Den eviga debatten..Kokar ner till den klassiska striden: Vilken är bäst, 422 vs 372
Apple vs Android
Messi vs Ronaldo
osv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den eviga debatten..Kokar ner till den klassiska striden: Vilken är bäst, 422 vs 372
Kronskyddet.Går i valet och kvalet... Luminor eller Radiomir... Det pendlar från ena dagen till den andra... Svåra val... är sjukligt sugen på båda men dessvärre sätter finanserna stopp. Gissar att andra har brottats med samma tankar vid val av sin första panna. Hur resonerade ni? Vad fick er till att välja den ena före den andra?
![]()
![]()
Tolkar jag dig rätt att du valde Luminor som din första panna?Kronskyddet.![]()
Jag valde en radiomir. Just pga att jag då tyckte kronskyddet var obekvämt. Men hade jag gjort om köpet idag hade jag valt den 112an som jag valde bort och sen köpt en radiomir senare. Men samtidigt är jag väldigt nöjd fortfarande med min 610a. Kommer köpa en luminor om något år. Väntar bara på att rätt ref ska börja tillverkas.Går i valet och kvalet... Luminor eller Radiomir... Det pendlar från ena dagen till den andra... Svåra val... är sjukligt sugen på båda men dessvärre sätter finanserna stopp. Gissar att andra har brottats med samma tankar vid val av sin första panna. Hur resonerade ni? Vad fick er till att välja den ena före den andra?
![]()
![]()
Intressant. Kronskyddet ÄR utmärkande förstås och min vardagsteori är att många väljer en Luminor -modell som sin första panna just för att utseendet är så annorlunda.Min första var en Luminor, andra också ... sen blev det en Radiomir, efter det en submersible.
För många är ju kronskyddet det som främst utmärker en Panerai och jag är beredd att hålla med. Sen tycker jag att Radiomir på många sätt är snyggare och bekvämare.
Sålde 372 och köpte 422 istället. Ångrar inte en sekund. 372 är grymt bra men 422 är överjordisk!372 dvs utan, alla dagar i veckan!
Yes. En 359. Sen rullade det på. Idag har jag två Luminor och två Radiomir (med wirelugs).Tolkar jag dig rätt att du valde Luminor som din första panna?![]()
Jag valde Panerai generellt för att jag verkligen gillar stilen, även utan kronskydd, så min första "Panerai" var väl egentligen en Magrette.Intressant. Kronskyddet ÄR utmärkande förstås och min vardagsteori är att många väljer en Luminor -modell som sin första panna just för att utseendet är så annorlunda.
Sagt det förr och säger det igen: hade jag inte haft en 911 hade jag köpt den en 390 UTAN tvekan
Mail skickat!
För mig var 112 första, sedan har det passerat allehanda refs och storlekar, 45 & 47mm wirelugs, vanlig Radiomir i 45mm Luminor i 44 & 47mm, Submersible i 44 & 47mm. Stål, bronz och titan. Alla har absolut något... Vad du än väljer så tror jag inte det blir fel och du kommer sannolikt vilja testa ngt annat hur som inom kortGår i valet och kvalet... Luminor eller Radiomir... Det pendlar från ena dagen till den andra... Svåra val... är sjukligt sugen på båda men dessvärre sätter finanserna stopp. Gissar att andra har brottats med samma tankar vid val av sin första panna. Hur resonerade ni? Vad fick er till att välja den ena före den andra?
![]()
![]()
Så talar en sann panerista!För mig var 112 första, sedan har det passerat allehanda refs och storlekar, 45 & 47mm wirelugs, vanlig Radiomir i 45mm Luminor i 44 & 47mm, Submersible i 44 & 47mm. Stål, bronz och titan. Alla har absolut något... Vad du än väljer så tror jag inte det blir fel och du kommer sannolikt vilja testa ngt annat hur som inom kort
Gå på magkänsla!
Du vet att du kan ställa om klockan va?![]()
Tror det är första gången jag lyckats ta kort 10:10
Ser ut att sitta som en smäck!Gäller att passa på medans det är sol.
![]()
Passar perfekt. Nu är det bara att leta fler armband.Ser ut att sitta som en smäck!
Fusk!Du vet att du kan ställa om klockan va?![]()
Det är väl den 18e idag?God förmiddag
![]()
Japp. Inte hunnit ta någon färsk bild. Däremot en hitintills opublicerad bildDet är väl den 18e idag?
Cheferna vet vad det innebär att ersätta systemutvecklare..Ni it-snubbar har väldigt sena morgonar![]()
Cheferna vet vad det innebär att ersätta systemutvecklare..