No probs. Om jag får fortsätta ranta lite, ut i etern i allmänhet, så fastän jag är medveten om att folks erfarenheter och kunskap skiljer sig, så blir jag förvånad över hur Panerai-nybörjare hittar helt obskyra referenser från förr som de vill köpa istället för en vanlig dito som ser mer eller mindre likadan ut. Jag blir alltså inte jätteförvånad över en Risti-nörd som byter en 416 mot en 414(samma lika förutom lite skillnad på baklocket), men när en icke-nörd låser upp sig på en specifik referens utan att kolla upp hur sortimentet ser ut (vilket jag då anser vara lätt att göra på exempelvis watchbase) så ... ja ... det förvånar mig. Jag undrar om jag skulle göra samma sak med någon Rolex Sub-modell där texten skiljer sig minimalt men priset skiljer sig markant och tillgängligheten är fetlåg. Jag vill såklart inte tro det.
Men nu var ju ämnet fejk-Panerai, och för att behålla kopplingen till fejk-pannor så känns det som att det just är många lite mer obskyra modeller som dyker upp som fejk. Känns inte som att vi sett många av de vanliga pannorna (372, 112, 005, etc) som fejk i det här forumet i alla fall. Har jag fel i min spaning, kompisar?