• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Följer denna tråden flitigt och jag uppskattar verkligen alla bilder som läggs upp!
Får väl vara schysst och bidra lite själv också :D

När jag köpte klockan satt den bruna remmen på som ni ser på bild 1, men jag fick även med en svart OEM rem.

Så idag kände jag mig riktigt crazy ;) och ville testa att byta till den svarta remmen.

Före
IMG_0076.JPG

Sedan så var det dags för lite säkerhetsåtgärder i form av maskeringstejp då jag inte vill skada my precious

IMG_0078.JPG

Här har ni resultatet, vad tycks?

IMG_0080.JPG

Tyvärr var det svarta 1cm längre än det bruna, vilket medförde att spännet satte sig lite längre åt sidan på handleden och resten av remmen stod rätt ut på andra sidan...

IMG_0081.JPG

Det svarta var inte lika skönt som det bruna (kan vara för att det var nytt och oanvänt) och även tunnare.
Så det blev att jag bytte tillbaka efter 10minuter :facepalm:

Trevlig helg!

Faaaaaan att man (=jag) inte kan bära upp en så'ndär... ;-)
Tok-cool, ju!

Frågan är om det bara är att köpa en å vänja in sig, eller leta vidare?!?
Varför skulle du inte kunna köra på en sån?

Panerai bärs inte som Rolex. Jag har ju problem med 216570 (42mm) men denna (44mm) är inga problem. Faaaan testade ju MickeG s 47a och jag kunde ha den, hur konstigt det än låter. Jag har tunna handleder men Panerai funkar, så länge inte bandhornen sticker utanför handleden !

BOB, sök på eBay så hittar du det. Ligger på ca 300kr inkl spänne & frakt. Tycker det är prisvärt. Levtid 3-5 dagar från Tyskland.
BOB har ju en hel del smått å gott.. Bland annat canvasstraps i olika färger! Wi du var ju på jakt? Kanske redan fått tipset??.

Klart du kan! Köp bara köp!

Varför skulle du inte kunna köra på en sån?

Panerai bärs inte som Rolex. Jag har ju problem med 216570 (42mm) men denna (44mm) är inga problem. Faaaan testade ju MickeG s 47a och jag kunde ha den, hur konstigt det än låter. Jag har tunna handleder men Panerai funkar, så länge inte bandhornen sticker utanför handleden !

Lovar dig att man vänjer sig :) det gjorde jag och jag har 17cm handleder

Oväntade svar från Panerai-maffian... :D

Får känna på ett par till innan jag bestämmer mig! Hur är det; är de manuella tunnare än dom automatiska? Tyckte den 560:n jag provade var klossig åt alla håll... (för den är väl automatisk?)

Been there, done that :)

image.jpg

Sitter riktigt bra, tyckte jag! Lite dyr dock... Tänkte mig nog en prisvänligare insteg till att börja med. Å kronskydded på Luminoren är ju 1/2:a grejen m Panerai.

Men en 512:a står absolut på vill-ha-listan!

Tänkte precis likadant som dig, var helt inställd på en instegs panna! Ville ha kronskydd osv... Men efter att provat 512 fanns det ingen återvändo! Man kan köpa en panna med kronskydd som nästa klocka.:D
Du får spara lite till, du kommer inte ångra dig:)

Bilagor

• uploadfromtaptalk1421668972638.jpg
    uploadfromtaptalk1421668972638.jpg
    212.6 KB · Visningar: 71
  • uploadfromtaptalk1421669023663.jpg
    uploadfromtaptalk1421669023663.jpg
    234.6 KB · Visningar: 87
Tänkte precis likadant som dig, var helt inställd på en instegs panna! Ville ha kronskydd osv... Men efter att provat 512 fanns det ingen återvändo! Man kan köpa en panna med kronskydd som nästa klocka.:D
Du får spara lite till, du kommer inte ångra dig:)

LÄÄÄGGGG AAAAAVVV!!! ;)

Fin-fin klocka! Bara ringa förvaltaren & sälja av ett gäng fonder, alltså...

Men ärligt; hur ser 2:a handsmarknaden ut på 512:an ifall jag slår till & sedan inte trivs 100%. Jag är ju en vintage-nörd & att då lägga över 50 papp på en ny klocka, när jag historiskt sätt gjort mig av med alla "nya" (alltså inte vintage) klockor som jag ägt inom 1/2 år.

Mmmmmm... Får fundera på´t & hoppas på ev. framtida Panerai-GTG & få klämma & känna lite till...

LÄÄÄGGGG AAAAAVVV!!! ;)

Men ärligt; hur ser 2:a handsmarknaden ut på 512:an ifall jag slår till & sedan inte trivs 100%. Jag är ju en vintage-nörd & att då lägga över 50 papp på en ny klocka, när jag historiskt sätt gjort mig av med alla "nya" (alltså inte vintage) klockor som jag ägt inom 1/2 år.

Mmmmmm... Får fundera på´t & hoppas på ev. framtida Panerai-GTG & få klämma & känna lite till...
Med tanke på efterfrågan och väntetider så tror jag det är bra andrahandsvärde. Tror inte du skulle göra en sämre affär bara för att klockan är dyrare, än om du tänkte köpa en lite billigare instegspanna

LÄÄÄGGGG AAAAAVVV!!! ;)

Andrahands marknaden är helt OK. Köp en 512:a nu så köper jag den billigt av dig i höst..;-)
Helt ärligt.. Har du en förvaltare för dina fonder så har du banne mig råd att köpa en Panerai!!:)
Sikta på en beggad 005:a eller 111:a då förlorar du inte en spänn om du ångrar dig...

Tillbaka
Topp