• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

mays-berlin-classic-74-5c5.jpg
upload_2019-12-28_18-53-40.jpeg

Känner igen stilen

Vad innebär 74? Sett det på en rad olika band, vad hände just då som förknippas med Panerai? :)
Säkert flera här som vet. Men jag tror inte 74 är något speciellt för Panerai. Förr så numrerades alla klockor i det militära på det där sättet. När jag pratade med Mays så sa han i alla fall så, och därför valde jag ett personligt nummer till mina band. Kanske helt ute och cyklar här? Men gillar mina band oavsett :)

4B7F88E6-DDCB-4907-A169-EF2A0F6A7E61.jpeg

Säkert flera här som vet. Men jag tror inte 74 är något speciellt för Panerai. Förr så numrerades alla klockor i det militära på det där sättet. När jag pratade med Mays så sa han i alla fall så, och därför valde jag ett personligt nummer till mina band. Kanske helt ute och cyklar här? Men gillar mina band oavsett :)

4B7F88E6-DDCB-4907-A169-EF2A0F6A7E61.jpeg
Känns rimligt förvisso, kanske jag som tänker fel, men vill minnas att jag sett just 74 på många band :)

Vad innebär 74? Sett det på en rad olika band, vad hände just då som förknippas med Panerai? :)

Råkar själv ställt mig samma fråga, ett slags svar återfinns väl här:
https://www.paneraicentral.com/panerai-strap-review-gunny-straps-74-serie/

Sedan vet jag inte om det är hela sanningen, jag hittar ingen bild från Paneraimuseet.
/JohannSebastian (lurkar mest på forumet men bifogar en bild på min nolla och vår hund för att visa lite god vilja)

Bilagor

• 3FF4A401-BC61-4A5C-93FB-93A85DC90504.jpeg
    3FF4A401-BC61-4A5C-93FB-93A85DC90504.jpeg
    299.5 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp