Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad innebär 74? Sett det på en rad olika band, vad hände just då som förknippas med Panerai?
Känner igen stilen
Säkert flera här som vet. Men jag tror inte 74 är något speciellt för Panerai. Förr så numrerades alla klockor i det militära på det där sättet. När jag pratade med Mays så sa han i alla fall så, och därför valde jag ett personligt nummer till mina band. Kanske helt ute och cyklar här? Men gillar mina band oavsettVad innebär 74? Sett det på en rad olika band, vad hände just då som förknippas med Panerai?
Känns rimligt förvisso, kanske jag som tänker fel, men vill minnas att jag sett just 74 på många bandSäkert flera här som vet. Men jag tror inte 74 är något speciellt för Panerai. Förr så numrerades alla klockor i det militära på det där sättet. När jag pratade med Mays så sa han i alla fall så, och därför valde jag ett personligt nummer till mina band. Kanske helt ute och cyklar här? Men gillar mina band oavsett
Ja Mays-Berlin säljer i all fall tre olika band som har ”74” i standardutförande. Därför man ser dem ofta. Dock kan du välja vilken siffra som helt när du beställer av dem.Känns rimligt förvisso, kanske jag som tänker fel, men vill minnas att jag sett just 74 på många band
Ahaaaa, makes sense isåfall! Kul, tack då slipper jag få huvudbry om dettaJa Mays-Berlin säljer i all fall tre olika band som har ”74” i standardutförande. Därför man ser dem ofta. Dock kan du välja vilken siffra som helt när du beställer av dem.
Japp... Följer med till 422 tror jag men inte 372Stämmer det att 372 inte kommer med gummi inkluderat i lådan?
Vad innebär 74? Sett det på en rad olika band, vad hände just då som förknippas med Panerai?
Nu jäklar gav det klarhet, tack!Råkar själv ställt mig samma fråga, ett slags svar återfinns väl här:
https://www.paneraicentral.com/panerai-strap-review-gunny-straps-74-serie/
Sedan vet jag inte om det är hela sanningen, jag hittar ingen bild från Paneraimuseet.
/JohannSebastian (lurkar mest på forumet men bifogar en bild på min nolla och vår hund för att visa lite god vilja)
Så jävla bra lamm (ja allt annat också)Väntar på finbesök till restaurangen idag. Frågan är om det blir en 372, 590 eller en 650?
372 är oförskämt skön på gummi!Stämmer det att 372 inte kommer med gummi inkluderat i lådan?
372 är oförskämt skön på gummi!
Bra klocka!Så jävla bra lamm (ja allt annat också)
Någon som har tips på bra AM alligatorband?
Snyggt!BAAM1305
Jag har kört OEM eftersom jag inte vågade chansaNågon som har tips på bra AM alligatorband?
Har ingen erfarenhet av företaget eller banden men har kikat några gånger på sidan som har alla möjliga band:Någon som har tips på bra AM alligatorband?
425 har safirglas och 720/721 har plexi. Så, nej.Någon som vet om 425 och 720/721 har samma glas?
425 har safirglas och 720/721 har plexi. Så, nej.
Ja, det tror jag bestämt. Jag tror bara det är urtavlan som gör så stor känsla i skillnad. Jag tror case:t är samma lika annars.Är det samma specifikationer annars förutom safir & plexi?