• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Idag har jag haft denna i exakt en månad . Den har suttit på handleden varje dag.

IMG_20200301_124045-01.jpeg

Ditt inlägg fick mig intresserad av att se hur jag själv bidragit till tråden..

Av trådens 61 815 inlägg kommer 4 903 från mig, ca 7.9% .
Av mina 6 377 inlägg finns 4 903 i Paneraitråden, ca 77%

upload_2020-3-1_9-25-24.png
Intressant.. För mig blir det som följer.. Dock med vissa uppenbara skillnader; jag har varit medlem nästan två år längre än du och under en majoritet av den tiden fanns inte ens Panerai-tråden..

Av mina totalt 6301 inlägg har 2317 varit i Paneraitråden, dvs grovt 37%.

2317 inlägg av trådens totala 61838 ger ca 3,7% av alla inlägg.

Lite synd att övriga i samlingen inte får samma uppmärksamhet, pre-v logo är OWG material utan tvekan
CC11E747-DEF3-478A-984E-6E49D2DBD25D.jpeg

får be om ursäkt att jag citerar ånyo, men glömde fråga: finns det ngn model som producerats ”i närtid” som liknar denna? Speciellt när det kommer till fonten på siffrorna. 773 är ju trevlig (jag har redan en Rad 753), men skulle gärna hitta ngt som liknar denna mer (om det ens finns... ska villigt erkänna att min kunskap om dessa Pre är rätt svag).

får be om ursäkt att jag citerar ånyo, men glömde fråga: finns det ngn model som producerats ”i närtid” som liknar denna? Speciellt när det kommer till fonten på siffrorna. 773 är ju trevlig (jag har redan en Rad 753), men skulle gärna hitta ngt som liknar denna mer (om det ens finns... ska villigt erkänna att min kunskap om dessa Pre är rätt svag).
914 eller 390 kanske?

914 eller 390 kanske?
Ja just det :) 390 har jag tittat på många gånger. Tack så mycket. Ska kolla igen. Den går ju även att hitta för en bra peng numera.

914 är också ett bra förslag. 8 Giorni är, och detta är ju högst personligt, enligt mig klart bättre än 8 days. Allra helst hade jag sett att man inte lagt till detta; 8 days. Då hade 560/562 varit perfekta.

Provade en 915 i december och den var riktigt fin. Så 914 borde ju vara lika fin den :)

001q är den som är närmast när det gäller fonten, annars är det pre-a som gäller.

Visst. Så är det ju :) Jag var inne i en av boutique här i HK för ngn månad sedan och provade 995. Sanslöst trevlig pjäs. Det som "stör mig" är att den bara säljs i Panerai Boutiques. Har 20% på alla Panerai hos min lokala AD. Så det är mycket psykologi att betala fullpris... :facepalm::D
20% låter nästan för bra för att vara sant!? Wow

Y'all need a life :D..... Outside of the Panerai bubble

Säger han som nästan ligger på 40%+ i den här tråden sett över totalen :hilarious: (tror dock inte det som är i lifestyle räknas in)

Ditt inlägg fick mig intresserad av att se hur jag själv bidragit till tråden..

Av trådens 61 815 inlägg kommer 4 903 från mig, ca 7.9% .
Av mina 6 377 inlägg finns 4 903 i Paneraitråden, ca 77%

upload_2020-3-1_9-25-24.png

Intressant.. För mig blir det som följer.. Dock med vissa uppenbara skillnader; jag har varit medlem nästan två år längre än du och under en majoritet av den tiden fanns inte ens Panerai-tråden..

Av mina totalt 6301 inlägg har 2317 varit i Paneraitråden, dvs grovt 37%.

2317 inlägg av trådens totala 61838 ger ca 3,7% av alla inlägg.

Senast ändrad:
001q är den som är närmast när det gäller fonten, annars är det pre-a som gäller.

Tack :) Ska kolla upp denna.

20% låter nästan för bra för att vara sant!? Wow

Jo, det är sant. :) Men handlat en del hos denna AD, som har många butiker här i HK. Är rätt vanligt här om man bygger upp en historik med butiken, att man blir ”belönad” på detta sätt. Men så är det ju på många ställen runt i världen. I dagsläget skulle jag säkert kunna fråga om mer faktiskt. Demonstrationer som präglat HK i 7/8 månader, samt nu viruset, gör att klockförsäljarna (tillsammans med nästan alla andra) har svårt att överleva. Så de är glada för allt som de kan få ut genom dörren.

Är ju dock inte läge då att begära mer. Snarare då att betala mer åt fullpris. Den lokaliteten tjänar man på ju i längden, så att säga. Det är riktigt, riktigt tufft för många här nu. Många konkurser, tyvärr.

Vad säger vi... Han skrev även "let’s just say Jean Marc wants to make his Mark.. " om att det kommer komma re-issues

upload_2020-3-1_17-56-14.png

upload_2020-3-1_18-1-30.png

Vad säger vi... Han skrev även "let’s just say Jean Marc wants to make his Mark.. " om att det kommer komma re-issues

upload_2020-3-1_17-56-14.png

upload_2020-3-1_18-1-30.png
Och @metamorfos som driver med mig över modeller jag gissar kommer. Haha. All bets are off. :)

Jean Marc makes his mark with a 44mm 372. :D
Tror ni detta är ett skämt eller på riktigt?

EDIT: Frågade personen (som är en ganska trovärdig källa) och fick svar om att det inte är något skämt.

upload_2020-3-1_18-20-27.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp