• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då undrar man ju varför JP åkte ut med huvudet före också, hur uttryckte han sig egentligen? :)
Det handlade inte primärt om språkbruk utan det var en copywritefråga kopplad till Greys bilder. Martin Wilmsen har efter detta sparkat ut Grey (även han har alltså bedömt klockorna vara fake) och behandlar frågan kring JP:s återkomst i gruppen..

Vad säger forumet; 005 vs 632? Är månne 632 mer "skojig"? Har aldrig sett ngn 632 live, så vore intressant att höra experternas take på detta. Och nej, jag ska inte ut på djupdydningsjobb i nordsjön inom den närmaste tiden. Ang. 100m vs 300m...;)

Vad säger forumet; 005 vs 632? Är månne 632 mer "skojig"? Har aldrig sett ngn 632 live, så vore intressant att höra experternas take på detta. Och nej, jag ska inte ut på djupdydningsjobb i nordsjön inom den närmaste tiden. Ang. 100m vs 300m...;)
Jag hade kört på 005 av de två. Men det är ju bara en fråga om tycke och smak. Personligen föredrar jag svart tavla.
Gå på den du gillar.

Jag hade personligen valt 005 om det stod mellan de två då jag gillar den äldre tjockare boetten och "tool watch"-känslan med 300m, men för dig som inte bryr dig alls om 100m vs 300m kanske 632 är rätt för dig?

Här har du skillnaderna (vad jag vet).

632:
100m med lite tunnare case och snap-on caseback
Guldvisare
Lite brunare tavla med ecru index
Nyare fonten med stängd 6a
Ovanligare då den endast tillverkades 2016

005:
300m med lite tjockare case och skruvat caseback
Svarta stålvisare
Helsvart tavla med gröna index
Gamla fonten med öppen 6a
Tillverkades 2004-2016

Nytt band på plats! Brun mocka beställt från The Strap Tailor. Beställt i det udda måttet 26-20 då jag ville ha lite mer ”dress” känsla på klockan. Satte på ett buckle som låg och skräpade hemma. Måste säga att jag är riktigt nöjd. Fick precis vad jag beställde!
F6BCF98B-37CB-433F-AE6A-DB8B758E0581.jpeg

CA31B8D2-E526-411E-8EE7-977D8A4109E8.jpeg

Jag hade personligen valt 005 om det stod mellan de två då jag gillar den äldre tjockare boetten och "tool watch"-känslan med 300m, men för dig som inte bryr dig alls om 100m vs 300m kanske 632 är rätt för dig?

632:
100m med lite tunnare case och snap-on caseback
Guldvisare
Lite brunare tavla med ecru index
Nyare fonten med stängd 6a
Ovanligare då den endast tillverkades 2016

005:
300m med lite tjockare case och skruvat caseback
Svarta stålvisare
Helsvart tavla med gröna index
Gamla fonten med öppen 6a
Tillverkades 2004-2016
Bra sammanfattning!
Viktigt att få med öppen vs stängd 6a (skojar inte).

Jag hade kört på 005 av de två. Men det är ju bara en fråga om tycke och smak. Personligen föredrar jag svart tavla.
Gå på den du gillar.

Det är exakt vad jag också brukar säga till folk som ber om råd :) Stämmer ju så bra. Just i detta fall är jag väldigt kluven. Tittar även på vissa andra modeller, däribland 995. Så det är många som är där uppe och bollar i huvudet just nu :rolleyes::D

...
Tack för detta. Det var ungefär vad jag kommit fram till också. Har också tänkt på detta med öppen kontra stängd. Har ju öppen på min Radiomir, så just i det fallet lutar det åt stängt. Sedan finns det ju som sagt många andra modeller som pockar på uppmärksamheten för att bli Pam nr. två i familjen... ;) (ska tillägga att jag saknar min 372 väldigt mycket. Det är ju dock det där med storleken. Men men, jag letar vidare. Ngt man lärt sig efter alla klockköp/försäljningar genom åren, är att inte förhasta sig. Dock lättare sagt än gjort, som vi alla säkert vet...:cool:)

Senast ändrad:

Jepp. Det har jag också tänkt/tyckt många gånger ("varför gjorde de inte så där istället"). Bra illustrerat :)

Sedan funkar orginalsetupen så klart. Dock hade det varit intressant att få dem med ovan designidé. Kanske dock att datumfönstret hade blivit större än lumecirklarna = inte lika symmetriskt, så att säga? Dock funkar det ju bra på 24/25... men inte riktigt samma grej, så klart.

Senast ändrad:
Hört att man inte kan ha en 44mm Luminor till kostym... men finns ingen chans i världen att 914 får stanna hemma. Totalt såld på Panerai. Nu vill jag sälja allt annat och köpa fler pannor :D

EE076546-5B4B-4E15-9F8E-1E06A3DC276F.jpeg
Ja, den där är förbenat fin alltså :) Tänk nu om de bara kunde få tummen ur och release titanium modellerna för 914/915 (så att man kan få chansen å jämföra)
Screenshot 2020-03-02 at 5.50.31 PM.png

Hört att man inte kan ha en 44mm Luminor till kostym... men finns ingen chans i världen att 914 får stanna hemma. Totalt såld på Panerai. Nu vill jag sälja allt annat och köpa fler pannor :D

EE076546-5B4B-4E15-9F8E-1E06A3DC276F.jpeg
inga konstigheter alls. asbra!
den enda som möjligen skulle ha svårt att rocka panna till kostym är jan guillou då hans skjorta skulle sluta vid armbågen.

Den klockan växer på mig. Hade aldrig ens tittat två gånger på den men nu måste jag säga att det är en cool udda fågel här i tråden :)
Ja det är lite så jag känner, blev ett spontanbyte, så var lite osäker till en början, men den växer på mig också, är dock lite ovan med storleken än, så får se om den stannar ett tag eller blir utbytt nog något närmre 39-40mm...

Tillbaka
Topp