• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågar igen.
Någon som vet var jag kan hitta ett schysst canvas under 500 spänn?
Är ute efter något liknande:
canvas..jpg
canvas1.jpg

Jag har tidigare köpt från handmade99:
https://handmade99.wordpress.com/category/canvas-strap/

Han brukar även annonsera på Risti ibland.
Jag var supernöjd med armbandet, tyvärr har jag inga bilder då bandet är sålt.

Tror jag betalade $80-90 inkl. allt för ett i custom längd.
Med dagens dollarkurs blir det tyvärr över 500kr.

Edit: Ha, såg nu att det var ju hans armband du hade postat :D

• Like
Reactions: Wi
Var förbi Nymans på lunchen idag för lite Panerai-kläm. Måste bara få känna lite IRL.

Fick kanonservice av en mycket trevlig ung man som hette Patric!

Först tittade vi på en 42 mm. Luminor GMT (fick visst ingen wrist-shit på den...), men den kändes aldeledes för oproportionerlig å klossig för mina späda handleder.

Plockade sedan fram en PAM560 som trots sina 44 mm kändes betydligt bättre, tyckte jag.

image.jpg

Riktigt fin, men ändå för stor, tycker jag. Tyvärr...

Då skippade vi Luminor å plockade fram Radomir å nu snackar vi! :)
Denna gillade jag. 42 mm. PAM512:

image.jpg

Känns gedigen å en fin sport/dress symbios tycker jag!

Gruppbild:

image.jpg

Passade på att prova en av de få moderna Rolex som jag är intresserad av:

image.jpg

Kändes ärligt talat inte alls så "speciell"... Rolex förblir en vintage-grej för mig...

Fick lite litteratur/kvällslektyr med mig oxå:

image.jpg

Tack Nymans å Patric. En Radomir står numera på önskelistan...
Kul att du delar med dig. 512:an är grym!

Står i startgroparna för att slå till på min första Panna. Väljer just mellan 005 eller 111. Wi och Compiss hur tänkte ni när ni valde era 0050r?
Mitt tips, gå alltid på på den med sandwichtavla :D vet inte hur länge jag slet mitt hår, velade och ändrade mig om vilken modell jag vill ha. Men det jag visste var att min panerai skulle ha sandwichtavla....ett steg på vägen

Jag har tidigare köpt från handmade99:
https://handmade99.wordpress.com/category/canvas-strap/

Han brukar även annonsera på Risti ibland.
Jag var supernöjd med armbandet, tyvärr har jag inga bilder då bandet är sålt.

Tror jag betalade $80-90 inkl. allt för ett i custom längd.
Med dagens dollarkurs blir det tyvärr över 500kr.

Edit: Ha, såg nu att det var ju hans armband du hade postat :D

80-90 usd kanske får vara värt ändå iom att bandet är så jäkla snyggt :) tufft att vara student vettu

Grymt mycket fina bilder i denna tråd. Passar på att bjuda på en egen på min 111:a. För mig var sandwichtavlan ett solklart val, att det sedan blev just en 111:a berodde på tillfälligheter samt att jag kan tycka att modellerna som varken har datum eller liten sekundvisare blir lite "för" cleana.

bild 3.JPG

Just nu sitter det ett band från Hirsch på :)

Ah vafan, jag gör lite cross-postande!
Jag rekommenderar verkligen rubberb. Gillar man looken är det bara att köra!
IMG_20150115_131807.jpg

Jag gillar alla former av vintageläder och liknande men på något sätt känns det mer genuint med en 300m dykare med ett band som också tål dyk :p

Vet du om dessa visarna har ett speciellt namn jämfört med de svartmålade som sitter på min? Jag tycker dina är betydligt snyggare :p dom är egentligen det ända jag saknar från min PAM 312

Känner inte till att det ska finnas något namn för visarna.
Vet inte om det är en synvilla men är det verkligen samma färg på 390 visarna jmf med 312? Färgen ser inte exakt likadan ut men kan ha fel. Kanske får möjlighet att jmf om nån har en 312 på GTG'n.

Visarna är det som gör klockan! Tillsammans med tobacco dial'n så är nyanserna helt underbara på 390, perfekt kombo :)

Ah vafan, jag gör lite cross-postande!
Jag rekommenderar verkligen rubberb. Gillar man looken är det bara att köra!

