Jag tror det är en mycket ovanlig grej att ha liggandes.Krons säger ring Nymans, Nymans svarar inte, så tänkte om nån hade liggandes, får knalla förbi där i veckan annars.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror det är en mycket ovanlig grej att ha liggandes.Krons säger ring Nymans, Nymans svarar inte, så tänkte om nån hade liggandes, får knalla förbi där i veckan annars.
Ja jag misstänkte det, men ibland får man ge sig på ett långskottJag tror det är en mycket ovanlig grej att ha liggandes.
Jag är en self-taught amatör som endast fotograferat på hobbynivå. Det går fort att lära sigFörsöker lära mig hur en riktig kamera fungerar, ska plöja @azcii Instagram för inspiration. Alla börjar vi nånstans
![]()
Wow, okej då är det bara nöta nu! Du tar riktigt fina bilder!Jag är en self-taught amatör som endast fotograferat på hobbynivå. Det går fort att lära sig![]()
Ingen som postat den här i tråden förut va?
http://en.worldtempus.com/article/i...ws/panerai-panerai-2020-and-beyond-28307.html
“At Watches & Wonders we will be introducing 44 new models, with a new immersive booth, half digital, half underwater, including a real shipwreck.”
Alla med 44mm Luminor 1950-boett, säkert.44st nya modeller.....
Watchbase.comFinns det någon bra hemsida att utbilda sig om referenser? Hade tänkt ge mig in i paneraidjungeln och tänkte börja med en klassisk Luminor 44mm Base logo typ. Ingen subsekund. Förstår det som att 773 är den som saluförs från AD nu. Vilka är referenserna innan? 000 bland annat va?
Tack! Ska kika. Någon favorit Base logo? Om man tar hänsyn till pris och lättillgänglighet också?Watchbase.com
Det är MASSOR med referenser före.
Tidigare modeller av 773 hade bandstift och inte skruvstift, kolla vad den som du hittar hos AD har. Du vill ha skruvstift, det är roligare. Och det är 100m WR på en sådan, istället för 300m WR på många andra. Det bekommer inte mig så mycket, men bara så du vet. I övrigt är den bra.Tack! Ska kika. Någon favorit Base logo? Om man tar hänsyn till pris och lättillgänglighet också?
Samt, är 773 en bra panna att starta med? Känns smidigt att kunna få tag på hos AD.
Btw, vi såg 3 av dem på Pday, varav en var 1661. Alla tre såg ut att ha p.9010 eller liknande, med datumkomplikation och Marina.44st nya modeller.....
Cool! 914 och 773 (med skruvstiftTidigare modeller av 773 hade bandstift och inte skruvstift, kolla vad den som du hittar hos AD har. Du vill ha skruvstift, det är roligare. Och det är 100m WR på en sådan, istället för 300m WR på många andra. Det bekommer inte mig så mycket, men bara så du vet. I övrigt är den bra.
Min favorit base är 914, dock inte logo, men 8-dagarstokbra och sandwich. Förutom 360 BBQ Paneristi Edition då, men den är något dyrare, något mer otillgänglig, etc.![]()
Zero, 000Vilken ref är detta?![]()
Alla med 44mm Luminor 1950-boett, säkert.
44st varianter av 1312sjukt ändå om de släpper 44st modeller.
Tack! Ska kika. Någon favorit Base logo? Om man tar hänsyn till pris och lättillgänglighet också?
Samt, är 773 en bra panna att starta med? Känns smidigt att kunna få tag på hos AD.
Jag tror jag fattar. De kommer släppa en ny version av varje luminor men utan blå sekundvisare.44st varianter av 1312
Panerai har smugit in lite förändringar i 773.Tidigare modeller av 773 hade bandstift och inte skruvstift, kolla vad den som du hittar hos AD har. Du vill ha skruvstift, det är roligare. Och det är 100m WR på en sådan, istället för 300m WR på många andra. Det bekommer inte mig så mycket, men bara så du vet. I övrigt är den bra.
Min favorit base är 914, dock inte logo, men 8-dagarstokbra och sandwich. Förutom 360 BBQ Paneristi Edition då, men den är något dyrare, något mer otillgänglig, etc.![]()
Bra att veta! Lutar mer åt 914 som jag iaf på bild blev smått förälskad i. Får se vad som känns roligast i veckan hos AD.Panerai har smugit in lite förändringar i 773.
Skruvade bandstift, dubbelkupat glas (var ev förut med?) samt vad jag älskar återigen öppen 6/9! Skiljer sig alltså från de första de gav ut och även vad de visar på hemsidan. True Panerai style!
Hoppas!Alla med 44mm Luminor 1950-boett, säkert.
Snablars vad nice bild!Kollade på lite gamla bilder och trots att 372 verkar vara favoriten så måste jag säga att 422an är galet fin. Så nu hoppas jag den släpps i 44 mm och med 8-dagarsverk. Har blivit bortskämd med 233an som bara behöver dras upp en gång i veckan.
Föredrar quick-strap change system före vanliga skruvarna och på mina armar fungerade 47mm ibland - men inte alltid.
![]()
Det är bara 8-dagars Bettarini som inte har dubbelkupat.Panerai har smugit in lite förändringar i 773.
Skruvade bandstift, dubbelkupat glas (var ev förut med?) samt vad jag älskar återigen öppen 6/9! Skiljer sig alltså från de första de gav ut och även vad de visar på hemsidan. True Panerai style!
Det där med ”dubbelkupat”. Är det nu verifierat på något sätt?Panerai har smugit in lite förändringar i 773.
Dubbelkupat, dubbelkukat eller bara tjockt glas? Finns det något sätt att verifiera vad det är som ger "ubåtseffekten" på t.ex. 382, 305, 112 och 773 @Ernesto ?Det där med ”dubbelkupat”. Är det nu verifierat på något sätt?