men vi pratar om ett litet litet spänne som kanske kostar ett par kronor att tillverkaDet är Panerai vi pratar om.. Skulle inte bli förvånad om det kostar så mycket.
Vad ska du med ett extra kronskydd till?
Telefonnummer?Det får du fråga prissättaren hos Panerai![]()
Men vi pratar om ett litet litet spänne som kanske kostar ett par kronor att tillverka
Jag kör ofta med armband och är allergisk mot slitage så jag började fundera på om man kunde byta det men inser att en polering troligtvis är både bättre och billigare![]()
Men vi pratar om ett litet litet spänne som kanske kostar ett par kronor att tillverka
Jag kör ofta med armband och är allergisk mot slitage så jag började fundera på om man kunde byta det men inser att en polering troligtvis är både bättre och billigare![]()
Nää där går gränsen! Byta lås pga repor....
Edit: Missuppfattade lite, men nästan lika illa! Kör polering
Only one thing that can help you:
![]()
Klockor är till för att användas
Såja! Mer repor och krigsskador tack! Så jävla trött på all "fullset"- och "toppskick"-hets när vi snackar om bruksvaror!@Torsten kommer drömma mardrömmar inatt efter att sett hur min krigsskadade 112:a ser ut...
Nu mår jag dåligt inombords
At your service
3,000:- spänne i stål
3,900:- spänne i titan
4,900:- viklås i stål
För att gå lite överkurs så och svara på din fråga @Torsten ligger ett kronskydd på 2,000-3,000:- lite beroende på modell och om armen måste bytas eller inte.
För att vara helt ärlig var den redan i "använt" skick när jag köpte den.. Är mer rädd om min Hulk som är i princip fortfarande är i nyskick..Nu mår jag dåligt inombords