Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://klocksnack.se/threads/panerai-pam-959-42mm-nytt-pris-2-2.126362/
Den här annonsen har gått ner rejält i pris nu.
Ja han startade väl med rolexpriset och tog över list om jag inte missminner mig?
Galet bra!Som vanligt
Ja hen startade väl med rolexpriset och tog över list om jag inte missminner mig?
Och tydligen låååång väntetid nu också... förutom att både Krons och Nymans har dem inne då...Ja hen startade väl med rolexpriset och tog över list om jag inte missminner mig?
Men beroende på vart i landet man bor så kan det ta lång tid att åka dit och köpa.Och tydligen låååång väntetid nu också... förutom att både Krons och Nymans har dem inne då...
Sant. Ber om ursäkt för min trångsynthet... det är ju inte ok att flyga och då blir det tåg och det är ju stökigt. Ska verkligen se till att nämna det i min nästa annons...Men beroende på vart i landet man bor så kan det ta lång tid att åka dit och köpa.
Helst ska man cykla, bör också nämnas i annonsen för att inte vilseleda köpare och påvisa att du är riktigt miljömedveten.Sant. Ber om ursäkt för min trångsynthet... det är ju inte ok att flyga och då blir det tåg och det är ju stökigt. Ska verkligen se till att nämna det i min nästa annons...
Tjena,
Är nu inriktad mot en 42 mm Panerei till sommaren och står i valet och kvalet mellan ett par olika modeller .Har hela tiden tänkt en Radiomir då den känns lite cleanere utan kronskyddet men har vänt lite ffa pga funderingar kring urverken i de Radiomirs jag hade i åtanke:
Radiomir
PAM 00574 – Hade i princip bestämt mig för denna men vacklar nu efter att ha läst om movement P1000 som rapporteras lagga mer är önskvärt. Urverket kanske inte är det kritiska för min Panerei men kommer nog ändå irritera mig på det när jag tänker på det…
PAM00512 – Föregångaren är ett alternativ om man skulle hitta ett nice price, men vissa funktioner som saknas i P999/1 jmf med P1000 verkar inte helt irrelevanta… T.ex. nollställning av sekunder
PAM000620 – Skulle lösa en del och har inte läst ngt negativt om P4000, men kostar på…
Luminor
PAM01392 – Ligger nog närmast att köpa denna. Luminor är trots allt ganska läcker…
Äldre modeller känns inte aktuella då tidigare urverk gör klockan för tjock i min smak.
Vad är era råd till mig, främst vad gäller resonemanget kring respektive urverk?
Tusen tack på förhand!
Har inte hört att det strulat annat än någon enstaka gång med P.1000; ska vara ett stabilt verk annars. Jag hade gått på 574:an, alternativt 512 beroende på vilken du föredrar utseendemässigt (den "stora" utseendemässiga skillnaden är färgen på lumen).Tjena,
Är nu inriktad mot en 42 mm Panerei till sommaren och står i valet och kvalet mellan ett par olika modeller .Har hela tiden tänkt en Radiomir då den känns lite cleanere utan kronskyddet men har vänt lite ffa pga funderingar kring urverken i de Radiomirs jag hade i åtanke:
Radiomir
PAM 00574 – Hade i princip bestämt mig för denna men vacklar nu efter att ha läst om movement P1000 som rapporteras lagga mer är önskvärt. Urverket kanske inte är det kritiska för min Panerei men kommer nog ändå irritera mig på det när jag tänker på det…
PAM00512 – Föregångaren är ett alternativ om man skulle hitta ett nice price, men vissa funktioner som saknas i P999/1 jmf med P1000 verkar inte helt irrelevanta… T.ex. nollställning av sekunder
PAM000620 – Skulle lösa en del och har inte läst ngt negativt om P4000, men kostar på…
Luminor
PAM01392 – Ligger nog närmast att köpa denna. Luminor är trots allt ganska läcker…
Äldre modeller känns inte aktuella då tidigare urverk gör klockan för tjock i min smak.
Vad är era råd till mig, främst vad gäller resonemanget kring respektive urverk?
Tusen tack på förhand!
Sol på Bronzon; händer inte direkt varje dag just nu..
Jag tycker 620 är mest intressant, främst pga utseende vad gäller tavlelayout (läs placering av subsekund). Det urverket ska inte vara några konstigheter med förutom att vissa upplever att det låter en del vid uppdrag. 620 är dock inte lika lätt att få tag på då den mig veterligen bara producerats i en serie.Tjena,
Radiomir
Luminor
Tusen tack på förhand!
Tack för svar!personligen hade jag huggt någon utav radiomirsen du nämnde, de tilltalar mig mer än en 1392 just för de är rätt nätta och ett bra intro till panerai för en som räds för 44mm.
Tack! Angående P.1000 har jag läst att den speedar på över spec >7 s/dag men det kanske är enstaka fallrapporter. En annan fråga: Visst kan inte P.999/1 betraktas som inhouse då den baseras på Piaget838P?Har inte hört att det strulat annat än någon enstaka gång med P.1000; ska vara ett stabilt verk annars. Jag hade gått på 574:an, alternativt 512 beroende på vilken du föredrar utseendemässigt (den "stora" utseendemässiga skillnaden är färgen på lumen).
512 har väl också sandwich. Lumen torde vara som på min 422 eftersom indexfärgen ser likadan ut. Ursäkta suddig bild.Tack! Angående P.1000 har jag läst att den speedar på över spec >7 s/dag men det kanske är enstaka fallrapporter. En annan fråga: Visst kan inte P.999/1 betraktas som inhouse då den baseras på Piaget838P?
Får jag vara lite lat och fråga hur lumen skiljer sig mellan 574 och 512. Ser grön lumen, sandwich på 574, men hur ser 512 ut?
512 har väl också sandwich. Lumen torde vara som på min 422 eftersom indexfärgen ser likadan ut. Ursäkta suddig bild.
Tack! När är prisutdelningen?du får priset för suddigast bild
512 har ecru medan 574 har en modernare grön lume..Tack! Angående P.1000 har jag läst att den speedar på över spec >7 s/dag men det kanske är enstaka fallrapporter. En annan fråga: Visst kan inte P.999/1 betraktas som inhouse då den baseras på Piaget838P?
Får jag vara lite lat och fråga hur lumen skiljer sig mellan 574 och 512. Ser grön lumen, sandwich på 574, men hur ser 512 ut?
Jag som kan nada om panerai hade gått för 1392 , 1950 boett, blå sekundvisare och sandwichtavlaTjena,
Radiomir
Luminor
Tusen tack på förhand!