patinan är ruskigt nice! tack.Du som undrade @beardedpeareater - här har du.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
patinan är ruskigt nice! tack.Du som undrade @beardedpeareater - här har du.
Jag vet inte hur länge den gröna lysmassan lyser i förhållande till vad ecrufärgen gör men jag kan konstatera att ecrufärgen inte lyser så länge men är sjukt mycket lättare att matcha till olika band.Tack! Angående P.1000 har jag läst att den speedar på över spec >7 s/dag men det kanske är enstaka fallrapporter. En annan fråga: Visst kan inte P.999/1 betraktas som inhouse då den baseras på Piaget838P?
Får jag vara lite lat och fråga hur lumen skiljer sig mellan 574 och 512. Ser grön lumen, sandwich på 574, men hur ser 512 ut?
OK! 1392 verkar och ha "grön" ecru om man skulle gå luminor istället.Jag vet inte hur länge den gröna lysmassan lyser i förhållande till vad ecrufärgen gör men jag kan konstatera att ecrufärgen inte lyser så länge men är sjukt mycket lättare att matcha till olika band.
Av dessa två hade jag lätt satsat på 512
Yes, den är fin den med. Bra urverk men låter lite om när den skakas. Jag trodde på allvar det var något fel med min bil när jag satte på vinterdäcken för några år sedan med p9010 och höll ratten i en arm (klockarmen). Haha bad tom några mekaniker att titta på det innan jag kom på att det var klockan/urverket som skramladeOK! 1392 verkar och ha "grön" ecru om man skulle gå luminor istället.
Dessutom automat och borstat stål som har sina fördelar...
Lagom patineradNågon som har en patinerad bronzo man får se?
Det var det roligaste jag hört på länge! Tack för den. Jag var orolig inför köp av 692 men det var inget att oroa sig för visade det sig.Yes, den är fin den med. Bra urverk men låter lite om när den skakas. Jag trodde på allvar det var något fel med min bil när jag satte på vinterdäcken för några år sedan med p9010 och höll ratten i en arm (klockarmen). Haha bad tom några mekaniker att titta på det innan jag kom på att det var klockan/urverket som skramlade
Tjena,
Är nu inriktad mot en 42 mm Panerei till sommaren och står i valet och kvalet mellan ett par olika modeller .Har hela tiden tänkt en Radiomir då den känns lite cleanere utan kronskyddet men har vänt lite ffa pga funderingar kring urverken i de Radiomirs jag hade i åtanke:
Radiomir
PAM 00574 – Hade i princip bestämt mig för denna men vacklar nu efter att ha läst om movement P1000 som rapporteras lagga mer är önskvärt. Urverket kanske inte är det kritiska för min Panerei men kommer nog ändå irritera mig på det när jag tänker på det…
PAM00512 – Föregångaren är ett alternativ om man skulle hitta ett nice price, men vissa funktioner som saknas i P999/1 jmf med P1000 verkar inte helt irrelevanta… T.ex. nollställning av sekunder
PAM000620 – Skulle lösa en del och har inte läst ngt negativt om P4000, men kostar på…
Luminor
PAM01392 – Ligger nog närmast att köpa denna. Luminor är trots allt ganska läcker…
Äldre modeller känns inte aktuella då tidigare urverk gör klockan för tjock i min smak.
Vad är era råd till mig, främst vad gäller resonemanget kring respektive urverk?
Tusen tack på förhand!
Jag hade kört på 574, dels för urverket, dels för att jag redan har en med ecru, dels för det coola gröna bandet den kommer på
Panerai heter det förresten (förlåt )
får man någon vettig radiomir för runt 35 tusen? beggad givetvis
jag har aldrig fattat radiomirs sätt att fästa bandet, och wirelugs, fördel, nackdel? :/380, dock wirelugs
Tack! Klockor med den tyska stavningen Panerei är alltså sannolikt kopior!Jag hade kört på 574, dels för urverket, dels för att jag redan har en med ecru, dels för det coola gröna bandet den kommer på
Panerai heter det förresten (förlåt )
Snyggt..kortare längd och därmed kan man ha större diameter på mindre handled.jag har aldrig fattat radiomirs sätt att fästa bandet, och wirelugs, fördel, nackdel? :/
jag har aldrig fattat radiomirs sätt att fästa bandet, och wirelugs, fördel, nackdel? :/
Snyggt..kortare längd och därmed kan man ha större diameter på mindre handled.
Haken är väl att det är lite fippligare at byta band.
så 380 black seal är den som är mest prisvärd för 35ish alltså?Snyggt..kortare längd och därmed kan man ha större diameter på mindre handled.
Haken är väl att det är lite fippligare at byta band.
jag har aldrig fattat radiomirs sätt att fästa bandet, och wirelugs, fördel, nackdel? :/
Samma band men en 45mm Radiomir med wirelugs kräver 26mm helst 27mm bandså 380 black seal är den som är mest prisvärd för 35ish alltså?
fippla med band är väl ofta jätteroligt är det samma band för luminor som radiomir?
Ojdå! Blev visst dubbelt av det goda. Vilken tur ni har!
Sjukt snyggt med wirelugs!
så 380 black seal är den som är mest prisvärd för 35ish alltså?
fippla med band är väl ofta jätteroligt är det samma band för luminor som radiomir?
Hammarbybacken?
Jag har ägt en 609 och skulle hellre ta en 183 framför dom andra. Tycker 183 är mysig.380 har väl gått för 28-33k här på forumet hsr jag för mig. Annars om du går upp till 35-40k får du kanske en 609/610
Fan va gött med fredag!
Riktigt snyggt strap. Var kommer det ifrån?
Levereras sedan förra året på brunt asso, men det går ju att köpa till det gröna coola bandet