• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varit hos AD för att försöka avgöra vilken panna som ska bli min första. Kommit fram till att det antingen blir 914 eller 915 MEN kan inte förmå mig att avgöra vilken av dem. Finns liksom för och emot subsekund och kan ej bestämma mig... någon som har åsikter som kan hjälpa mig haha...? :D
Enkelt: bettarini case = subsekund, annars utan om det går :)

Varit hos AD för att försöka avgöra vilken panna som ska bli min första. Kommit fram till att det antingen blir 914 eller 915 MEN kan inte förmå mig att avgöra vilken av dem. Finns liksom för och emot subsekund och kan ej bestämma mig... någon som har åsikter som kan hjälpa mig haha...? :D
Läser massa tyckanden fram och tillbaka (vilket du iofs bad om).. Utgå från dina egna preferenser; vill du ha lite rörelse på tavlan iom subsekunden eller tycker du det är snyggare med clean tavla utan? Finns inget rätt eller fel svar på frågan..

Läser massa tyckanden fram och tillbaka (vilket du iofs bad om).. Utgå från dina egna preferenser; vill du ha lite rörelse på tavlan iom subsekunden eller tycker du det är snyggare med clean tavla utan? Finns inget rätt eller fel svar på frågan..
Jaa bad ju om lite tyckande. Har aldrig ägt en panerai så vet inte om jag skulle sakna subsekund eller inte. Rent spontant kände jag att Base gav mer symmetri vilket gör att jag lutar åt det. Frågan är om jag kommer sakna ”rörelse”. Men det kan ju bara jag svara på :D

Känns som många här uppskattar renheten i Base vilket får mig att tro att jag kommer göra det också.

Det är väl det bästa som hänt på länge att de plockat bort lite text? Fimpa 8 dagar nästa.
Nja, jag gillade att ha texten "Marina" på tavlan med alla sub-sekundare = min poäng med att jag föredrar 914 framför 915.

Men förstår om Herr Basic helst ser svart tavla med max 2 rader text, svarta visare, vit-grön lume och klockan på helsvart band med svarta eller vita sömmar :D

Jaa bad ju om lite tyckande. Har aldrig ägt en panerai så vet inte om jag skulle sakna subsekund eller inte. Rent spontant kände jag att Base gav mer symmetri vilket gör att jag lutar åt det. Frågan är om jag kommer sakna ”rörelse”. Men det kan ju bara jag svara på :D

Känns som många här uppskattar renheten i Base vilket får mig att tro att jag kommer göra det också.
Varierar åt alla håll gällande folks preferenser.. Jag har tre pannor och samtliga med subsekund. Uppskattar dock Base precis lika mycket, men har råkat bli tre med subsekund enbart för att just dessa tre är så överjävligt bra ;)

Hade dock gärna haft modell/er utan subsekund också, men det är ju det där med finansiella begränsningar.. :D

Varierar åt alla håll gällande folks preferenser.. Jag har tre pannor och samtliga med subsekund. Uppskattar dock Base precis lika mycket, men har råkat bli tre med subsekund enbart för att just dessa tre är så överjävligt bra ;)

Hade dock gärna haft modell/er utan subsekund också, men det är ju det där med finansiella begränsningar :D
Nu har jag två, utan subsekund, men typ alla mina tidigare har haft!

Min första panna blev en 112 och jag kände aldrig att jag saknade en subsekund när jag endast hade den. Ville jag känna att klockan levde behövde jag bara vända på klockan och kika på baksidan.

Men gå på din magkänsla. Jag tror det är det enda rätta i slutändan :)

Nu har jag bara en base zero, men den cleana tavlan utan sub sec och annat är fantastiskt skönt. Enkelt, tidlöst, snyggt. En väldigt stressfri klocka som alltid funkar, kanske inte till kostym då men i övrigt :)

Köpte denna idag. Men som nybörjare på Panerai tyckte jag att det behövdes en sekundvisare. (Hur ska jag annars veta om den går eller inte??) Får ju börja lite försiktigt.
FF32F94F-4DF0-4089-BB1D-743DEA74C7DB.jpeg

Nja, jag gillade att ha texten "Marina" på tavlan med alla sub-sekundare = min poäng med att jag föredrar 914 framför 915.

Men förstår om Herr Basic helst ser svart tavla med max 2 rader text, svarta visare, vit-grön lume och klockan på helsvart band med svarta eller vita sömmar :D
Haha. Herr Basic kan tänka sig smutsig lume också. Subsekund också, men då helt med fiddy-layout. Herr grön kanske hade föredragit Marina med grön text ;) ?

Kokar ner till den klassiska striden: Vilken är bäst, 422 vs 372

Tillbaka
Topp