Jag gillar alla former av vintageläder och liknande men på något sätt känns det mer genuint med en 300m dykare med ett band som också tål dyk :p

Det e nog ingen dum ide då jag døk med min 510 med vintage remmen som føljde med och den krympte rætt mycket.. =(

Känner inte till att det ska finnas något namn för visarna.
Vet inte om det är en synvilla men är det verkligen samma färg på 390 visarna jmf med 312? Färgen ser inte exakt likadan ut men kan ha fel. Kanske får möjlighet att jmf om nån har en 312 på GTG'n.

Visarna är det som gör klockan! Tillsammans med tobacco dial'n så är nyanserna helt underbara på 390, perfekt kombo :)

Jag syftade mest på att visarna är polerade, inte färgen på lumen :p På PAM 510 så är visarna svartmålade i jämförelse med pam 312 som också är polerade:
IMG_20140919_111428.jpg

Jag tycker att det är snyggare och mer lättavläsligt med polerade visare och undrade om det fanns något namn för dessa. Om det går att lätt modifiera min pam 510 till polerade visare hade jag gjort det :)

Vad är ett rimligt pris för en PAM111 från 2010 (full set med lite extra remmar och okänd servicehistorik)? Har förstått att det verkar vara lite så att utbud och efterfrågan styr, men på ett ungefär? Har tyvärr inga bra bilder än så länge, men skicket uppges vara bra in- och utvändigt.

Vad är ett rimligt pris för en PAM111 från 2010 (full set med lite extra remmar och okänd servicehistorik)? Har förstått att det verkar vara lite så att utbud och efterfrågan styr, men på ett ungefär? Har tyvärr inga bra bilder än så länge, men skicket uppges vara bra in- och utvändigt.
Skulle säga ~30k m a p att du bör ha service i åtanke

Ställer frågan här istället för till Google...

Jag uppfattar att 512:an är precis ny - korrekt? Hittar i stort sett inga begagnade på Chrono24 & dom man hittar kostar ju som listpris i Sverige. (dryga 50K, alltså)

Finns det nå´n annan "instegs"-Radiomir med liknande specar? Jag köper gärna bättre begagnat & har egentligen inga problem med ETA-baserade verk. Känns som de blir billigare att serva bara & det är ju ingen nackdel... Tycker även att den stora "lökformade" kronan på vissa man ser, ser för j-lig ut... (sorry ni som har sådana... Just my 2 cents...)

De "fasta" bandstiften (eller hur man nu ska förklara det) på vissa (äldre?) Radiomir man ser på bild; hur funkar det att byta band? Eller är det stora bandbytarnöjet endast för Luminor-ägare...

Hoppas ni har överseende med mina kanske "dumma" frågor; kära Paneristas!

Ställer frågan här istället för till Google...

Jag uppfattar att 512:an är precis ny - korrekt? Hittar i stort sett inga begagnade på Chrono24 & dom man hittar kostar ju som listpris i Sverige. (dryga 50K, alltså)

Finns det nå´n annan "instegs"-Radiomir med liknande specar? Jag köper gärna bättre begagnat & har egentligen inga problem med ETA-baserade verk. Känns som de blir billigare att serva bara & det är ju ingen nackdel... Tycker även att den stora "lökformade" kronan på vissa man ser, ser för j-lig ut... (sorry ni som har sådana... Just my 2 cents...)

De "fasta" bandstiften (eller hur man nu ska förklara det) på vissa (äldre?) Radiomir man ser på bild; hur funkar det att byta band? Eller är det stora bandbytarnöjet endast för Luminor-ägare...

Hoppas ni har överseende med mina kanske "dumma" frågor; kära Paneristas!

Wirelugsen på radiomir sitter med två skruvar på undersidan av boetten. Tänk dig som två st L vända mot varandra :p

Kolla in pam337. Det är en 42mm radiomir som funnits lite längre.

Wirelugsen på radiomir sitter med två skruvar på undersidan av boetten. Tänk dig som två st L vända mot varandra :p

Kolla in pam337. Det är en 42mm radiomir som funnits lite längre.

Tackar!

Hittade två på Chrono24 - runt 50 papp... Lika dyr som en 512:a, ju! Då känns ju det som ett "bättre" köp.
Å jag har liiiiite svårt för kronan på den, men jag kan nog vänja mig/lära mig att gilla den... :p

Svårt med Panerai när manhar tändsticksunderarmar...

Tackar!

Hittade två på Chrono24 - runt 50 papp... Lika dyr som en 512:a, ju! Då känns ju det som ett "bättre" köp.
Å jag har liiiiite svårt för kronan på den, men jag kan nog vänja mig/lära mig att gilla den... :p

Svårt med Panerai när manhar tändsticksunderarmar...
Dayum, sist jag var på nymans var nypriset 47k det var iofs typ 2011

Tillbaka
Topp