• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Går i valet och kvalet... Luminor eller Radiomir... Det pendlar från ena dagen till den andra... Svåra val... är sjukligt sugen på båda men dessvärre sätter finanserna stopp. Gissar att andra har brottats med samma tankar vid val av sin första panna. Hur resonerade ni? Vad fick er till att välja den ena före den andra?

ezgif-7-b7a4c3dbbe42.png
ezgif-7-94f2f3add480.png

Går i valet och kvalet... Luminor eller Radiomir... Det pendlar från ena dagen till den andra... Svåra val... är sjukligt sugen på båda men dessvärre sätter finanserna stopp. Gissar att andra har brottats med samma tankar vid val av sin första panna. Hur resonerade ni? Vad fick er till att välja den ena före den andra?

ezgif-7-b7a4c3dbbe42.png
ezgif-7-94f2f3add480.png
Kronskyddet. :)

Min första var en Luminor, andra också ... sen blev det en Radiomir, efter det en submersible.
För många är ju kronskyddet det som främst utmärker en Panerai och jag är beredd att hålla med. Sen tycker jag att Radiomir på många sätt är snyggare och bekvämare.

ezgif-7-b7a4c3dbbe42.png
ezgif-7-94f2f3add480.png
Jag valde en radiomir. Just pga att jag då tyckte kronskyddet var obekvämt. Men hade jag gjort om köpet idag hade jag valt den 112an som jag valde bort och sen köpt en radiomir senare. Men samtidigt är jag väldigt nöjd fortfarande med min 610a. Kommer köpa en luminor om något år. Väntar bara på att rätt ref ska börja tillverkas.
Om du väljer mellan de två du visar ovan hade jag valt radiomiren. Slänger du in en 914/915 så hade jag kanske gått på den om du, som @Matts påtalar, vill maxa panerai-känslan (och vill att folk ska se att du har en panerai).

Min första var en Luminor, andra också ... sen blev det en Radiomir, efter det en submersible.
För många är ju kronskyddet det som främst utmärker en Panerai och jag är beredd att hålla med. Sen tycker jag att Radiomir på många sätt är snyggare och bekvämare.
Intressant. Kronskyddet ÄR utmärkande förstås och min vardagsteori är att många väljer en Luminor -modell som sin första panna just för att utseendet är så annorlunda.

Intressant. Kronskyddet ÄR utmärkande förstås och min vardagsteori är att många väljer en Luminor -modell som sin första panna just för att utseendet är så annorlunda.
Jag valde Panerai generellt för att jag verkligen gillar stilen, även utan kronskydd, så min första "Panerai" var väl egentligen en Magrette.

ezgif-7-b7a4c3dbbe42.png
ezgif-7-94f2f3add480.png
För mig var 112 första, sedan har det passerat allehanda refs och storlekar, 45 & 47mm wirelugs, vanlig Radiomir i 45mm Luminor i 44 & 47mm, Submersible i 44 & 47mm. Stål, bronz och titan. Alla har absolut något... Vad du än väljer så tror jag inte det blir fel och du kommer sannolikt vilja testa ngt annat hur som inom kort ;)
Gå på magkänsla!

För mig var 112 första, sedan har det passerat allehanda refs och storlekar, 45 & 47mm wirelugs, vanlig Radiomir i 45mm Luminor i 44 & 47mm, Submersible i 44 & 47mm. Stål, bronz och titan. Alla har absolut något... Vad du än väljer så tror jag inte det blir fel och du kommer sannolikt vilja testa ngt annat hur som inom kort ;)
Gå på magkänsla!
Så talar en sann panerista! ;)

Tillbaka
Topp